BREAKING NEWS

Cina keturunan pendatang dalam DAP memang bangang!

Gambar Guan Eng dan DAP buat demo bantah Tol Sg Nyior

Ahli Parlimen Rasah yang juga Pemuda DAPsy, Antony Loke Siew Fook telah mendesak kerajaan Barisan Nasional menghapuskan tol diseluruh negara sama ada secara sekaligus ataupun secara beransur-ansur.

Keturunan cina pendatang ini juga berkata, DAP dan Pakatan haram akan menghapuskan tol jika mereka dapat memerintah negara selepas PRU13 akan datang. Ini terkandung dalam janji 100 hari mereka yang dibentangkan didalam Konvensyen kedua Pakatan di Kepala Batas Ahad lalu.

Apalah bangangnya puak-puak cina DAP ni? Nak hapuskan tol seluruh negara kalau menang PRU konon? Tu Tol Sg Nyior di P.Pinang bila Lim Guan Eng nak hapuskan? Dulu janji bukan main sampai buat demonstrasi kononnya kerajaan BN zalim buat Tol tu.

Saya adalah pengguna lebuhraya Butterworth Kulim Exspress(BKE) dan Jalan sungai Nyior yang ada tol tu. Boleh dikatakan selalu juga lalu jalan tu didalam membuat urusan mingguan.

Saya masih ingat lagi semasa nak PRU12 lalu. Dekat-dekat dengan tol tu ada dua tiga sepanduk dari pembangkang DAP. Masa tu Guan Eng belum jadi khalifah P.Pinang lagi, so kira pembangkang lah.

Teringat lagi nih tulisan-tulisan kat sepanduk tu.

“TOL SUNGAI NYIOR CEKIK DARAH!!!”

“HAPUSKAN TOL SUNGAI NYIOR!!!”

Boleh dikatakan selalu saya lalu dan baca apa yang ditulis di sepanduk tu. Sayang masa tu saya tak ada kamera DSLR. Nak tangkap gambar pakai handphone pun tak boleh sebab pakai yang jenis cap ayam tak berkamera. Kalau tak, mesti ada gambar yang disimpan untuk buat kenangan.

Dan bila sampai waktu kempen PRU, ada tertulis dalam manifesto DAP dan Pakatan Haram yang berbunyi “JIKA KAMI MENANG, TOL SUNGAI NYIOR AKAN DI HAPUSKAN”. Tapi janji hanya tinggal janji. Sampai sekarang Tol Sungai Nyior masih wujud dan masih lagi beroperasi. Dan banyak lagi janji-janji mereka dalam manifesto tidak terlaksana.

Hari ni, setiap kali saya lalu di Tol Sg Nyior, saya akan segera teringatkan kebangangan cina-cina keturunan pendatang DAP ni semua. Inilah bukti yang amat jelas bagi saya bahawa cakap cina-cina DAP memang langsung tak boleh dipercaya. Khususnya King Of Spin Lim Guan Eng.

Hari ni juga kaum keturunan pendatang yang pernah merempat di Tanah Melayu ni datang lagi dengan janji bodoh mereka untuk hapuskan Tol. Kali ni untuk hapuskan Tol seluruh negara pulak. Tol yang kecik di Sg Nyior ni pun tak mampu nak selesaikan, ada hati janji nak hapuskan Tol seluruh negara? Puiiiii...

Siapa yang selepas ini termakan dengan janji kaum tak bersunat ni, dia memang dua kali bangang dari kaum-kaum mata sepet DAP. Bukan setakat 2x bangang, tapi bodoh mengalahkan tiang!

4 ulasan :

  1. cina nak tolak buat duit? huh matipun dia nak buat duit jugak weii.

    BalasPadam
  2. Hanya mereka yang pekak akal dan tuli iman yang suka kepada kafir Harbi Dapig.selamat menjilat pungkoq Dapig

    BalasPadam
  3. racist!! sedang nabi tak pernah anti yahudi!! kena maki setiap hari tapi tetap bagi makan siap kunyahkah lagi.. memang racist utk memporak perandakan negara..

    BalasPadam
  4. saya pembaca tegar blog anda, tetapi dengan entri kali ini saya sedikit terkilan sebab ya, walaupun anda sedang memaki kumpulan pembangkang, pada waktu yang sama anda telah menghina seorang kaum "pendatang" yang kemungkinan merupakan penyokong kuat kerajaan BN dan juga seseorang yang memahami hak kedudukannya di negara terlahirnya peradaban Melayu ini. Ya saya seorang Cina dah saya amat terkilan dengan kenyataan anda. Maafkan keturunan saya yang hidup susah di negara asalnya, berusaha untuk memulakan hidup yang baru walaupun terpaksa "menumpang di negeri orang". Tapi saya bersyukur kerana mereka telah menanamkan sifat toleransi di dalam hati anak2 mereka dan mengajar bahwa negara yang saya cintai ini bukanlah untuk direbut2 dan dikisar2 kepala anak Melayunya, kerana ini ialah negara asal mereka. Tetapi bekerja lah dengan mereka, bangunkan tanah Malaysia ini bersama2 mereka untuk menjadi warga yang berguna dan hormatilah kedudukan mereka sebagai bumiputra. maaf tapi saya amat terkilan dengan statement "pendatang" anda.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online