BREAKING NEWS

UPDATED VIDEO! Yang kena pukul di KFC tu adalah ahli DAP? Patut laa RASIS sangat...


Korang ingat lagi tak insiden mamat cina yang kena pukul dengan staff KFC di I-City kelmarin? Hari ni mamat tu tampil buat kenyataan bahawa dia tak langsung keluarkan maki hamun perkauman terhadap pekerja disitu.

Tapi katanya, dia hanya marah dengan suara yang kuat sahaja...

Seorang lelaki yang didakwa diserang oleh kakitangan sebuah restoran Kentucky Fried Chicken pada Isnin lalu menafikan tuduhan bahawa beliau telah mengeluarkan kata-kata bersifat perkauman ke atas pekerja kedai makanan segera itu sehingga menyebabkan pergaduhan.

Danny Ng, 26, ketika menceritakan semula insiden tersebut berkata, beliau berasa marah kerana menunggu lama di dalam barisan pelanggan, tetapi kemudiannya diberitahu bahawa makanan yang ditawarkan itu telahpun habis.

Beliau seterusnyna memarahi pekerja berkenaan dengan suara yang kuat, tetapi beliau tidak menggunakan kata-kata kesat ataupun yang bersifat perkauman, katanya dalam satu sidang media hari ini.

Persoalannya, ayat apakah yang dia gunakan sewaktu marah dengan kuat tu? Takkan lah kalau marah guna ayat biasa, dia diserang oleh seluruh staff didapur KFC tu? Logik sikit lah beb..

Gua syak mamat cina tu berbohong dan menyembunyikan kebenaran. Cuba baca komen dibawah ni dari saksi tempat kejadian yang mendakwa mamat cina tu memaki hamun berbentuk perkauman..

I was there..and I didnt hear any BABI or kalau nak makan buat sendiri came out from the workers..the one that I heard is Cibai Punya Melayu?? What is that suppose to mean? Are you trying to make up new stories? ouh,,seriously shit!!

I dont blame the race,,I am blaming the person..very rude.. - drshay90

Lagi satu, yang menemani cina tu buat press statement adalah ahli Parlimen DAP Segambut. Apakah mamat cina tu adalah ahli DAP?

Dan kenapa mamat cina tu tak buat report Polis bila dia kena pukul? Bukankah dorang selalu kata 'customer is always right'..?

Beberapa pengguna Internet yang menonton rakaman insiden berkenaan mendakwa Ng telah menghamburkan kata-kata bersifat perkauman kepada pekerja berkenaan sehingga menyebabkan lelaki itu diserang oleh pekerja restoran tersebut.

Ng memanggil sidang media di pejabat ahli parlimen DAP Segambut, Lim Lip Eng untuk menafikan dakwaan tersebut.

Kalau betul dia ahli DAP, tak heranlah kalau dia maki melayu dengan ayat provokasi perkauman. DAP kan terkenal dengan sikap chauvinist dan kiasu dorang.. Semua orang tahu perkara tu..

Apapun.., jom kita tengok sekali lagi video insiden tu.. Korang teliti pada masa semua staff dapur KFC serbu keluar.. Kenapa pompuan cina tu mintak maaf berulang kali pada staff KFC?


Sekali lagi gua syak mamat cina bukit tu mesti dah provokasi perkauman terhadap staff KFC.. Dan sekarang kes ni dah libatkan DAP.. Confirm DAP tu rasis beb..

Tengok je lah apa jadi pada kebanyakan peniaga kecil melayu di Penang.., nak cari makan pun susah dibawah pemerintahan regim DAP tu..

25 ulasan :

  1. Sial punya cina DAP.

    BalasPadam
  2. cina ajar mcm ni bru ada akai,kalau aku pun tibai juga

    BalasPadam
  3. 'marah dgn suara yg kuat saja'. kepala angguk dia.
    Cuba sorang tengking pd budak Cina tu, mengamuk tak?

    Muka pun macam Guan Eng. Spesis sama lah tu. Lidah belit. Kena pukul, tak berani melawan. Tau takut. Mcm Guan Eng melahu dlm kapal selam. terkedu.

    BalasPadam
  4. Saya pun yakin ada unsur provokasi terhadap pekerja KFC. Biarpun tindakan itu dilihat kurang profesional, 'bekas' pekerja KFC itu tentu bertindak nekad setelah kata-nista dilemparkan tak sepatutnya oleh pemuda Cina itu.

    Hal ini dipolitikkan oleh DAP, dan saya yakin mereka akan menjadikannya isu untuk memastikan undi kaum Cina di tangan mereka. Seolah-olah merekalah satu-satunya ruang untuk orang Cina menyatakan rasa tidak puas hati.

