BREAKING NEWS

PANAS!!! ANWAR DAH MULA GERAKKAN REFORMASI JALANAN...


Hari tu gua dah cakap, Anwar kalau terdesak, dia akan mula provoke rakyat supaya turun buat kacau dijalanan.. Memang itulah perangai Anwar dari sejak muda lagi..

Anwar akan main isu kezaliman kerajaan.., kekejaman Polis.., ketidakadilan media dan mahkamah.., dan jugak isu perkauman yang kononnya tak seimbang..

Korang mesti still ingat lagi masa tahun 98 dulu.. Isu-isu macam ni lah yang dimainkan oleh Anwar setiap hari sampai rakyat panas dan turun merusuh dijalan raya..

Masa tu, gerakan Reformasi telah dilancarkan oleh Anwar untuk menjatuhkan kerajaan yang ada.. Dan kita bernasib baik, Reformasi Anwar terkubur bila dia disumbat masuk ke Sg Buloh..

Tapi.., sekarang ni Anwar dah mulakan provokasi dia untuk gerakkan semula Reformasi bagi selamatkan jangka hayat politik dia.. Anwar tau, dengan rusuhan jalanraya saja yang mampu naikkan balik nama dia sebagai pejuang rakyat..

So, bermula di Taman Teluk Gedung Indah, Port Klang semalam, Anwar mesti berharap gerakan Reformasi ni akan merebak ke seluruh negara..

Gua harap, kerajaan buat something untuk sekat manusia bangang tu dari menghuru harakan negara... Kalau dibiarkan, rusuhan jalanan mesti jadi balik macam tahun 98 dulu.. Tak percaya? Tengok je lah nanti...


7 ulasan :

  1. aku lebih suker macam ni....

    biaqkan depa dengan si malaun anwar ni....'jatuh tersembam' dengan apa yang depa 'banggakan'.....dan rasa 'hebat' selama bertahun2 ni...dihina dan tersingkir dengan cara dan kaedah yang depa sendiri perbuatkan selama ini...berbalik pada depa..

    apa pun semoga rahmat Allah masih melindungi tiap mereka yang membawa kebenaran....dan keadilan...dan bumi bertuah Malaysia ini...

    wallahu'alam..

    BalasPadam
  2. ada menteri jadi Polis pun bapok..tua..polis aja jadi barau..bn..betul jugak ika pakatan tuduh mcm tu..sebab polis buat keja..menteri bisu..jika apa apa tomahan menteri cepat cepat minta siasat kezaliman polis..bila Polis kena bantai dia diam pulak..oooi menteri pondan kau da saman anuar ke..pasal karta Polis terlibat rakaman video dia kongkek amoi china tu.....aku rasa belum lagi sebab menteri ni telut dia da disimpan dalam mulut sendiri...

    BalasPadam
  3. Perut dia yang buncit bolehlah dikempiskan.
    Tapi kotek dia yang bengkok macamana dia nak luruskan. Kalau berani tunjuk lah....

    BalasPadam
  4. Tu buat kat pasar malam ke tu? Patut la ramai orang...nampak mcm ramai yg datang dengan dia berucap..rupa-rupanya orang datang pasar malam..itu lah trick PKR sekarang buat kat tempat orang yg dah ramai...pasar malam, lepas solat jumaat kas masjid..nampak la ramai sikit. Poodaahhh...buat ceramah betul2 tengok..ada laa sekerat dua yg datang..khakkk ptuihhh,....ada penyokong konon..yg bising tu yg dtg dengan dia ikut dua tiga kereta kat belakang jerr...khakahkkkkk..kesian..dasar sondol...

    BalasPadam
  5. kadang-kadang aku pun tak paham dengan mangkok2 hayun ni semua.. apa yang depa dapat p merusuh ni pun tak tau. yang p tu semua orang2 melayu kita pulak tu. cina2 lahanat ni tak p pun.ada yang mai dari kedah kelantan semua pulak tu. hampa yang penat melalak melolong kena semboq dengan air lagi.. sapa dia.. orang2 melayu kita la jugak.. saja untuk renungan pecacai balaci ni semua.. hampa dok penat2 buat reformasi ni dulu apa yang hampa dapat, hampa ingat anwar pa semua nak bg jawatan ka kat hampa kalau dia dapat tawan malaya sekali pun.. hemp.. jangan harap la!!! lagi bek kalau hampa semua p kerja lagi baik... yang aku tak paham.. orang melayu2 ni yang dok sibuk p merusuh.. last2 cina2 ni yang dok nek.. hampa tak rasa macam kena main ka dengan depa ni..

    BalasPadam
  6. @aku.. Gua tolong aminkan doa lu yee... Aminnnnnnnn....

    BalasPadam
  7. Masa simangkok hayun semua ni menjerit2 di jalanan, Anwar pergi membontot dan memantat.
    Depa semua pun bertakbir.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online