BREAKING NEWS

Edisi Rasis !!! DAP berbangga dgn runtuhnya benteng perkauman melayu Pakatan.



Lim Hock Seng yang merupakan ADUN Bagan Jermal dari parti DAP telah membuat kenyataan bahawa pencapaian terbesar Pakatan adalah meruntuhkan benteng perkauman di dalam negara. Kenyataan ini dikeluarkankan oleh ADUN DAP ini semasa ucapannya di Bertam, Kepala Batas pada 1hb Ogos 2010.

Apa yang kita boleh fahami dari kenyataan Lim Hock Seng ini ialah gabungan diantara DAP, PKR serta PAS telah menyebabkan tiada lagi jurang perkauman dan juga sentimen rasis diantara kaum bukan melayu dan bangsa melayu itu sendiri.

Tetapi persoalannya, benarkah apa yang diperkatakan oleh ADUN Bagan Jermal ini?

Disaat pemimpin-pemimpin cina DAP dan PKR mengandaikan bahawa melayu yang menyokong Pakatan tidak lagi mengamalkan sentimen perkauman, kaum mereka pula sibuk mengatur strategi untuk mengaut sebanyak mungkin kekayaan didalam negara ini tanpa mengira tindakan mereka itu sebenarnya telah menindas bangsa melayu didalam negara.

Lihat sahaja di P.Pinang dan Selangor. Parasit-parasit ini begitu sibuk menjalankan agenda penjajahan mereka tanpa peduli kepada undang-undang serta peradaban manusia.

Jika inilah yang dimaksudkan Lim Hock Seng dengan meruntuhkan benteng perkauman yang dilakukan oleh gerombolan Pakatan, maka ia sebenarnya seperti memberikan lesen besar kepada kaum DAP untuk memandang rendah kepada orang-orang melayu dan juga merampas hak keistimewaan bangsa melayu di Tanah Melayu ini !

Ini menyerlahkan tujuan sebenar Tony Pua yang mahukan diskaun kepada bumiputra didalam pemilikan haratanah dimansuhkan. Begitu juga dengan gesaan Nga Kor Meng supaya subsidi pelajaran orang melayu dihapuskan serta tindakan DAP yang mahukan wilayah autonomi kepada P.Pinang diberikan.

Sedangkan, kaum cina masih tak tergugat hak untuk meneruskan persekolahan aliran jenis kaum masing-masing disaat pemimpin mereka mempersoalkan hak biasiswa orang melayu. Mereka juga tak dinafikan mengamalkan tradisi anutan nenek moyang mereka biarpun banyak pemimpin DAP mempertikaikan tentang Islam dan kedudukan Raja-raja Melayu.

Inilah sebab DAP, PKR dan PAS sangat mahukan semangat cintakan bangsa, perkauman atau kebangsaan dihapuskan khususnya pada bangsa melayu.

Dengan runtuhnya benteng perkauman orang melayu penyokong Pakatan, bermakna mereka merelakan hak keistimewaan dan juga maruah jati diri melayu mereka ditindas serta dipijak sesuka hati oleh kaum pendatang !!!

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online