BREAKING NEWS

Edisi N45 Galas!!! Mimpi ngeri pemimpin-pemimpin PAS di Galas.




Pemimpin-pemimpin PAS kini mula keresahan apabila rakyat Galas mula ghairah memperkatakan tentang Projek Perumahan Rakyat yang diumumkan oleh kerajaan Barisan Nasional.

Kerajaan pusat telah memperuntukkan sebanyak RM180 juta bagi membina 1,500 unit rumah Projek Perumahan Rakyat (PPR) untuk disewakan dan dijual kepada penduduk miskin dan berpendapatan rendah di jajahan Gua Musang.

Setiap rumah kediaman PPR ini akan dijual dengan harga diantara RM33,000 dan RM35,000 seunit dengan kadar sewa RM124 hingga RM190 sebulan. Ini adalah yang paling rendah jika berbanding pasaran semasa.

Kerajaan BN juga telah bersetuju untuk menanggung subsidi sebanyak RM45'000 bagi setiap rumah rakyat yang dibina melalui program PPR ini.

Banyak penduduk setempat yang saya temui disini berasa amat berbesar hati dengan program PPR ini yang disifatkan oleh mereka sebagai satu langkah yang tepat. Mereka juga sudah mula membandingkan pembangunan setempat yang dibawa oleh kepimpinan PAS negeri dan juga kerajaan BN.

Bagi penduduk-penduduk di Galas ini, keperluan utama rakyat bawahan perlulah diutamakan. Yang paling penting ialah rumah dan makanan. Kalau keduanya telah terjamin barulah pergi kepada yang seterusnya pendidikan, kesihatan dan lain-lain.

Sama ada di kawasan luar bandar mahupun bandar, masyarakat Melayu adalah golongan teramai yang dikelaskan miskin dan miskin tegar. Dan sebahagian dari penduduk disini adalah dari golongan berpendapatan rendah.

Sebab itulah Program Projek Perumahan Rakyat ini menjadi satu isu besar yang kian menggugat kempen petugas-petugas PAS.

Pemimpin-pemimpin PAS mula pening kepala untuk memburukkan program PPR ini didalam ceramah-ceramah mereka kerana ia diterima baik oleh masyarakat amnya. Mungkin ini yang mendorong Husam Musa membuat kenyataan dangkal beberapa hari lepas tentang kononnya kos pembinaan PPR ini lebih mahal dari biasa.

Ternyata mereka semua telah kehabisan modal untuk berkempen di Galas. Tambah-tambah lagi apabila Ku Li yang mengatur strategi kempen dipihak BN disini.

2 ulasan :

  1. Ini yang kita nak? Bukan bagi keropok je...

    BalasPadam
  2. Kepuk lekor ke kepuk gete?

    Losong

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online