BREAKING NEWS

PAS berserban serta berjubah untuk menutup kejahilan dalam agama…



Pendapat Mazhab Syafie, orang bukan Islam dilarang secara mutlak memasuki Masjidil Haram seperti dinyatakan firman Allah bermaksud:

“Wahai orang yang beriman. Sesungguhnya (kepercayaan) orang kafir musyrik itu najis, oleh itu janganlah mereka menghampiri Masjid al-Haram sesudah tahun ini dan jika kamu bimbangkan kepapaan, maka Allah akan memberi kekayaan kepada kamu daripada limpah kurnia-Nya, jika Dia kehendaki. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.”

(Surah at-Taubah, ayat 28)

Di zaman moden ini, banyak perkara benar jadi tak benar dan yang tak benar jadi benar. Telah menjadi slogan PAS iaitu ‘menghalalkan cara’ didalam apapun perbuatan yang dilakukan oleh mereka dan juga sekutu mereka.

Jadi, apa yang mereka buat semuanya betul tetapi kalau orang lain buat semuanya tak betul dan tak boleh. Itulah yang banyak berlaku hari ini dikhuatiri akan menyelewengkan aqidah sesetengah pengikut taksub PAS yang cetek pengetahuan agamanya.

Di dalam isu kafir berceramah serta bertazkirah di mimbar serta saf pertama masjid, ia jelas telah dilarang di dalam mahzab syafie yang menjadi ikutan majoriti umat Islam di Malaysia.

Ajaran Islam menetapkan bahawa perempuan yang datang haid tetapi masih belum mandi hadas besar pun dilarang masuk ke Masjid apatah lagi berucap di Mimbar, apakah PAS mahu mengubah peraturan Islam dengan “menghalalkan” perempuan kafir berpolitik di saf pertama rumah Allah swt??

Kini PAS dilihat berusaha sedaya upaya untuk menghalalkan perbuatan mereka dan sekutu mereka tanpa pedulikan sensitiviti agama dan juga apa yang dilarang didalam Islam yang sebenar. Ini secara tak langsung mendedahkan kebodohan serta kemunafikan seluruh jemaah PAS didalam menghayati ajaran Islam sepertimana yang diajarkan oleh baginda rasul saw.

Bagi seluruh jemaah PAS, asalkan memberi sokongan dan bersetuju dengan parti mereka, jangankan kafir harbi seperti DAP, Syaitan pun mereka sanggup dijadikan sahabat.

Jadi, apalah sangat perbuatan jemaah PAS menyanjung serta memuja kafir seperti Lim Guan Eng, Teo Ni Ching, Nga Kor Meng dan ramai lagi demi memenuhi nafsu serakah politik mereka.

Hari ini kafir-kafir ini dibenarkan berceramah di saf pertama mimbar dalam rumah Allah oleh pengikut PAS. Tak mustahil di masa akan datang, jika kafir ini mati, mungkin akan ada pengikut PAS yang sanggup membaca talkin diatas jirat mereka pulak. Siapa tahu kan…, kini semua tak mustahil didalam “agama” PAS.

4 ulasan :

  1. Salam Bro MPP,

    Andai serban dan jubah menjadi kebanggaan mereka, nyata amatlah tipis iman mereka, setipis kain jubah itu sendiri!!!

    Pas tiada lagi golongan bijaksana, yg ada... bengongsaja..

    BalasPadam
  2. GEMPAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    UMNO TERKANGKANG: Pendapat Ulamak dan Fatwa JAKIM berkaitan isu non muslim masuk ruang utam

    solat..(video inside)http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2010/08/pendapat-ulamak-dan-fatwa-jakim.html

    BalasPadam
  3. DLM JUBAH PUAK LEBAI SESAT NI BYK 'PEKONG2 DAN KUDIS SERTA NANAH BUSUK' YANG BERKEMPAM DLM TU. SEKALI BUKAK BAU DIA MASYALLAHHHH..TUHAN SAJE YG TAU! HUHUHU

    BalasPadam
  4. Mangkok betul yg tulis komen "Tak bernama" 2010 Ogos 28 18:24.

    Orang bukan Islam boleh masuk kedalam masjid tetapi perlu menjada adab seperti berbaju menutup aurat dan hanya dikawasan yg tertentu...

    Kenapa nak dipertahankan sangat orang cina DAP tu??? Tak tahu ke parti DAP tu parti apa?? Kenapa kena buat dlm masjid. Tak boleh ke buat sebelum berbuka puasa dihalaman masjid??

    Inilah akidah mereka...Mereka ingat yg memberi kemenangan kepada PAS dahulu ialah DAP..Yakinlah kepada Allah, Dialah yg memberi kemenangan bukannya DAP..Tak rugi pun kalau tak panggil betina cina DAP ni...

    Kepada PAS, insaflah...Percayalah PAS akan kalah pada PRU 13 nanti..kerana melacurkan agama untuk kepentingan politik sempit!!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online