BREAKING NEWS

Anwar macam orang berkurap yang nak jual ubat kurap di Tenang...Hahahaha...


Masuk hari ni gua dah empat hari ada di Tenang. Felda kat sini semua gua dah terjah, mee bandung yang dorang cakap sempoi kat Labis ni pun gua dah try.., memang sedap mee bandung dia baii...

Dalam empat hari ni, tak banyak ceramah yang gua pergi. Gua cuma sempat ke ceramah Mat Sabu di Pekan Labis dan juga ceramah Anwar di Felda Tenang. Mat Sabu punya ceramah kira ok lah sebab dorang buat di tengah Pekan.. Adalah 2-3 ratus yang datang...

Yang paling best ialah ceramah Anwar. Gua bukan nak cerita pasal nyamuk yang ramai datang tengok ceramah Anwar tu, gua cuma nak cerita pasal kisah Anwar yang dok meroyan cerita pasal isu APCO dan jugak isu cabaran debat dia pada Najib.

Korang cuba fikir ye..., apa kejadahnya yang Anwar pergi bercerita pasal APCO dan Debat pada orang-orang Felda? Lagi bagus kalau dia pergi bercerita macam mana dia nak tolong dan naikkan taraf kehidupan bangsa melayu disitu.

Gua terfikir.., tahu ke makcik-pakcik kat situ apa ke bendanya menatang APCO tu? Dan peduli ke dorang semua pasal cabaran Anwar nak debat dengan Najib?

Sepanjang gua masuk melawat ke Felda-felda kat sini, yang gua selalu dengar ialah masalah generasi kedua Felda yang meroyan tak ada kerja. Lagi satu ialah masalah gejala sosial yang banyak terjadi dalam perkampungan Felda.

Jadi, perlu ke Anwar masuk ke Felda dan cerita pasal masalah dia yang kemaruk nak jadi Perdana Menteri Gay pertama di Malaysia? Cerita APCO ke.., cerita debat ke..., boleh ke semua ni selesaikan masalah peneroka di Felda kat sini?

Sebab tu lah gua ibaratkan Anwar ni tak ubah macam orang yang penuh kurap.., tapi dia ada hati nak jual ubat mencegah kurap pada orang lain. Apa kejadahnya dia nak jual ubat kurap sedangkan diri dia pun penuh kurap? Korang faham tak maksud gua?

Korang semua pun tahu, Anwar tu memang manusia yang penuh dengan segala macam salah laku. Walaupun Azizah kata dia ni manusia anugerah Tuhan, tapi bagi gua dia mungkin anugerah yang tuhan bagi untuk kita jadikan pengajaran baii.. bukan untuk dijadikan tauladan.

So, bodohlah sapa yang nak bagi manusia bermasalah macam Anwar ni jadi pemimpin utama negara. Kalau korang nak jadikan penduduk Malaysia ni berkurap kesemuanya macam Anwar, PRU13 nanti korang bagilah mat bontot ni dengan geng Pakatannya menang...

Lepas tu pakat-pakatlah kita beli ubat kurap kat kedai farmasi yee.. hahahaha...

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online