BREAKING NEWS

Nik Aziz kata 40 ulamak muda UMNO sekular dan MUNAFIK !!!



KOTA BHARU – Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menggelar 40 ulama yang menyertai UMNO sebagai ‘ulama sekular’ kerana mereka tidak berpegang kepada ajaran Islam sebenar dan menolak perjuangan Islam yang dibawa Pas.

Beliau berkata, di dalam al-Quran golongan ulama yang tidak berpegang kepada ajaran Islam dan orang yang menentang Rasulullah SAW dianggap sebagai golongan munafik.

“Munafik ini gelaran al-Quran. Al-Quran bahagikan manusia ini kepada tiga kumpulan iaitu mukmin, munafik dan kafir. Kalau nak gelar (ulama itu) munafik... saya tidak berapa suka.

“Ia boleh menimbulkan naik darah... tak payah gelar munafik, gelar sekular sudahlah,” katanya kepada pemberita di sini, semalam.

Nik Abdul Aziz berkata, beliau tidak merasa pelik dengan apa yang berlaku kerana sewaktu zaman Rasulullah juga perkara yang sama berlaku.

“Zaman nabi SAW sewaktu nabi masih hidup ada orang lawan nabi. Ini kita panggil munafik. Orang itu buat masjid, ‘masjid Birar’. Jadi kalau zaman nabi, nabi masih hidup, orang tengok wajah nabi dengar ucapan nabi pun ada yang melawan senyap-senyap. Pelik apa kalau sekarang yang dah sampai 2,000 tahun,” katanya.

Jumaat lalu, seramai 40 ulama muda profesional berkelulusan sarjana dan doktor falsafah yang diketuai oleh Pensyarah Fakulti Pengajian Islam Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Fadlan Mohd Othman menyertai UMNO dan menyerahkan borang keahlian mereka kepada Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak.


Inikah orang yang layak dipanggil Tok Guru oleh sebilangan besar melayu/Islam dalam negara ini? Sepatutnya manusia seperti Nik Aziz ini di beri gelaran dajjal kecil kerana dia sanggup mengeluarkan apa sahaja kenyataan yang jelek kepada pihak lain yang tak bersetuju dengannya.

Orang seperti Nik Aziz inilah yang dimaksudkan dalam riwayat hadis tentang golongan awal ilmuan agama mengikut punggung Dajjal laknatullah apabila ia muncul pada akhir zaman.

Bagi Nik Aziz, tiada seorang pun di dalam negara ini layak digelar ulamak kecuali dirinya. Dia berasakan bahawa hanya dia satu-satunya orang yang tahu tentang Islam dan pandai membaca serta menafsir Quran dan hadis. Maka sebab itulah dia menjadi terlampau takabbur dan bongkak dengan apa yang dikurniakan Allah padanya.

Mungkin didalam hati Nik Aziz berasakan bahawa dia telah diangkat tarafnya setaraf dengan para wali terdahulu. Sebab itulah dia berani dan juga begitu lancar memaki hamun orang lain yang dirasakannya tak sependapat dengannya.

Nik Aziz sewenang-wenangnya memutarbelitkan dan menyalah tafsir Quran serta hadis bagi memuaskan nafsu politiknya sahaja. Tindakannya ini sering disokong oleh ahli-ahli PAS yang taksub dan mereka-mereka ini sudah pasti membenarkan apa sahaja yang keluar dari mulut longkang Tok Guru mereka itu.

Sebab itulah Nik Aziz berasa amat bangga apabila memaki hamun UMNO dan kerajaan. Dia berasa seoalah-olah menjadi hero didalam PAS. Tetapi dia lupa bahawa ahli PAS hanya berjumlah tak lebih dari 600 ribu orang. Kalau dicampur penyokong mungkin boleh mencecah sejuta.

Jangan lupa bahawa sudah pasti 3 juta ahli UMNO membenci dan menyumpah seranah Tok Guru PAS ini. Begitu juga penyokong-penyokong kerajaan serta rakyat negara yang berada di atas pagar. Lagi kuat Nik Aziz sebagai pemimpin yang membawa imej Islam mencarut dan memaki hamun individu lain, lagi menurunlah kepercayaan masyarakat kepadanya.

Jangan ingat Nik Aziz dan lebai-lebai PAS sahaja mampu membaca dan menterjemah ayat kitab Allah dan juga hadis. Putar belit Nik Aziz melacurkan ayat kitab kini tak laku lagi. Masyarakat melayu/Islam di dalam negara ini bukan jahil dan buta !

6 ulasan :

  1. nik azizlah orang munafik. orang munafik tak akan mengaku dirinya munafik!

    surau yang hanya digunakan oleh orang pas wajib dibakar kerana ianya dibina untuk memecahbelahkan orang islam!

    parti pas sekarang adalah parti kafir!

    BalasPadam
  2. YB Raz, UMPP setuju dengan Tuan. Nik Aziz memang benar2 telah melampau !

    BalasPadam
  3. Salam tuan tuan sekalian.....Dia dah cakap yang 40 golongan ulama ni adalah sekular......Tak pa la sebab dia nie kan ulormak , memang patut pun sebab lidah tu dah bercabang....
    sepatutnya semakin tua makin berminyak tapi dalam hal nie semakin tua semakin berkelemumur....
    Kadang kadang nie rase maleh nak sebut tapi dah tua bangka nie patut - patut ler....
    Macam nie lah.... kalu orang tu ada otak , diamkan saja dan jalankan tugas dengan baik dan buat seperti yang di lakukan oleh Rasulullah s.a.w.
    Biaq pi la kat orang tua tu.... makin lama makin nyanyuk ler tu....

    BalasPadam
  4. Salam tuan2

    Saya menyeru UMNO Permatang Pauh dan UMNO Malaysia menggiatkan aktiviti ceramah agama di bulan Rejab ini dengan menyentuh peranan gerakan Illuminati dan Freemason global, serantau dan di Malaysia kerana ia ada kaitan secara langsung dengan parti mata satu - PKR dan Anwar Ibrahim.
    Insya Allah pasti PAS, PKR dan DAP "menggelupur kepanasan" lepas ini.

    BalasPadam
  5. best betul artikel ini ..Nik Aziz ini memang SESAT !!!

    semua org dia kata tak betul , ulama UMNO adalah ulama sekular tetapi yg Karpal Singh ckp negara ini sekular dia diam pulak

    BalasPadam
  6. nik aziz..bukan nya tergolong dari 10 orang sahabat Rasullah SAW yang dijanjikan syurga oleh Allah SWT...apa nak dihairankan...seksa kubur pun belum tahu lepas...tapi rasanya memang kantoi...takut satu aje...tanah pun tak mahu terima...hiss...hiss..hiss

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online