BREAKING NEWS

Kerana BN Zalim.., Cina Penang serbu Dewan Perniagaan Melayu


Di P.Pinang ni rata-rata kaum cina menolak kerajaan BN pimpinan Najib Razak.. Dorang lebih suka pada DAP yang katanya dipimpin oleh kaum dorang sendiri yang kononnya mampu menjaga kebajikan seluruh kaum cina dalam negeri. Sebenarnya bukan tak ada pemimpin cina dari BN seperti MCA dan Gerakan, tapi habis semua dorang tolak sampaikan Gerakan tak menang walau satu kerusi pun di P.Pinang..

Kalau kita tengok.., apa saja yang BN dan Najib buat, semua cina-cina penyokong DAP akan tolak mentah-mentah kononnya Najib hanya tahu buat kezaliman pada rakyat. Lebih teruk lagi, semua yang BN buat untuk rakyat dorang akan kata itu janji palsu dan juga pembohongan semata-mata..

Heran kann.., yang Guan Eng serta Anwar berjanji palsu serta bohong merata ceruk kampung, tak pula dorang nampak ataupun sengaja buat-buat tak nampak.. Tapi hari ni, kezaliman BN telah terbukti apabila Dewan Perniagaan Melayu P.Pinang di serbu oleh majoriti kaum cina.

Semuanya semata-mata kerana duit bantuan rakyat 1 Malaysia BR1M. Kezaliman BN ternyata menjadi-jadi di P.Pinang sampaikan apek tua serta nyonya pun berebut-rebut beratur nak ambil duit dari pihak yang dorang cakap zalim serta menindas rakyat sebelum ni..

Nampak sangat agenda puak-puak cina penyokong Pakatan di P.Pinang tu kann.. Bukan main lagi sebelum ni dorang hentam kerajaan dan juga Najib, tapi bila bab duit, terus lupa bahawa ianya datang dari kerajaan dan pemimpin melayu yang dorang anggap zalim dulu..

Kenapa tak boikot je pemberian duit BR1M tu? Kenapa sanggup beratur panjang nak ambil duit dari pihak yang zalim? Nanti ada la yang kata duit kerajaan adalah milik rakyat dan duit BR1M tu kononnya adalah tanggungjawab kerajaan kepada rakyat..

Kalau macam tu, kenapa tak anggap bahawa kerajaan BN yang dipilih hari ni adalah kerajaan rakyat? Kenapa perlu lagi ada Pakatan Rakyat dan menyokong Pakatan Rakyat sekiranya kerajaan yang ada sekarang adalah milik majoriti rakyat Malaysia?

Tak tahu malu ke bila sanggup beratur panjang untuk mengharap ehsan dari kerajaan yang disifatkan sebagai zalim dan juga menindas rakyat? Buat apa ambil duit BR1M kalau selama ni berapi-api menuduh kerajaan BN dan Najib sebagai menindas penduduk Malaysia?

Tak sedar diri ke atau memang sengaja bermuka tak malu? Kalau kerajaan BN ni zalim dan tak berperikemanusiaan seperti yang penyokong pakatan selalu fitnahkan, dah tentu-tentu duit BR1M tu diberikan HANYA kepada penyokong serta pengundi BN sahaja.

Tapi kerajaan BN dan Najib bukan seperti yang didakwa oleh pemimpin Pakatan.. Yang tak undi dan sokong Najib pun diberikan bantuan kerana Najib dan BN adalah untuk semua rakyat Malaysia.

Anwar boleh buat macam tu? Guan Eng pun boleh ke buat macam Najib? Wan Azizah boleh ke? Anwar hanya tahu tabur janji sejak tahun 1999 sehingga sekarang. Guan Eng hanya tahu cakap pandai sedangkan wartawan di sidang media DAP pun dorang bagi kat kroni dorang je..

Wan Azizah tak payah cerita lahh.., banjir di Kajang pun dia buat bodoh sedangkan itu kawasan dia.. So.., siapa yang zalim sebenarnya sekarang???

8 ulasan :

  1. BRIM tu duit rakyat..apahal kerajaan ingat duit dia ke?...income kerajaan dtg dr cukai rakyat..beringat tu tak payah nak berlagak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apesal kerajaan negeri DAP tak bagi BRIM ha? Tu pun suit rakyat Jugak kan?

      Padam
    2. Apesal kerajaan negeri DAP tak bagi BRIM ha? Tu pun suit rakyat Jugak kan?

      Padam
  2. Mana ada Cina miskin...aku selalu terfikir macamana kita nak tentukan mereka ini layak atau tidak..slip gaji tiada..niaga guna nama anak diorang..umur 20 tahun dah pakai toyota Camry..BMW..Mers .kita jual goreng pisang pun boleh dapat RM 300 sehari...inikan pula dah berniaga puluhan tahun...duit dah berjuta agaknya..si cina kumpul ...kita kena tipu bulat bulat.Lepas dapat BRIM dia kata Melayu cibailah..melayu mampuslah...Sepatutnya beri BRIM pada cina yg dapat bantuan dari kebajikan masyrakat aje....yg duduk di rumah murah saja...yang cuma ada cap cai aje...yang tiada harta di singapura...

    BalasPadam
  3. Mmg boleh tpu. Untung kta tak untung hdup sentiasa mnipu. Jgn hrap mk mnang. Bila bumiputra dtindas spsi msksimun mase tu bru tau ......nk tuggu spai mcm tu ke. Bersati la melayu dn sdar la...

    BalasPadam
  4. Memang la luit rakyat..tp kalau luit rakyat mau libuat itu telowong maa....mana ada wang lagi mau kasi apa apa jenis bantuan mcm brim ni meh. Bukan mau belagak maa..tp mau cerita sikit sama loo apa bn buat lorrr. Tatak boleh ka hah?

    BalasPadam
  5. Cina ikut ajaran PAS, apa kerajaan bagi, ambik, lepas tu mintak lagi, time PRU undi roket dengan bulan jugak

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online