BREAKING NEWS

Parti dedak Mahathir tak mampu gugat UMNO.


2 Ogos 2016 - Hebat mana sangat parti dedak yang bakal diasaskan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad tu??? Mampu menggegarkan seluruh dunia ka... Atau mampu menumpaskan UMNO/BN dan seluruh parti pembangkang yang ada di negara in?

Jika jawapannya Ya.., maknanya parti dedak Mahathir tu terlampau kuat dan akan kuasai negara la ye?? Macam tu ke.

Sebelum ni muncul dakwaan katanya parti dedak Mahathir ni mampu menggugat kestabilan politik UMNO/BN...., tapi setakat mana mampu gugut tu tak pasti pulak sebab masih lagi dalam proses ‘pembikinan parti baru’

Kalau setakat nak 'sembang besar' macam tu, rakyat pasti langsung tak percaya yang parti dedak tu mampu gugat dan mencabar Barisan Nasional (BN) terutama semasa pilihan raya umum ke-14 (PRU14) akan datang.

Hebat mana sangat?? Ahli-ahli yang bakal didaftarkan dalam parti dedak tu pun cuma sampah yang dibuang dari parti lain.. Mahathir cuma kutip sampah sarap tu je.

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir berkata kewujudan parti dedak tu tidak menjatuhkan semangat UMNO/BN. Malah membakarkan lagi semangat sedia ada dalam perpaduan di kalangan anggota UMNO dalam
memastikan kekuatan parti itu lebih kukuh dan jitu.

“Dalam tradisi parti kita, apabila kita lagi dicabar kebiasaannya kita akan perkukuhkan perpaduan di kalangan kita.

“Dari segi kesan kepada BN atau kedudukan politik tanah air hanya satu
sahaja, ia akan menambah sebuah parti baharu di tanah air kita,” katanya selepas menghadiri rumah terbuka Adun Pasir Panjang Datuk Rashidi Ibrahim di Arena Square , Ayer Tawar.

Sebelum ini, Mahathir membuat pengumuman pada 14 Julai lepas bahawa dia akan menubuhkan parti baharu yang akan menjadi sebahagian komponen pakatan pembangkang bagi menghadapi BN dalam PRU14.

Tapi sampai sekarang ni apa satu pun tak nampak lagi.. Jangankan kata parti baru.., nama parti tu pun Mahathir tak berani nak sebut.. Takut lah tu kannn.. Hahaha...

2 ulasan :

  1. jgn komen je bro.....cabar lah suruh buka parti baru.....baru tahu buku temu ruas...

    BalasPadam
  2. Da banyak sngt mamak kutty ni buat negara kucar Kacir..bagi la kat melayu asli haga negara

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online