BREAKING NEWS

Kalau tak berbohong, bukan Guan Eng namanya...



Ketika menghadiri majlis penyerahan sumbangan Ehya’ Ramadan peringkat Pulau Pinang 2010 yang diadakan di Dewan Serbaguna Jawi, Seberang Perai Selatan, Lim Guan Eng dengan bangganya menyifatkan dirinya sebagai Ketua Menteri yang paling bagus dalam sejarah P.Pinang.

Cina kiasu ini cuba berpura-pura baik dengan berucap dihadapan penerima sumbangan dengan berucap penuh sopan dan tertib. Tetapi, dalam kepala si Pembohong ini pastinya ada agenda jahat yang sedang dirancangkannya.

Ketua Menteri paling celaka di P.Pinang ini cuba berbohong dengan mengatakan dia yang memulakan amal kebajikan di bulan Ramadhan kepada umat Islam negeri ini. Kononnya, kerajaan dahulu mengabaikan dan tak mengambil peduli tentang hal umat Islam di bulan Ramadhan. Lihat sendiri pembohongannya...,

“Ini sumbangan daripada kerajaan negeri, saya hadir sebagai ketua kerajaan negeri dan ini kali pertama kerajaan negeri menyediakan sumbangan sempena bulan Ramadan.

Sumbangan ini tidak pernah diberikan oleh kerajaan negeri masa lalu di bawah Barisan Nasional, sebanyak hampir suku juta ringgit disampaikan untuk masjid dan surau menjalankan aktiviti semasa bulan Ramadan,” katanya.

Untuk pengetahuan bersama, sebenarnya telah banyak sumbangan pemberian moreh untuk masjid dan surau di seluruh negeri P.Pinang pada bulan Ramadhan dan ia adalah merupakan program tradisi pimpinan negeri sejak bertahun-tahun yang lalu.

Semua sumbangan di bulan Ramadhan ialah dari sumber kewangan kerajaan persekutuan dan disampaikan oleh pemimpin-pemimpin BN negeri (yang Islam sahaja) sejak P.Pinang diperintah oleh kerajaan BN dahulu.

Jadi, dakwaan bahawa bahawa kerajaan negeri sebelum ini tidak pernah memberikan sumbangan bulan Ramadhan adalah tidak benar dan merupakan sesuatu yang direka-reka oleh mulut biawak Lim Guan Eng sahaja.

Ramai yang kurang peka, sewaktu Tun lah menjadi Perdana Menteri, sumbangan bulan Ramadhan dinaikkan dari RM 500 kepada RM 1000 bagi setiap Masjid di P.Pinang. Ini tidak termasuk sumbangan untuk aktiviti mengimarahkan masjid yang dijalankan setiap malam dan sumbangan persediaan menyambut Syawal yang diberikan secara berasingan.

Selain dari itu, pemberian duit raya dan bantuan kelengkapan kepada ibu-ibu tunggal serta fakir miskin merupakan kelaziman yang diamalkan oleh pemimpin Islam negeri sewaktu kerajaan terdahulu di bulan Ramadhan. Semua ini didiamkan oleh Lim Guan Eng bertujuan untuk memperbodohkan semua umat Islam khususnya di negeri P.Pinang.

Amalan populis Ketua Menteri cina kiasu ini sebenarnya hanya untuk menutup kelemahannya mentadbir negeri dan juga kerakusannya menyonglap hak rakyat terutamanya hak bangsa melayu. Hari ini dia menderma RM 10 kepada orang melayu di P.Pinang, minggu depan dia akan tarik RM 1000 dari hak bangsa melayu negeri.

Semua pemberian derma ataupun segala sumbangan yang tak membantu langsung ekonomi bangsa melayu ini hanyalah permainan sandiwara politik Lim Guan Eng yang dipelajari dari mentornya di Singapura.

Inilah yang sedang berlaku sekarang tanpa disedari oleh kebanyakan rakyat negeri khususnya totok PAS yang mangkuk hayun lagi bebal itu. Manusia-manusia bebal lagi bodoh seperti pengikut ajaran PAS memang senang untuk dibohong.

Kalau tak, masakan mereka sanggup bertakbir bila kafir mempermainkan surah kitab. Dan kalau mereka tak bodoh, masakan mereka sanggup berdoa untuk kesejahteraan kafir didalam solat Jumaat.

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online