    BalasPadam
  5. Kalau aku simbah je dgn minyak panas tu. Pak YB melayu UMNO mana? Tidor ka? Mcm mana kami yg melayu nak sokong umno? Benda kecik mcm ni pn x nak tlg bdk melayu ni. Namawee babi tu cergas punya tlg bagai... Apa2 pn aku bangga ada bdk melayu yg pertahan nama bangsa dia dgn berani. Tidor la najib dan kabinet... Terus dibuai mimpi... Esok g derma lg juta2 kat tokong cina. Fedap aku nak g daftar mengundi... Aku betul2 frust.... Wlpn aku bakal x mengundi kalau umno buat dek hal ni... Tp percayalah... Aku x kn bg cina memerintah malaysia wlpn hilang nyawa.... Lu jaga2 cina.... Lu jgn menyesal dgn gua.

    BalasPadam
  6. ..melihat kpd hubungan kaum melayu dgn kaum cina dan india sekarang semakin baik,parti dap dan pkr telah cuba mengapi-apikan sentimen kebencian antara kaum.

    BalasPadam
  7. Hari ni aku makan tengahari kat warung dan adalah seorang pelanggan bermata sepet dan rakan grago yg heboh pasal kes pekerja KFC ni. Dia fikir aku ni tak faham "English", habis di spin cerita tu dan macam2 kaitan. Bagi aku isu ini dah jadi isu politik sebabnya dah ada yang ambil "mileage" dan fikirkanlah apa nasib pekerja KFC tu siapa yang nak bela?

    BalasPadam
  8. ramai org kat sana, kenapa staf KFC tak pukul orang lain..kenapa dia attack cina bukit neh ja?? pikir sendiri la bro..mesti cina neh provoke kuat dan cakap perkataan bukan2 sehingga hilang pertimbangan..

    BalasPadam
  9. Tanya sama POKOK, apa sebab GOYANG~~~? Jawab ANGIN yg GONCANG.

    BalasPadam
  10. CINA2 DAPIGS NIE MEMANG BABI PON.

    BalasPadam
  11. cina setan..bagus ko mati sana...anjing..mati teriak2 la ko disana neraka nanti...

    BalasPadam
  12. kan aku dah kata. Cina2 DAP ni memang racist tahap gaban. tapi ramai yg tak percaya. terutama sekali melayu PAS dan Melayu PKR.

    BalasPadam
  13. KAH KAH KAH...TAHU MAKI HAMUN JE. BIAL KENA ATTACK, TAK MELAWAN. POMPUAN YANG BACK UP. WOI, MALU WEI.. LANCIAO TARAK KA?

    BalasPadam
  14. melayu marah2 orang lain racist, tapi kamu sendiri racist. back to basic apa yang Islam ajar...... Nabi kita sendiri pernah dilempar najis... ni semua ujian... sabar..

    BalasPadam
  15. Kalau ada CCTV di situ, barangkali versi penuh kejadian dapat diteliti dan dinilai secara lebih objektif.

    BalasPadam
  16. kelakar betul... DAP menunjukkan kebodohannya dengan memberi penerangan yang membosankan. Lihat pada video semua orang sudah boleh fikir maaaaa..tak perlu terang panjang2..Bosan betul , sokong orang yang bersalah....apa DAP dapat ye??????.....Hanya mau beli ayam... banyak bodoh lorrrrrr...

    BalasPadam
  17. BILA MARUAH BANGSA, AGAMA MAHUPUN MARUAH SEBAGAI SE ORANG MANUSIA DI CABAR, sudah tentu seluruh PASUKAN PEKERJA KFC bertindak sebagai satu pasukan. Atas dasar kemanusiaan untuk menegakkan maruah DIRI.

    Faham tak, Danny Ng?
    Dunia ini bukan awak punya lah, Danny. Tuhan punya tau.
    Hidup atas bumi ini , mesti hormat-menghormati.

    Syabas, saya katakan kapada petugas KFC yang bertugas tak henti-henti.

    SUDAH TIBA MASANYA MUSLIM/MELAYU SEMUA BERSATU.!

    DR NORSHINAH.BANGI

    BalasPadam
  18. Kita sebagai manusia tak perlu menuduh atau salahkan sesiapa..mungkin ada silapnya yg kita tak tahu..negara ni ada undang2..kalau dia terlepas dari undang,nnt di hari perhitungan nnt ianya akan dia timbang..jadi tak perlulah dia mencari salah atau membela pihak yg tak pastinya salah atau betul..yg penting kita berdoa pada tuhan kita supaya dia jauhkan malapetaka yg lg buruk,

    BalasPadam
  19. Dunia nak kiamat..kita sama negara kot..budi bahasa itu budaya kita..

    BalasPadam
  20. biasa la tu,dh mat sabun pun kata komunis tu pejuang,polis penderhaka,same la spesis ngan mamat cina tu

    BalasPadam
  21. biasa la tu , dh mat sabun pun kata komunia pejuang,polis penderhaka, same la spesis ngan mamat cina tu. mat sabun klau kene mcm tu pun ok juge

    BalasPadam
  22. tu la..jgn bagi bangsa depa perintah negara..melayu mesti bersatu

    BalasPadam
  23. Aku setuju sgt bdk melayu tu tumbuk cina tu

    BalasPadam
  24. Aku setuju sgt dgn bdk kfc tu,cina mmg kne ajar skit...

    BalasPadam
  25. memang bodoh...sbb tu di pimpin mamak..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online