BREAKING NEWS

Ini yang rakyat perlu tahu mengenai kenaikan tarif air di P.Pinang!!!


Lim Guan Eng kata kenaikan tarif air di P.Pinang kononnya kerana nak jimatkan air. Guan Eng juga kata kenaikan tarif konon-kononnya nak hukum rakyat yang suka membazir.

Sebenarnya ini adalah satu lagi siri pembohongan Guan Eng dan DAP kepada rakyat P.Pinang!

Ini punca yang sebenarnya...,



Lihat sendiri bagaimana kenaikan setiap tahun elaun board of director PBA semenjak pemerintahan kerajaan DAP di P.Pinang.

Dan jangan lupa bahawa Lim Guan Eng merupakan Pengerusi Lembaga Pengarah di Perbadanan tersebut!

Sekarang kita lihat pula bagaimana kedudukan keuntungan yang diperolehi oleh PBA ini....,


PBA ternyata mengalami kerugian dibawah kendalian Lim Guan Eng serta kerajaan DAP P.Pinang. Tetapi mengapa pula elaun bagi pengarah dinaikkan setiap tahun?

Jadi, untuk menampung kenaikan elaun pengarah-pengarah ini termasuklah elaun Lim Guan Eng, cara yang paling senang ialah mengambilnya dari poket rakyat dengan menaikkan kadar tarif air!

Langkah penjimatan serta dakyah mengenai pembaziran yang dikatakan oleh Lim Guan Eng serta para kroni DAPnya di P.Pinang hanyalah pembohongan semata-mata.

Inilah fakta yang sebenar yang telah disembunyikan dari pengetahuan rakyat P.Pinang! Memang benarlah kini bahawa apa yang keluar dari mulut busuk cina kafir Guan Eng ini semuanya pembohongan sahaja!

Kalau 10 perkataan yang keluar darinya, 9 darinya confirm bohong. Yang satu tu pun terpaksa diselidik dulu betul-betul sebelum kita nak percaya!


p/s: Terima kasih kepada M.I.M kerana maklumat diatas.

1 ulasan :

  1. Anak sdra aku yang sebelum ini penyokong kuat PKR apabila dia joined PBA barulah dia sedar bagaimana Lim Guan Eng dan the gang memanipulasikan kewangan PBA.

    Elaun bulanan LGE sebagai Pengerusi PBA lebih RM3,000 sebulan tak campur lagi elaun PBA Holdings
    Elaun bulanan Mansor sebagai naib pengerusi lebih RM2,000 sebulan tak campur lagi elaun PBA Holdings
    Elaun bulanan Mat Sabu sebagai ahli Lembaga lebih RM1,000 sebulan tak campur lagi elaun PBA Holdings.

    Dia beritahu, mesyuarat kerap diadakan oleh LGE sehingga 4 kali dalam 3 bulan. Sekali mesyuarat PBA kena keluar duit sebanyak RM80,000 untuk menanggung Elaun Menghadiri Mesyuarat, Elaun Bayaran Hotel, Elaun Makan, Elaun Perjalanan Kenderaaan pada kadar 70 sen/kilometer bagi ahli-ahli yang datang menghadiri mesyuarat itu. Dia bandingkan juga dengan rekod-rekod perbelanjaan mesyuarat sebelum era pemerintahan LGE dan mendapati mesyuarat dulu tidaklah dibuat sekerap yang dibuat LGE dan kadar elaun bulanan dan mesyuarat pula adalah lebih rendah.

    Sekarang baru dia insaf bagaimana PR main rakyat Malaysia yang naif tentang kelicikan LGE dan pakatan PR tu.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online