BREAKING NEWS

ANWAR ISYTIHAR TAK TAKUT MASUK PENJARA..


Tidak cukup dengan berceramah di Kajang, Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR-Permatang Pauh) mempergunakan Dewan Rakyat pula sebagai pentas untuk memperlekehkan badan kehakiman negara.

Ketika membahaskan usul titah ucapan Yang di-Pertuan Agong dalam sidang Dewan Rakyat hari ini, Ketua Pembangkang itu mengambil kesempatan mempertikaikan prosiding Mahkamah Rayuan, Jumaat lalu yang mendapati beliau bersalah di atas tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

Beliau bukan sahaja tidak berpuas hati dengan peguam terkenal, Tan Sri Dr. Muhammad Shafee Abdullah yang mengetuai pihak pendakwaan, malah mempersoalkan tindakan Hakim Datuk Aziah Ali mengetuai pengurusan kes berkenaan.

"Mana pernah dalam sejarah, case management diketuai oleh Hakim Aziah sendiri," katanya.

Anwar juga mempertikaikan keputusan mahkamah menolak permohonan pihak pembelaan untuk menangguhkan keputusan sehingga 8 Mac lalu.

"Hendak tangguh satu hari pun tak boleh. Tangguh satu hari, selisih dengan penamaan calon di Kajang," ujarnya.

Beliau juga cuba menegakkan benang basah dengan menyatakan isu yang dibangkitkan tidak berkaitan dengan soal hukuman penjara.

"Jangan ingat nak ugut saya takut masuk penjara. Saya dah duduk lapan tahun dalam penjara," jelasnya. - Utusan

6 ulasan :

  1. Duduk dalam penjara 8 tahun tapi layanan VIP, mengadu sakit je dapat rawatan kelas VIP.Kali ni cuba bagi di duduk dengan orang2 yg LGBT.

    BalasPadam
  2. Dia seronok masuk dlm sbb ada byk pungkoq free..

    BalasPadam
  3. banduan lain share bilik .. anwar pulak dapat bilik VVIP siap dengan katil ..tilam .. TV .. peralatan menulis .... pendek kata lebih kurang macam bilik hotel 2 bintang !!
    apa Penjara Kajang nak bagi segala kemudahan macam dia dapat masa di Kemunting dulu ???
    kat kajang ni kau boleh share bilik .. share jamban ... share jubo la Nuar
    kau ingat banduan kat sana tu suka sangat kat kau ... ?!!

    BalasPadam
  4. Tanya nuar liwat, mana ada dalam sejarah kes liwat kena pulohan kali. Aku nak tahu adakah calon kajang juga pernah diliwat suka sama suka?

    BalasPadam
  5. " ... lu semua tengok aaaaaa ... sikarang gua punya bontot ini macam busat ... sikitjam gua masuk itu kajang ... lu nampak itu pintu ... lebih kurang aaaaaa ....... "

    BalasPadam
  6. Pandai dia mengata hakim, meliwat beberapa kali, berzina dengan segala macam orang baik betina maupun jantan, muka sardin macam tak ada benda.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online