BREAKING NEWS

Apa ada dengan Pemuda UMNO Bagan...


Semalam gua ikut member pergi tengok mesyuarat Pemuda UMNO Bahagian Bagan. Mesyuarat dorang ni dirasmikan oleh Lokman Nor Adam, Exco Pemuda UMNO Malaysia..

Untuk pengetahuan korang, Shaik Husin, Ketua Pemuda UMNO Penang sekarang ni adalah dari bahagian Bagan ni lahh.. Walaupun puak-puak Pakatan selalu misjudged Shaik ni sebagai Pemuda MIC, tapi mamat tu rajin lawan Guan Eng beb..

Masa Guan Eng rasmi "jalan rakyat" di Taman Bagan hari tu, si Shaik Husin ni lah yang serbu majlis Guan Eng dan berjaya buat Guan Eng lari awal.. So, gua respek jugak laa KP Penang yang baru ni berbanding yang budak KJ dulu tu..

Jadi, macam tajuk gua diatas.., apa yang ada dengan Pemuda UMNO Bagan? Bagi gua, dorang ni special sebab ada Ketua Pemuda yang berani lawan face to face dengan Guan Eng...

Gua tak kisahlah puak Pakatan nak kata dia tu diimport dari MIC atau apa.., yang penting.., dia berani lawan puak-puak kapir DAP di Penang... Itu sudah cukup untuk dia dapat salute dari gua...












6 ulasan :

  1. Blogger MPP,

    Tolong jangan salah anggap dengan lakonan para mamak ini. Asalnya merka in adalah keling yang juga popular dengan sifat Si Kitol.

    Disamping itu, kawan aku beritahu, bacalah artikel blog Sakmongkol. Orang Melayu tidak boleh mengharapkan "Mamak" untuk bercakap bagi pihak melayu. Kalau di zaman kerajaan Melaka dahulu, inilah SI KITOL yang merosakkan orang-orang melayu. Merekalah yang melaga-lagakan orang Melayu.

    Hari ini terbukti jelas perkara diatas apabila blog rbf menentang usaha murni Utusan Malaysia untuk menyatukan orang-orang melayu dengan membenarkan ahli PAS untuk bersama-sam berkongsi pandangan dan pendapat.

    Usaha murni Utusan Malaysia mestilah kita semua sokong sebagai orang Melayu. Mamak-mamak pendatang yang asalnya keeling, tolong jangan rosakkan perpaduan melayu. Tolonglah. Kalau boleh gambar mamak didalam blog rbf itupun dibuang. Janagn rbf berselindung disebalik bekas P….M… yang lepas.

    BalasPadam
  2. @karimbujang Bro, jangan lupa bahawa Tun Mahathir pun mamak juga.. Jangan lupa TS Noor Yaacop yang bertanggung jawab mengusahakan idea tambatan ringgit bersama Tun masa tahun 97 dulu pun adalah mamak..

    So, kita tak boleh pukul rata semua mamak sama. Melayu pun ada perangai keji beb.. Malah ada lagi keji dari si Kitol yang lu kata merosakkan melayu pada zaman dulu..

    Lu tengok Anwar Ibrahim, Nik Aziz, Nizar Jamaluddin, Khalid Samad dan ramai lagi dalam Pakatan.. Berani tak lu kata melayu macam tu bagus???

    Gua bukan mamak beb.., gua adalah melayu tulen. Dan gua tak nak hukum semua mamak hanya kerana sejarah satu ekor mamak di zaman kerajaan Melaka..

    Kalau lu ada masalah dengan RBF, apa kejadahnya lu merengek dalam blog gua? Lu bising lah dalam blog dia beb.. Takkan itu pun gua nak ajar???

    BalasPadam
  3. ape lu ckp TUn mahathir mamak??..,,mne lu jumpe fakta nie.,,..bagi sikit biodata dia sikit

    BalasPadam
  4. @Tanpa Nama 11:04 Lu cari sendiri lah baii.. Takkan tu pun gua kena suap.. Ni lah perangai melayu subsidi, asyik nak senang je.. Hahahahahahaha...

    BalasPadam
  5. Melayu Subsisi..hahaha... asam gelugor tul.... apa pun aku sokong... Nak sokong Tun tapi tak tahu sejarah Tun M.... Dah Gie usaha sendiri cari kat yahoo ke..google ker... nak subsidi jer....hahaha...'APA PUN TAK BOLEH'...Bak kata Kump. JAMBUUU...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online