BREAKING NEWS

Edisi kencing kuat!! 10 janji-janji hancing Pakatan di Konvensyen ke 2.


Kalau pasangan bercinta sibuk janjikan bulan dan bintang, Pakatan haram di Konvensyen nya pula sibuk menjanjikan "syurga & neraka" kepada rakyat.

Janji-janji masa PRU12 dulu pun masih tertunggak tak bayar.., sekarang ni timbul pulak janji-janji baru untuk menghancingkan rakyat bawahan.

Siapa yang bodoh akan terpedaya kali ini? Kalau janji 16 Sept, ramai pengikut Pakatan yang lencun kena kencing dengan Anwar.

Kalau janji nak buat hudud, dah ramai lebai-lebai mangkuk yang bau tengik kena kencing dengan Hadi serta Nik Aziz.

Dan kalau berkenaan janji nak ketelusan dan kebebasan bersuara, ramai pengikut Pakatan yang hancing satu badan kena kencing dengan kafir-kafir dalam DAP.

Maka kali ini, pemimpin-pemimpin Pakatan haram telah bersepakat untuk menampilkan satu tonik hancing yang lebih powerrr bagi menyiram rakyat-rakyat yang lurus bendul diluar sana bagi memenangi PRU13.

Akan ada kah lagi rakyat yang tertipu selepas ini? Tipah telah tertipu pada pilihanraya lalu. Mungkin giliran Ali pula selepas ini dipancut kencing atas kepala kerana terlampau dunggu untuk membezakan diantara yang benar dan juga yang palsu.


JANJI-JANJI MANIS PAKATAN UNTUK PRU13

* Memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA)

* Mengarahkan Khazanah Berhad dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja dan lain-lain badan milik kerajaan yang memiliki konsesi lebuh raya untuk menyempurnakan ambil alih aset lebuh raya oleh kerajaaan dengan tujuan menghapuskan tol.

* Merombak struktur subsidi negara bagi mengurangkan subsidi kepada pihak swasta seperti subsidi gas sebanyak RM19 bilion kepada penjana bebas dengan memindahkannya bagi menampung perbelanjaan subsidi rakyat

* Menghargai peranan guru sebagai pendidik bangsa dengan menaikkan memperkenalkan imbuhan perguruan sebanyak RM500 sebulan setiap seorang

* Menjadikan air sebagai hak rakyat dengan mengembalikan semua konsesi pengurusan air yang diuruskan swasta kepada kerajaan

* Menyediakan perkhidmatan internet wifi percuma kepada semua rakyat di kawasan bandar dan separa Bandar

* Membatalkan Felda Plantations bagi tujuan membuka ladang-ladang yang kini diuruskannya kepada generasi kedua dan ketiga Felda

* Menaikkan royalti minyak kepada Sabah dan Sarawak kepada 20 peratus

* Menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi memulihkan sistem kehakiman

* Menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyelesaikan kemelut pendatang tanpa izin dan kerakyatan di negeri Sabah


p/s: Apa nak heran.., kalau setakat pandai berjanji.., ramai yang boleh jadi pemimpin.

1 ulasan :

  1. bagi la peluang Pakatan rakyat tadbir negara....mne2 tau misi diorg berjaya ke??

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online