BREAKING NEWS

ANWAR NAK MALAYSIA 'PERANG' DENGAN RUSSIA.

Anwar Ibrahim menyelar tindakan Rusia yang membantu puak pemisah sebagai punca tragedi malang pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH17 yang dikatakan ditembak kumpulan pemisah di Ukraine.

Ketua pembangkang itu berkata kumpulan itu mendapat bantuan senjata canggih yang digunakan untuk menembak MH17.

"Kita akan menggesa kerajaan supaya lebih tegas, terutamanya dalam menghadapi gerombolan pemisah di Ukraine yang mempunyai bantuan senjata dari Rusia.

"Kita faham senjata yang digunakan sangat canggih dan peluru berpandu tersebut, ia tentunya dengan bantuan Rusia," kata Anwar pada sidang media di Ibu Pejabat PKR di Petaling Jaya malam tadi.

Penerbangan MH17 menggunakan pesawat Boeing 777-200 dalam perjalanan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur ‎terhempas dipercayai ditembak jatuh dengan peluru berpandu Khamis lepas.

Pesawat Malaysia itu yang membawa 298 penumpang dan anak kapal terhempas di Donetsk di bahagian timur Ukraine.

Media barat menuduh kumpulan pemisah pro-Rusia terlibat dalam tembakan itu.

Kumpulan pencari dan bantuan penyelamat juga pada mulanya tidak diberikan kerjasama di lokasi terhempas, malah kawasan tersebut dikawal oleh kumpulan pemisah di situ.

Anwar bagaimanapun menggesa ketegasan Putrajaya, khususnya dalam isu melibatkan kepentingan negara dalam tragedi MH17.

"Tentunya kita perlu ambil sikap tegas bukan sahaja kerana menyebabkan nyawa terkorban, tetapi juga selepas itu tidak ada langsung mengawal tempat menjaga kepentingan di kalangan yang terkorban.

"Jadi harus ada sikap lebih tegas," katanya.

21 ulasan :

  1. CAKAP CAKAP CAKAP , TAPI SEMUA BOHONG
    HELLO MR PELAWAT BILA NK KE SG BOLOH
    DISANA SEMUA ADA BELAKANG

    BalasPadam
    Balasan
    1. datu nuar berahi-m kiram23 Julai 2014 4:22 PTG

      PENGUMUMAN,

      oleh kerana kekeliruan yg telah timbul mengenai perkataan MACAI, yg merujuk kpd pyokong UMNO dan juga penganut fahaman kultus PKR, maka selaku Ketua 'bekas banduan' Umum (bakal banduan lg) telah mengisytiharkan kultus parti mata dajjal a.k.a parti mata illuminati akan mengunakan nama baru bg merujuk kpd penganut2 fahaman kultus ini dgn perkataan yg lebih lunak dan merdu bile disebut dan didengari...

      BERBANGGALAH penganut fahaman kultus mata dajjal sekelian... anda akn dikenali sbagai...

      JUBORIANS..!
      Go JUBORIANS...Go..!

      Datu Nuar Berahi-m Kiram

      Padam
  2. Hantar dia dulu, askar kemudian2.

    BalasPadam
  3. Pada masa ini tiada bukti yang boleh menyabit mana mana pihak yang menembak jatuh MH17. Kenyataan Anwar sangat berbahaya tanpa bukti.

    BalasPadam
  4. Beruk ni cakap bagi Uncle Sam sedar bahawa Beruk ni masih sokong US dan Israel... Pasal apa dia nak melatah... Asal perkara nak selesai aje Beruk mula nak spin ambil kesempatan...kalau tak senyap aje pi gali lubang..

    BalasPadam
  5. SUDAH TIDAK RELEVEN....

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah monopos..byk sgt auta dari fakta....
      terkini dia lantik sendiri bini nya jadi MB selangor
      Meroyan ke dia nii...giloo..

      Padam
  6. S'gor je la, M'sia dak.

