BREAKING NEWS

Muslimat PAS Melaka patut ditukar jadi Musibat !!!


Saya terbaca kenyataan Setiausaha Dewan Muslimat PAS Negeri Melaka, Hajjah Kintan Man mengenai UMNO Melaka yang didakwanya amat biadap serta tak beretika ketika lawatan Najib ke negeri tersebut.

Marah benar muslimat PAS Melaka ni nampaknya. Ingatkan pasal apa.., rupanya dia marah sebab katanya UMNO Melaka pasang bendera parti di pintu pagar Masjid Saidina Ali di Bukit Katil.

Perdana Menteri telah dijemput merasmikan masjid tersebut yang dibina oleh kerajaan negeri Melaka.

Si muslimat PAS ini meroyan lagi katanya UMNO telah mempolitikkan masjid dan UMNO langsung tiada hak untuk berbuat demikian. Katanya lagi, tindakan UMNO memasang bendera parti ini telah mencemarkan kesucian masjid tersebut.

Tu bendera apa yang dikibar sebelah masjid Pokok Sena? Bukan bendera PAS ke?

Ewahh...sedap benar bunyinya bila muslimat ni mengutuk orang. Inilah yang diumpamakan seperti ketam nak mengajar berjalan lurus, sedangkan ketam tu sendiri berjalan tak betul.

Jika beginilah perangai serta pemikiran muslimat PAS, mereka tak patut dipanggil muslimat. Layak sekali jika ditukar perkataan muslimat itu kepada musibat. Tak ada kerja lain asyik tunjuk parti dia saja betul. Macam lah PAS tu bagus sangat.

Si Kintan Man yang tak sedar diri ni tanpa malu mengaku bahawa “PAS tidak pernah menggantung atau memasang bendera atau kain pemidang di pagar masjid, jauh sekali dari menjalankan program parti di masjid, namun apa yang berlaku Umnolah yang melakukan perkara tersebut".

Korang tengoklah sendiri betapa "musibatnya" muslimat PAS Melaka ni. Seluruh negara dah tahu bahawa kerja mempolitikkan masjid takkan boleh dipisahkan dari PAS. Dan PAS jugalah yang bertanggungjawab merosakkan perpaduan umat Islam didalam negara.

Ini bukan program politik mencemarkan institusi Islam yang dianjurkan oleh PAS ke?

Jadi, berani sungguh musibat PAS ni nak menafikan kerja-kerja mungkar parti mereka selama ini. Dia ingat rakyat Malaysia ini buta gamaknya?


p/s: PAS semakin hilang akal dan tak tentu arah...

3 ulasan :

  1. ITU LAA..MAK KINTAN NI MATE DIA 'BUTE SBLAH'. KALAU PUAK DIA BIKIN BULEH LA PULOK. X SALAH. TP ORG LAIN BIKIN MENGAROK SATU DUNIA!..PODAHHHH LAA MAK KINTAN MUSIBAT!..PTUIH! KEHKEHKEH

    BalasPadam
  2. Bro, kasi publish website ni gak. Muslimah Parti Isle Se-malaya yg masih mengamalkan ajaran jahiliyah.

    http://muslimat.pas.org.my/index.php?option=com_content&task=view&id=94&Itemid=34

    Kah.. kah.. kah..

    BalasPadam
  3. Jangan cakap MUSIBAT....tak cukup baik...
    Orang Melaka suka cakap,MUSIBAT SIAL MALA'ON TODI.


    KITOL MELAKA.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online