BREAKING NEWS

Cina lebih takutkan UMNO berbanding PAS ?



Mungkin benar kenyataan dari pengarang laman web The Malaysian Insider (TMI) kelmarin bahawa cina lebih takutkan UMNO berbanding PAS.

Pertamanya, kaum cina khususnya yang berfahaman chauvinist dan racist didalam DAP memang takutkan UMNO yang sejak sekian lama mempertahankan hak serta maruah bangsa melayu didalam negara.

Kaum cina didalam DAP hanya berani kepada PAS yang malu untuk mengaku bahawa melayu sebagai bangsanya sendiri. Dan DAP tahu bahawa PAS tak akan mempertahankan hak serta maruah bangsa melayu kerana terlalu takut dilabelkan assobiyah.

Buktinya, DAP yang menguasai P.Pinang selama hampir dua tahun masih terkial-kial untuk berdepan dengan UMNO di negeri tersebut. Berbeza dengan PAS P.Pinang yang mudah sekali mereka perkudakan untuk menjadi talibarut membohongi rakyat serta pengikut PAS dan melayu Pakatan.

DAP juga langsung tak boleh berkerjasama dengan UMNO berbanding parti kaum cina lain seperti MCA dan GERAKAN. Ini kerana, polisi DAP yang mahu berkuasa dan bukannya berkongsi kuasa didalam negara ini.

Tetapi, DAP jelas selesa bersekongkol dengan PAS akibat dari perjuangan PAS yang sentiasa berubah-ubah dan pemimpin tertinggi PAS yang langsung tak mempunyai pendirian!

DAP pastinya tak mampu duduk semeja dengan UMNO. DAP ialah sebuah parti yang hanya tahu merampas hak orang lain dan juga mempunyai sifat perkauman yang amat tebal.

Dan walaupun UMNO itu juga adalah parti perkauman, tetapi UMNO bukanlah sebuah parti yang mempunyai keinginan untuk merampas hak dari kaum lain didalam negara ini. Tetapi UMNO tak pernah bertoleransi didalam isu hak dan juga maruah bangsa melayu.

Inilah yang ditakutkan oleh cina yang berfahaman chauvinist dan racist didalam negara Malaysia. Sebab itulah mereka-mereka ini lebih sukakan PAS berbanding dengan UMNO yang begitu tebal semangat kemelayuannya.

Jadi, kenyataan pengarang laman web The Malaysian Insider sebenarnya tak salah. Cuma ia perlu diperbetulkan sedikit bahawa hanya kaum cina yang berfahaman DAP dan Pakatan Pembangkang sahaja yang takutkan UMNO.

Manakala kaum cina yang bernaung dibawah parti-parti didalam komponen Barisan Nasional memang memahami prinsip dan perjuangan UMNO mempertahankan hak melayu. Dan semua parti-parti komponen di dalam BN juga menjalinkan kerjasama yang erat sejak awal kemerdekaan dengan berkongsi kuasa pemerintahan.

Inilah kesefahaman yang tiada dalam gabungan DAP, PAS dan PKR.

Sebenarnya, bukan sahaja kaum cina didalam DAP sahaja yang tak takutkan PAS.., melayu dan india didalam PKR juga hanya pandang sebelah mata sahaja kepada PAS kerana kelemahan pemikiran pemimpin parti melayu tersebut!

4 ulasan :

  1. memangpun orang cina takut pada umno sebab umno adalah kumpulan orang melayu..pas tu kumpulan manusia takde bangsa..sebab tu orang cina tak takut..orang yang takde bangsa ni orang yang tak ada jati diri...ibarat sampah masyarakat.

    BalasPadam
  2. pok Nik tak mengaku dia melayu dia bangsa apa eek...kata dulang paku serpih kata orang pok nik sepupu LKY sahih

    BalasPadam
  3. WANG JUDI : WARGA EMAS TOLAK FITNAH UMNO

    Warga emas sekitar Seberang Perai Utara mengatakan sokongan tidak berbelah bahagi kepada kepimpinan Ketua Menteri, Lim Guan Eng serta meminta meneruskan program penghargaan kepada golongan veteran pada masa depan.

    Seramai 70 orang warga emas yang datang dari Penaga, Kepala Batas, Bagan, Teluk Air Tawar, Sungai Dua, Tasek Gelugor, Pokok Sena, Lahar Yooi dan kawasan lain turut kesal dengan tindakan Ketua Pembangkang, Datuk Azhar Ibrahim yang tiba-tiba mengajak mereka mengembalikan RM100 dan RM1,000 untuk para waris jika terdapat kematian warga emas kononnya berpunca dari wang judi.

    Bagi mereka, semua itu merupakan mainan politik jahat yang sengaja dibangkitkan oleh Ketua Penerangan Pergerakan Pemuda Umno, Reezal Merican Naina Merican yang menuduh pemberian wang pada pertengahan tahun ini berpunca dari wang Kelab Lumba Kuda.

    KAH KAH KAH

    woit… YANG BODOH DAN BANGANG ITU BIARKAN… kah kah kah..

    kah kah kah…. NAK BUAT MACAM MANA…kah kah kah…

    kah kah kah… TAK DAPAT NAK DI TOLONG TOLONG…. kah kah kah..

    kah kah kah… TUA DAH TUA…. PENGALAMAN DAH BANYAK…. kah kah kah..

    kah kah kah… KALAU MEREKA GUMBIRA NAK JADI BODOH… BIARKAN…. kah kah kah

    nota:
    mereka yang menolak wang ini
    sila mendaftar untuk menjadi ahli 2B2P
    sesiapa mendaftar akan mendapat satu
    surat tauliah dari
    pesatuan bodoh bangang pulau pinang kah kah kah

    BalasPadam
  4. to 2010 Oktober 13 10:21

    hehehe..dpt kumpul 70org je ke warga tua tu wahai penjilt nuar juburi aka pencacai taik nuar juburi..nmpk sgt majorti wrga tua menyampah dgn guan eng babi tu..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online