BREAKING NEWS

Rintihan Bang Non dari penjara.. Dedah kenapa dia sanggup dilokap Pak Polisi..


Dalam satu rencana yang dikeluarkan oleh Wall Street Journal (WSJ) semalam, bekas Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim berkata beliau sanggup dipenjara demi memastikan rakyat Malaysia mempunyai masa depan yang cerah.

Anwar juga mendakwa Malaysia kini ditadbir secara diktator oleh kerajaan sedia ada sehingga memaksa dirinya dipenjarakan. Walhal seluruh negara mengetahui bahawa Anwar dipenjarakan kerana salah laku moral.

Selain itu, Anwar juga berkata Malaysia akan menjadi negara yang gagal jika pentadbiran sekarang tidak diubah dan diteruskan. Menurut Anwar, ekonomi negara kini amat teruk dan disalah urus oleh pentadbiran kerajaan.

Agak menghairankan, mengapa Anwar perlu membabitkan seluruh rakyat didalam kesalahan yang beliau sendiri lakukan? Bukankah Anwar dipenjara kerana kesalahan meliwat pembantu peribadinya? Semua rakyat Malaysia tahu tentang hal ini dan tiada siapa pun yang menyokong beliau sewaktu disumbat ke penjara.

Anwar mendakwa ekonomi Malaysia kini sangat teruk sehingga negara akan gagal. Fakta mana yang Anwar gunakan? Adakah Anwar menganggap kejatuhan nilai ringgit sebagai tanda ekonomi negara merudum?

 Bukankah ketika ini semua negara didunia mengalami kejatuhan nilai matawang masing-masing termasuklah Amerika Syarikat sendiri?

Jika Anwar mahu mengatakan negara ini ditadbir secara diktator, kenapa kes perbicaraan Anwar berlanjutan bertahun-tahun lamanya dan dia dibiarkan bebas berceramah mengutuk kerajaan didalam dan diluar negara dengan bebas?

Jika diktator, sudah lama rasanya Anwar merengkok didalam penjara. Nasib baik Anwar menetap di Malaysia, bukan Singapura!

4 ulasan :

  1. Si tua kutuk ni masih tak insaf lagi??????

    BalasPadam
  2. Kenapa la buka cerita peliwat ni? Meluat la. Buat bodoh je dengan peliwat ni. Tua kutuk ni dah tak relevan.

    BalasPadam
  3. Dulu DAP pun kata, kalau Anwar di penjara akan menjadikan PR lebih kuat ,kerana simpati rakyat.Tapi sekarang PR dah pecah belah pun,demo nak bela Anwar pun tak kedengaran lagi.Dia lupa selama ini yg kaki demo tu ahli Pas mejoritinya,sekarang Pas pun dah tak simpati pada Anwar,kerana perabgai buruk Anwar sudah di ketahui oleh mereka dgn jelas.

    Pasal ekonomi ni,Anwar tk usah cakaplah ,dia tak tahu apa pun berkaitan dgn ekonomi.Tengok sajalah Negeri Selangor apa yg dia dah buat sebagai penasihat ekonomi.Mana Agenda Ekonomi Baru yg di laungkannya sebelum PRU 2008 dulu.Sebenarnya Agenda Ekonomi Baru yg dia hebohkan tu pun dia dapat dari orang lain,bukan ide dia sendiri.

    BalasPadam
  4. hanya mamat buntut yang percaya dengan kaki buntut ni ....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online