BREAKING NEWS

Muhyiddin buat wayang kononnya simpati pada Anwar


1 Ogos 2016 - Bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin katanya selalu bertanyakan khabar mengenai keadaan mantan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim melalui isteri Anwar, Presiden Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

‘Anwar macam mana’....’ tengah buat apa’... mungkin itu yang menjadi persoalan Muhyiddin kepada Wan Azizah. Agak korang Anwar tengah buat apa kat dalam lokap penjara Sungai Buloh tu?? Hahaha!

"Masa dia dipecat kerajaan, menteri yang jumpa beliau seorang-seorang ialah saya.

"Saya bersimpati, saya faham kerana saya tahu (keadaan Anwar). Yang penting sekarang soal kebajikan dan kesihatan (Anwar).

"Saya selalu tanya Kak Wan how is he (anwar) doing," katanya.

Simpati ke macam tu??? hahahaaa.... kalau simpati takkan setakat tanya khabar je?? Tak pergi melawat ke... buat makan-makan untuk ‘sahabat sejati’ dia tu ke, Haha!

Ini tak.... siap cakap lagi yang dia sebenarnya kesian dengan segala usaha-usaha yang dilakukan puak Parti Keadilan Rakyat khususnya dalam usaha mereka untuk membebaskan Anwar.

Macam dengan simpati tak ikhlas je.... kalau simpati betul kenapa tak tolong bebaskan Anwar sekali?? Entah-entah depan Wan Azizah je kata simpati tapi belakang dok ketawa. Sedangkan Muhyiddin sendiri tak pasti sama ada nak sokong atau tidak pembebasan Anwar memandangkan dia kini bekerjasama dengan pembangkang.

"Ada pihak katakan boleh ke Anwar dibebaskan. Dalam persekitaran situasi politik sekarang saya tak dapat melihat itu boleh berlaku.

"Lepas pilihan raya mungkin dengan pendirian dengan PKR, kita dah duduk semeja jadi sebahagian rakan. Apa-apa pun keputusan kita kongsi bersama.

"Saya harap anda faham apa yang saya cuba katakan," katanya.

Korang faham-faham jela maksud si Muhyiddin ni... maknanya dia tak bersungguh-sungguh pun nak tolong membebaskan si Anwar tu dari tahanan penjara.

Yela kalau tolong bebas kang potong la jalan Muhyiddin nak jadi Perdana Menteri sebab si Anwar tu pun punya impian yang sama jugak nak jadi pucuk pimpinan negara.

1 ulasan :

  1. semasa dlm UMNO bukan main kutuk lagi muhyiddin kat Anwar... dah kena tendang dari UMNO dia nak jadi penjilat lobang najis si peliwat tu juga... yelah..nak survive...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online