BREAKING NEWS

Pengakuan Ihklas Bob Lokman MAKI Pegawai Pejabat Agama..


Bob memulakan ceritanya :

Menurut beliau apabila selesai sahaja menyampaikan tazkirahnya, beliau didatangi oleh seorang Pegawai Pejabat Agama sambil diiringi beberapa orang penguatkuasa (ada yang berambut merah katanya). seterusnya Pegawai itu menerangkan bahawa beliau telah melakukan kesalahan. "Apa kesalahan aku?". tanya bob."Encik didapati menyampaikan tazkirah tanpa tauliah dan ini melanggar perintah sultan". ujar Pegawai tersebut.

Bob yang pada mulanya hanya mendengar kata2 dari pegawai itu terus menjawab "Dulu waktu aku jahat, korang buat tak tahu jer... sekarang bila aku nak jadi baik dan nak ajak orang buat baik, korang tahan-tahan aku pulak... jadi kalau korang nak tangok aku jadik jahat balik korang datang dekat sini, biar aku tunjukkan". ujar bob. "waktu nie aku tengook sumer kecik jerk..." bob bagitaw aku.....hi3"

Aku sanggup mati malam nie untuk pertahankan Islam, kalau korang pun nak mati jugak datang sini, tapi aku tak tau laa korang nak mati kerana apa". ujar bob lagi dalam keadaan seorang pun tak berani mendekatinya.

ada sorang pakcik tue cakap "Pertama kali saya tengok pegawai pejabat agama kena maki dengan orang" ujar bob kepada aku.

Adegan seterusnya ialah dibalai polis dimana beliau menyambung "Tazkirahnya" sehinggakan semua senyap tak terkata apa dan akhirnya beliau balik kerumahnya."Esok (hari ini) aku akan bagi tazkirah di sebuah surau di Batu Caves plak, ko tengok laa esok pegawai mana plak yang akan kena "tazkirah" dengan aku". ujar bob di akhir perbualan.


p/s: Gua cilok cerita ni blog pencacai Pas.. Samseng jugak ye Bob Lalokman tu.. Mentang-mentanglah dia "dijamin syorga" bila masuk Pas..

8 ulasan :

  1. kalau jadi baik kena ada cop PAS la ye BOB namapun bob nama kapir apala muka dh macam yahudi mabuk baik kunun....

    BalasPadam
  2. bila pulak dia belajar agama sampai dh berani bg tazkirah ni? kan ke awk tu baru je keluar dari dunia"jahat". belajar la dulu hukum hakam agama dgn lebih mendalam. bila dh pandai, dptkan permit utk menyampaikan tazkirah ke, kelas agama ke dsb. ni baru tau cakap pasal agama sikit dh berlagak maki hamun pegawai jab. agama. jgn riak sgt en. bob. masuk pas bukan tiket utk maki hamun pesuruh sultan. biar bersederhana, awk tak rugi, orgpun tak benci, barulah dpt keredhaan Ilahi...

    BalasPadam
  3. BERANI BUAT BERANI TANGGUNG...

    BERANI KERNA BENAR...

    MANUSIA AKAN KEMBALI KEJALAN YG BENAR TETAPI JANGAN LA GANAS SAMPAI MENUNJUKKAN YG ANDA NI OTAK SELUT...

    BERBINCANG LA DENGAN ADAB SOPAN BARU ORG RESPECT...

    PEJUANG HAMAS...

    BalasPadam
  4. ko jahat dulu mmg terang2 jahat pasal tu org tak kisah. skg ni ko jahat diam2 mcm musang berbulu ayam.. tu lagi bahaya!

    BalasPadam
  5. macam ayam jantan kokok berderai-derai ekor bergelumang tahi.....bob...bob

    BalasPadam
  6. laa..tak tau aku,si bob ni jahat rupanya dulu,sejak masuk pas terus jadi malaikat..he he he.
    tu bukan tazkirah..tapi makiirah

    BalasPadam
  7. belasah je dia ramai ramai..biar dia sedar anwar tu gay..

    BalasPadam
  8. Kalau masuk Islam jadi baik betollah tu...
    Tapi masuk PAS dah jadi banyak banyak silapnya, PAS bukan Islam, PAS hanya sebuat parti polis sahaja...
    Bob lu kena pi masuk PASTI lagi baru cakap bab Islam, patutlah JAIS tangkap lu, sebab lu mana mana ada mengaji bab Islam secara formal...mengaji dulu, kemudian bolehlah bagi tazkirah...gubkanlah Islam untuk berdakwah ,,,,jangan guna politik untuk berdakwah, rosak...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online