BREAKING NEWS

Apa sudah jadi??? Ketua Puteri lebih berani dari Ketua Pemuda...


KUALA LUMPUR 27 Ogos – Puteri UMNO mendesak kerajaan bertindak tegas terhadap seorang pemuda dari Muar Johor, Wee Meng Cheng atau dikenali sebagai Namewee kerana mengulangi perbuatan yang dianggap biadab, kali ini dengan menerbitkan klip video yang boleh menyemarakkan api perkauman.


Ketua Puteri UMNO, Datuk Rosnah Rashid Shirlin berkata, klip video terbaru Namewee yang disifatkan berbaur perkauman dengan merujuk kepada kes seorang guru yang dikatakan membuat kenyataan berbaur perkauman.


Dalam satu kenyataan hari ini Rosnah berkata, dalam klip video itu, Namewee antara lain mencerca guru berkenaan serta menyebut Kementerian Pelajaran Malaysia sebagai kurang ajar. Beliau berkata, selain itu, Namewee dalam klip video yang disiarkan dalam laman web YouTube, berulang kali menunjuk isyarat lucah serta baris perkataan tidak senonoh.


Puteri UMNO mendesak kerajaan bertindak tegas kerana anak muda itu ternyata tidak mempunyai rasa hormat jauh sekali mempunyai tanggungjawab terhadap tanah air sendiri, katanya. – Bernama


Nampaknya Ketua Puteri UMNO lebih "bertelor" daripada Ketua Pemuda dan seluruh "gengnya" didalam isu si bangsat Namawee. Apa sudah jadi dengan menantu Tun Lah yang berkelulusan dari Oxford ni? Apakah dia sengaja mahu melingkupkan kerajaan pimpinan DS Najib?

Khabarnya, si Namawee ni adalah kawan baik Ketua Pemuda ni. Jadi, tak hairanlah jika semua perlakuan rasis dan juga menghina bangsa melayu, Islam dan juga negara dibiarkan saja oleh menantu Tun Lah ini. Dan mungkin kenangan berlakon bersama dalam cereka pendek dulu masih berbekas dihati Ketua Pemuda UMNO tersebut.

Apa nak jadi kepada Pemuda UMNO yang berketuakan "political animal" seperti Khairy Jamaludin? Banyak isu berkenaan bangsa melayu, agama Islam dan juga penghinaan negara yang sepatutnya di juarai oleh jentera Pemuda khususnya Ketuanya si Khairy J.

Tapi, KP UMNO dilihat seolah sengaja mendiamkan diri dan adakalanya memihak kepada pihak yang salah didalam membuat kenyataan.

Didalam isu nama Lim Guan Eng didalam khutbah Jumaat, dimana suara KP UMNO? Didalam isu kafir bertazkirah di Mimbar, kemana menghilang telor KJ? Dan didalam isu Pengetua Hajjah Siti Insyah, KJ pula yang lebih sudu dari kuah dengan MCA. Itu belum lagi dikira dengan isu penghinaan Indonesia terhadap jalur gemilang dan juga Malaysia.

Nampaknya, UMNO bernasib malang kerana mempunyai seorang Ketua Pemuda yang langsung tak sensitif dengan kehendak serta suara rakyat. Jika beginilah gayanya, bukan kata Ketua Pemuda UMNO Pusat, jawatan sebagai Ketua Pemuda cawangan pun tak layak untuk Khairy ni.

Jadi, eloklah rasanya selepas ini Ketua Puteri diangkat menggantikan Ketua Pemuda UMNO. Terbukti bahawa Rosnah Rashid lebih berani dan sensitif daripada Khairy didalam isu-isu Namawee sekurang-kurangnya.

Dan...dengar kata Khairy dah merajuk nak keluar dari UMNO. Eloklah tu..., disarankan agar masuklah PAS. Ini kerana selain dari dapat tiket ke syorga, PAS juga tak ambil peduli pasal melayu, agama dan imej negara. Memang sesuailah dengan jiwa Khairy rasanya.

3 ulasan :

  1. Mana pekida?

    Mana selendang merah?

    Masing2 berani sesama Melayu dan berani cakap belakang saja.

    BalasPadam
  2. NAMEWEE DH JD ADIK ANGKAT DIA KOT..ADOIYAIII

    BalasPadam
  3. Betul mana dia orang Melayu yang handal-handal hantarlah santau angin ke, tuju-tuju ke kepada pukimak-pukimak ni.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online