BREAKING NEWS

Edisi N45 Galas!!! Malangnya jadi anak pengikut totok PAS.





Cuba lihat nasib anak-anak kecil yang berbapakan pengikut PAS totok ini.., bayangkanlah keperitan anak-anak ini yang terpaksa menahan panas terik matahari bagi melindungi kepala bapanya yang penuh dengan ketaksuban terhadap parti PAS.

Dan cuba bayangkan pula bagaimana tertekannya perasaan anak-anak kecil ini yang diheret ke medan politik haprak PAS. Sepatutnya anak-anak kecil ini bermain riang dengan rakan-rakan sebayanya dihalaman rumah.

Tetapi disebabkan kejumudan sebilangan pengikut PAS, waktu bermain anak-anak kecil mereka telah diragut dan dikorbankan hanya kerana "seruan jihad" bagi memperoleh sekeping "tiket ke syorga" yang dijanjikan oleh pemimpin PAS.

Apalah dosa anak-anak kecil ini diperlakukan sedemikian rupa? Mengapakah anak-anak kecil ini dipergunakan untuk meramaikan majlis politik seperti di Galas ini? Alangkah ceteknya akal para pengikut PAS yang terbabit.

Inilah yang dikatakan sikap jumud tanpa mengira waktu didalam PAS. Inilah juga maksud sebenar assobiyah kepartian yang diamalkan oleh "ahli-ahli syorga" parti cap bulan.

Sikap taksub mereka terlampau kuat hinggakan anak kecil mereka sendiri sanggup dijadikan sebagai "hamba politik" bagi melampiaskan sifat wala' mereka terhadap perjuangan haprak PAS!

7 ulasan :

  1. Nauzubillahminzalik.

    Biarlah kanak2 menikmati zaman mereka sepenuhnya dengan melakukan apa yang kanak2 lain buat. Jangan biarkan anak2 kecil membesar macam Michael Jackson yang bertubukan orang dewasa tetapi berjiwa kanak2 hanya kerana dia terlepas zaman kanak2 disebabkan bekerja.

    Didiklah kanak2 mengikut tuntutan AlQuran dan hadith. Kalaulah anda mendakwa diri anda demokratik, jadilah juga ibubapa yang demokratik. Izinkanlah anak-anak anda membuat pilihan mereka sendiri apabila mereka mencapai usia majoriti [age of majoriti]. Apa yang kanak2 faham mengenai politik? Apakah judgement mereka boleh dipakai dalam usia sekecil itu?

    Zul Zab

    BalasPadam
  2. Diaorang nak masuk syurga tu...

    Mereka anggap mereka pejuang fisabilillah.

    Aku kutuk N.Ajis yang mengeluarkan seribu satu macam fatwa politik yg penuh kepalsuan. Orang bangang macam dlm gambar ni je..yang percaya.

    Sama-samalah kita mencantas setiap patah kata manusia lahanat macam N. Ajis ni.

    BalasPadam
  3. Kanak kanak sebegini lah yang dicari olih pemimpin PIS PUS. Dari awal lagi telah disajikan dengan hiruk piruk politik, makian & hamburan kata kesat, kelakuan kelakuan yang jijik yang mana akan mejadi amalan apabila dewasa nanti. Inilah dia rekrut rekrut yang akan bergulingan dan menyalak atas jalan raya nanti semasa berdemostrasi..

    BalasPadam
  4. mereka adalah pewaris tegar pok nik yang di harapkan menjadi hamba abdi puak kafir Harbi yang penting parti PAS pelajaran tak apa. jadi kuli pun tak apa.Tak nampak? pergi kedai cina, bangsa apakah yang banyak sekarang jadi kuli cina. walaupun di kedai runcit.Di U berapa kerat orang melayu .IPTA sesi 2010/2011. 78% melayu.92% cina dan India

    BalasPadam
  5. kasihan anak-anak kecil yang baru hendak mengenal dunia tp telah diasuh dengan didikan dunia politik...
    apakah yang ingin di perjuangkan oleh anak2 kecil itu ???????

    BalasPadam
  6. itu perkara biasa bagi org pas, apabila besar budak tu akan jadi mcm bapak dia yg akan menyokong pas membabi buta tanpa ada penilaian akal sendiri.
    itu adalah bakal pentaksub pas pada zaman akan datang.
    Pada pemimpin yg dah mengeluarkan berbagai fatwa ingatlah, klu fatwa itu benar dan tidak memesongkan akidah dan pemikiran pengikut2 maka besarlah pahalanya, tapi klu fatwa itu menyesatkan pengikut2 maka berlarutanlah segala saham itu pada si pengeluar fatwa.

    BalasPadam
  7. Haiya mau hidup susah, mau mati pun susah, mau mati kena pegang bendela ke ?

    - Apek "3 Madu"

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online