BREAKING NEWS

Ugutan telah mula dilakukan terhadap peniaga cina di Galas...



Barisan Kedai Peniaga Cina di Bandar Lama Gua Musang

Saya berkesempatan bersembang dengan seorang peniaga cina yang berniaga kasut dan peralatan sekolah di Bandar Lama Gua Musang tentang Pilihanraya Kecil Galas yang sedang berlangsung kini.

Saya agak terkejut bila diberitahu dia mendengar khabar bahawa para peniaga cina di kawasan tersebut telah diugut oleh pihak-pihak tertentu supaya wajib mengundi PAS jika tak mahu sebarang masalah timbul.

Peniaga-peniaga tersebut telah diberitahu bahawa lesen perniagaan mereka akan dibekukan dan tak diperbaharui jika PAS tewas dikawasan pengundi cina.

Peniaga cina ini menyatakan kegusaran mereka terhadap cerita ugutan tersebut dan menyifatkan bahawa hak mereka telah dirampas demi kepentingan politik pihak tertentu.

Bagi saya, jika perkara ini benar ada.., perbuatan pihak yang tak bertanggung jawab ini adalah amat memalukan. Kebebasan masyarakat untuk memilih wakil mereka dinafikan hanya kerana ada pihak yang kejarkan kuasa dan jawatan.

Jika beginilah cara permainan politik pihak tersebut didalam mencari kemenangan, apalah yang boleh mereka banggakan?

Ini bukanlah demokrasi sebenar yang diamalkan didalam negara ini. Ini sebenarnya adalah politik haprak bertopengkan demokrasi yang dicipta oleh pemimpin-pemimpin tak sedar diri!

1 ulasan :

  1. Sian ko Cino GM. Kena ugut sapai gitu skali..

    Woi Badigol, nak buat cerita pun biar munasabah sikit. Bapok aku pon cino nego kedai runcit kat GM. Org Islam gapo lagu ni, kecek pelawok kohong. Puak-puak kami tak dok masalah lasung dgn PAS. Kami semua sokong PAS, selepas 20 thn dok bawah PAS banyok improvement dibuat. KECEK BIAR BETUL SIKIT, DOSA.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online