    BalasPadam
  7. hahaha Anuwar bangkai ni ikut apa Amerika dan sekutu2 Yahudi dia cakap jerr.... serupa dgn Oh Ei Sun cakap .... nak tegas palabana Anuwar? hahahaha mcm Reformasi!!! Tukar!!! UBah!!! Demonstrasi!!!! palahotak Anuwar aaaaaa... yang PAS plak ikut sama... konon kawan Pakatan... dia x tahu DAP ketawa besarrrr... gelak sakan jer sbb PAS dan PKR dah jadi macai DAP.... seronokkkk......

    BalasPadam
  8. WOI PELIWAT...TAKPAYAH TUNJUK HERO LA.... PEGI MAMPOS LA LU...

    BalasPadam
  9. Jelas sekali Anuar Berahim bkn la cerdik mane.Sebenarnya Ukraine dan Russia menggunakan sistem persenjataan yang sama kerana dua-dua negara ialah bekas negara Soviet Union.Jadi menuduh Russia terlibat membekalkan sistem BUK kepada pemberontak bagi menembak MH17 adalah dangkal kerana Ukraine juga memiliki sistem BUK tersebut.Bagi aku persoalan yang terbesar ialah siapa yang menembak dan motif tindakan tersebut

    BalasPadam
  10. tapi senjata bro nuar lagi dahsyat...depan belakang boleh tembak

    BalasPadam
  11. DIA NI CAKAP SAJA PANDAI TAPI OTAK HAMPEH!

    BalasPadam
  12. ternyata najib lebih berjaya berunding dengan kumpulan yang digelarkan pemberontak di sebuah negara asing berbanding dengan pembangkang dan ngo anti kerajaan di negara sendiri. puncanya amat mudah. aleksander borodai lebih jujur dan berprinsip berbanding dengan pembangkang dan ngo anti kerajaan di negara ini yang lebih bermuka-muka dan sentiasa mengambil kesempatan atas sikap berlembut kerajaan. ini adalah jawapan kenapa semua perdana menteri terdahulu tidak memansuhkan sebarang akta yang dikatakan zalim, keras dan sebagainya. mereka sedia maklum bahawa sikap pembangkang dan ngo anti kerajaan di negara ini tidak jujur dalam setiap perundingan dan sentiasa mengambil kesempatan sekiranya kerajaan mengambil sikap berlembur. eloklah sekiranya pihak pembangkang dan ngo anti kerajaan negara ini pergi ke timur ukraine dan berguru dengan aleksander borodai untuk menjadi lebih jujur dalam setiap perundingan.

    BalasPadam
  13. Hehehe...nak perang ngan russia nak tgk dia kat barisan hadapan skali.. Ataupun dia yg cabut dulu.. Puak2 pakatan blh la dia cong.. Hehe aku blh bygkan cara dia berckp siap terhangguk2 kepala skali tu lps tu dia la paling awal cabut..

    BalasPadam
  14. Nampak tak permainan dia... Us/zionist/AI & sekutunya

    BalasPadam
  15. Kahkah..

    Laki lantik bini jdi MB...bodoh sungguh penduduk selangor..awat org selangor semua bodo ka x reti ka nk jdi MB...

    BalasPadam
  16. Niat ingg soon mata kaji semar tee lem... huh

    BalasPadam
  17. Selamat ni anwar ckp ada bukti ka...org taksub dgn juboq dia yg percaya

    BalasPadam
  18. Hello tanpa nama 12.13 petang. Bukan orang Selangor nak tukar MB tapi Anwar Ibrahim . Dia ingat Selangor ni bapak dia punya. Jangan kata orang Selangor bodo. kami sedang memerhatikan drama kotor Anwar ni.

    BalasPadam
  19. Ha..ha..macai dapig nak serang Russia. Mungkin betul sebab tentera tentera macai dapig sedang giat training guna kerusi. Canggih boleh kalah Kan "BUK "

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online