BREAKING NEWS

Apek racist minta maaf tapi mengaku tak salah ?? WTF !!!


Pagi tadi gua pergi kat sidang akhbar si Apek Racist yang buat kecoh suruh mamak nasi kandar Penang balik India tu. Katanya dia nak buat permohonan maaf.

Memang betul dia ada minta maaf tadi kepada Syed Kassali Mohammed Aliyar kerana dia tunjuk kurang ajar waktu dia buat operasi dengan penguatkuasa MPPP. Dan dia berjanji tak akan mengulangi perangai celaka dia usung tong gas macam malam tu.

Tapi pada masa yang sama, dia tak mengaku bersalah pasal kata-kata "tutup kedai, balik India" seperti yang mamak nasi kandar tu dakwa. Bukan main garang dia pertahankan yang dia tak kata langsung macam tu.

Yang gua heran, pasal apa si mamak nasi kandar tu tak pulak nak datang masa apek racist ni buat press statement. Patutnya dia ada sekali barulah senang nak clearkan semua hal.

Gua nampak Apek Racist ni macam main tarik tali pasal isu perkauman ni. Dia ni dah ada rekod buruk pasal dok kacau peniaga selain dari kaum dia.

Ada sekali dulu dia pernah kena baling kasut pasal kacau peniaga melayu di Pasar Ramadhan. Sekarang ni dia meroyan kacau kedai nasi kandar pulak. Nampak sangat agenda perkauman dia tak mau bagi orang lain selain cina berniaga di Penang.

Tapi apapun, gua teringat pasal isu Ahmad Ismail Ketua UMNO Bahagian Bukit Bendera dulu tu. Memang gentelmen betul wakil parti cap keris ni mengaku bahawa memang dia ada kata bukan melayu dalam negara ialah keturunan pendatang.

Dan Ahmad Ismail takpun mintak maaf dan sanggup dihukum kerana percaya dengan apa yang dikatakannya tu betul. Itu yang gua respek sangat. Takut apa kalau kita tak salah. Mengaku sajalah senang.

Tak macam cina DAP sorang ni baii.., berani masa ada penguatkuasa saja. Lagipun cina ni tau yang tak ada bukti ditempat kejadian yang boleh dakwa dia. Memang ada gambar cctv hari tu tapi rakaman cctv ni mana ada rakam suara.

Sebab tu lah yang dia berlagak sangat tak mengaku salah. Takut pulak dia dicop perkauman padahal dalam hati perut dia dah memang totok benci kat bangsa lain.

Satu negara dah tau pasal perangai racist puak-puak DAP ni. Jadi sapa lah nak percaya bila Apek sorang ni kata dia tak salah?

Korang boleh percaya ke kalau kata DAP ni sayang bangsa lain di negara ni selain dari kaum mata sepet? Bagi gua, mati hidup balik pun gua tak percaya!

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online