BREAKING NEWS

Anwar JANJI akan selamatkan Kg Baru JIKA Pakatan menang Putrajaya..


Korang ingat tak lagi peristiwa Anwar berjanji untuk selamatkan Kampung Buah Pala kalau Pakatan menang di Penang? Masa tu, Anwar minta tempoh dua minggu saja untuk settlekan masalah yang berbangkit.

Tapi korang tentu dah maklum apa yang jadi lepas tu.. Anwar dan Kepala Regim DAP Penang Lim Guan Eng terus robohkan penempatan tu lepas dorang menjajah negeri..

Jom kita tengok sikit video kejadian bersejarah penduduk Kampung Buah Pala kena kencing dengan manusia munafik Anwar Bin Ibrahim...


Dah tengok? So sekarang ni korang mesti tahu jenis macam mana manusia Anwar ni kan?

Dan ini ada cerita baru untuk korang.. Anwar semalam BERJANJI akan selamatkan Kampung Baru di KL sekirannya Pakatan Haram menang di Putrajaya..

Dulu Anwar dah berjaya kencing diatas kepala india-india di Kampung Buah Pala..., sekarang ni dia nak berak pulak diatas kepala melayu-melayu Kampung Baru..

Bagi gua.., kalau ada sesapa yang tanya sama ada janji Anwar tu boleh percaya atau tak.., dia tu memang SAH kategori manusia bahalol..


Sambil menyifatkan pengkhianatan kepada orang Melayu, Pakatan Rakyat berjanji Rang Undang-undang Perbadanan Pembangunan Kampong Baru 2011, yang diluluskan Dewan Rakyat minggu lalu di sebalik siri protes sejak tahun lalu, akan dibatal jika perikatan itu menawan Putrajaya pada pilihan raya umum ke-13.

“Pilihan raya umum akan datang, insya-Allah kalau Pakatan Rakyat menang kita akan batalkan rang undang-undang ini,” kata Ketua Umum Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Majlis Penerangan “Selamatkan Kampung Baru” di Kelab Sultan Sulaiman di sini malam tadi.

Ketua Pembangkang itu berkata hanya itu sahaja pilihan yang ada pada pemilik dan pewaris tanah Kampung Baru untuk menyelamatkan kawasan penempatan eksklusif orang Melayu daripada menjadi “mangsa” pembangunan.

“Siapa (Senator Datuk) Raja Nong Chik (Raja Zainal Abidin)? Raja Kampung Barukah? Orang Melayu di Kampung Baru tidak boleh dihina seperti ini... patut beri mesej dan ajar Raja Nong Chik (agar) hormat budaya orang Melayu.

“Apa kepentingan kita di sini? PAS dan PKR, kita tiada kepentingan... ini sahaja kampung kawasan orang Melayu, biarlah ia dipertahankan. DAP pun tiada kata mahukan kawasan Kampung Baru, orang Cina pun tak mahu yang Melayu haprak ini nak mengapa? Kita Little India (di Brickfields), Little Cina (di Jalan Petaling) kita tak kacau tapi mengapa Little Melayu (Kampung Baru) ini jadi masalah? Kalau betul nak tolong bangunkan, beri pinjaman... tidak perlu nak buat perbadanan,” katanya.

2 ulasan :

  1. Woii..bodoh..banggang..bahalul..banggap..sebelum kau nak selamatkan orang ..kau selamatkan diri kau dulu..bodoh betul ALJUBURI..tu lah asyik main BELAKANG JE..banggang

    BalasPadam
  2. Akak orang Kampung Baru tulen punya. Address dalam surat beranak 73, Perkins Road (kini Jalan Raja Alang), sangat2 berasa SELAMAT TANPA ALJUBURI CAMPUR TANGAN!! KALAU DIA CAMPUR TANGAN, SURE TAK SELAMAT PUNYA!! HABIS TANAH KAMI DIJUAL PADA CINA NANTI!!!!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online