BREAKING NEWS

Edisi Terjah!!! PKR pun pandai baling kerusi jugak laaa....

Masa mesyuarat UMNO bahagian Sungai Petani dulu, ramai yang riuh rendah bila para perwakilan bertelagah disebabkan menolak kepimpinan Ketua Bahagian yang mereka sifatkan sebagai tak layak memimpin.

Tapi insiden di Mesyuarat Bahagian Sungai Petani tersebut tak lah "parah" sampai ada insiden baling-baling kerusi sesama sendiri macam yang berlaku di cabang PKR Perlis.

Saya ingatkan, hanya dalam UMNO sahaja yang ada segelintir individu tamakkan kuasa dan kedudukan, rupanya dalam PKR sendiri terdapat banyak manusia spesis berukkera macam tu.

Contoh yang paling baik ialah di cabang PKR Perlis inilah. Yang suka baling-baling kerusi meja ni bukannya spesis manusia, mereka lebih sesuai dinamakan sebagai spesis berukkera. Apatah lagi jika membabitkan penyokong dan calon yang dipilih untuk jadi pemimpin.

Saya difahamkan, semuanya berpunca dari rasa tak puas hati diantara dua kumpulan yang berebutkan kedudukan kerusi nombor satu PKR di negeri tersebut.

Sebenarnya, perebutan kuasa ini telahpun bermula sejak dari awal Ogos lalu sehingga menyebabkan timbulnya desas desus bahawa Pengerusi PKR Perlis akan meletakkan jawatannya akibat kecewa dengan usaha segelintir pemimpin parti itu yang cuba mendesaknya digantikan dengan pemimpin lain.

Dan konflik ini memuncak di pemilihan cabang hingga tercetusnya insiden manusia primitif baling-baling kerusi ini.

Amat memalukan! Sebelum ini PKR yang rata-ratanya terdiri dari bekas ahli UMNO yang kecewa akibat tak dapat jawatan didalam parti, selalu mewar-warkan bahawa mereka lebih baik dari rakan mereka di dalam UMNO. Begitu juga dengan Anwar Ibrahim.

Tetapi insiden baling-baling kerusi akibat berebut jawatan seperti yang berlaku di Perlis ini membuktikan bahawa yang meninggalkan UMNO untuk menyertai PKR hanyalah sampah sarap dan daki-daki kotoran UMNO sahaja. Mereka-mereka ini keluar dari UMNO dengan membawa segala najis-najis yang berkerak dikepalai oleh kepala regim mereka iaitu Anwar Ibrahim.

Walaupun masih ada sisa-sisa najis kental didalam UMNO yang perlu disental keluar oleh DS Najib pada ketika ini, sekurang-kurangnya "sembelit" yang menghantui usus besar UMNO telah berpindah kepada PKR.

Rupa-rupanya benarlah seperti kata Tun Mahathir dahulu dengan sindiran "busuk hingga ke usus". Cuma disini ia bukan lagi hinggap pada UMNO sebaliknya mereput didalam perut boroi parti Cap Keluarga PKR.

Inikah kononnya parti yang bakal memerintah negara? Jika belum memerintah pun dah sanggup baling-baling kerusi kerana berebutkan jawatan, ntah-ntah bila pegang kuasa nanti pakat baling-baling bom pulak?

Siapa tahu kan..., tiada yang mustahil didalam diari Anwar Ibrahim. Stor kunyit jantan pun sanggup diterokainya..., cubalah bayangkan sendiri hal yang lain.

1 ulasan :

  1. Budaya baling kerusi dah pernagh berlaku dalam UMNO semasa Anwar didalam UMNO lagi...bagus la tu budaya baling kerusi dah ada dalam PKR...teruskan budaya ini kerana Anwar yang suuh dulu...adan la muka kau setannnnnnn

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online