BREAKING NEWS

Edisi gambar 18PL!!! Nik Aziz dahulukan Tok Sami dari rakyat Kelantan...

Sampai empat meja yang dikhaskan buat Tok-tok Sami di rumah terbuka Nik Aziz.

Tok Sami dirai dan dijaga sedangkan banyak rakyat melayu di Kelantan masih menderita

Duit raya berbentuk dinar emas juga diberi oleh Nik Aziz kepada Tok-tok Sami tersebut

Apa lagi mau..., makan pun dapat, duit raya pun dapat jugak...

Ramai yang terpinga-pinga melihat kehadiran lebih kurang 40 orang Tok Sami di rumah terbuka Nik Aziz. Rupanya mereka dijemput khas bagi diraikan dirumah terbuka sempena Aidilfitri tersebut.

Pasti ramai juga yang terfikir, sudah tiadakah rakyat Kelantan berbangsa melayu yang lebih wajar diraikan? Dikala masih banyak rakyat Kelantan hidup dibawah paras kemiskinan, Nik Aziz pula memilih untuk mengutamakan Tok Sami daripada individu sebangsanya sendiri.

Apa jenis Menteri Besar yang berfikiran sebegini???

Keluarga miskin yang terpaksa tinggal dalam reban ayam di Pengkalan Chepa ini tak pula Nik Aziz nak rai?? Tok Sami lebih utama nampaknya...

Alangkah baiknya jika Nik Aziz sumbangkan derma dinar emas untuk membaiki rumah rakyat Kelantan yang uzur ini...Takkan Nik Aziz hanya nampak Tok Sami di Kelantan saja..?

14 ulasan :

  1. Mursamdol tua Pas ni elok pencen dari Pas dan tukar kerjaya jadi Mursamdol di tokong siam. Itu lebih sesuai rasanya.

    BalasPadam
  2. PATUTLAH DI KELANTAN BANYAK PATUNG SIAM. BESAU-BESAU PULAK TU. NI MESTI KERJA ORANG TUA NYANYUK NI YANG BAGI SUBSIDI UNTUK SAMI BINA PATUNG DI KELANTAN! BAGHAL PUNYA N.AJIS.

    BalasPadam
  3. Prinsip Nik Ajis mungkin Sami didahulukan, rakyat mampuih pi lahhh...

    -Jay

    BalasPadam
  4. lepas ni tok sami yg dpt duit raya ni semua masuk islam la yek.. kah kah kah..

    BalasPadam
  5. tok sami tu nanti terbuka hidayah masuk islam la dgn nik ajis weh...

    BalasPadam
  6. Terfikir jugak.. berapa ramai tok sami dah masuk Islam selama 20 tahun bawah Nik Aziz

    BalasPadam
  7. Startegi lar tuhh..... supaya org kafir kenal Islam.... UMNO masih takuk lama.... buat majlis sesama dia sambil "berkipas-kipas" sesama ahli UMNO...... macamana akar umbi?? tanggung beres katanya.... padahal retak menanti belas.......

    PAS pulak dah sampai peringkat orang kafir tak takut undi PAS utk di Khatan atau potong tangan atau rejam sampai mati kerana mereka boleh pilih untuk guna undang2 civil atau Islam....ni yang UMNONGOK takut nih!!!

    BalasPadam
  8. Tanpa nama 22:54.

    Strategi kepala hotak hang berjambul!!!

    BalasPadam
  9. saya sokong, tu mmg strategi nik ajis nak dapat sokongan dari bukan islam untuk dapat kan undi..tengok la dia dah bagi rasuah tok sami dangan wang dinar kelantan...hehehehe
    nik ajis uda bazar zakat ka??????

    BalasPadam
  10. nik ajis..semua halal...apa yg umno buat semua haram masuk neraka..nak marah org tua..klu di biarkan makin menjadi..!

    BalasPadam
  11. Kelak Apabila Nik Aziz dah mati dan Ditanya Siapa Saudara Kamu??? Dengan terang lagi jelas beliau akan menjawab "TOK TOK SAMI,CINA HINDU DARI DAP, GULUNGAN KAFIR HARBI ADALAH SAUDARA KU" (Bukan orang Islam saudaraku, kerana aku malu jadi Melayu)

    BalasPadam
  12. hahaha..mesti alasan pok nik ni konon2 utk berdakwah kpd bkn islam n nk tunjukkn kehebatan islam..hahahaha..poknik2..

    BalasPadam
  13. Memberi sedekah atau sumbangan kepada sesama Islam adalah berpahala kepada si pemberi, akan tetapi memberi bantu atau pertolongan kepada yang bukan ber ugama Ialam tiada berdosa dan tiada ber pahala.
    Di sini saya menilaikan N,ajis dah banyak pahala dan tak perlukan pahala lagi itu lah sebab nya dia boleh berbuat sesuatu yang kadangkala kita nampak jauh terpesong dari akidah Islam yang addin, tapi Islam ala-ala pas molek2 belako.

    BalasPadam
  14. Ada satu lagi gambar kau orang tak masukkan iaitu tok sami baca doa dalam majlis ni( Lihat akhbar Sin Chew Jit Poh bertarikh 19 nov 2010).

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online