BREAKING NEWS

DAGING BABI DEPAN PINTU MASJID TEPI RUMAH ANWAR.


Bukit Mertajam 16 Feb 2014 - Seorang jemaah pagi tadi yang tiba di Masjid Cherok Tok Kun untuk menunaikan solat subuh berjemaah terkejut besar apabila mendapati seketul daging di letakkan di hadapan pintu masuk ke masjid tersebut.

Apabila ditelitinya, jemaah berkenaan mendapati bahawa ianya adalah seketul daging babi yang sengaja diletakkan oleh pihak tidak bertanggungjawab. Berikutan itu, jemaah berusia 78 tahun itu telah membuat satu laporan polis agar perkara itu disiasat.

Kejadian di laporkan berlaku sekitar jam 5.30 pagi tadi.



Walaupun tidak diketahui pihak mana yang bertanggungjawab melakukan perbuatan tersebut, namun jelas tindakan sedemikain bertujuan untuk menghina agama dan umat Islam selain berupa satu lagi provokasi terhadap umat Islam di Pulau Pinang.

Seolah-olah satu cabaran di lemparkan terhadap orang Islam bahawa "apa yang orang Islam boleh buat terhadap "kami" ?

Ini bukanlah kali pertama kejadian meletakkan daging babi di masjid dikesan di negara ini. Sebelum ini beberapa kejadian yang serupa pernah dikesan berlaku di beberapa masjid di beberapa buah negeri. 

Cuma yang dikesalkan sikap kurang prihatin masyarakat Islam sendiri dengan tahap kesedaran yang rendah malahan ada yang lebih menjaga kepentingan politik daripada mempertahankan kesucian agama Islam telah menyebabkan kejadian-kejadian seumpama ini dipandang remeh. 

Persoalannya apakah akan jadi kepada agama Islam di negara ini apabila para penganutnya semakin leka dan alpa ?


4 ulasan :

  1. Agaknya ada cinabeng nak bagi sedekah daging tu pada penyokong Anwar. Jadi mintak masjid tu uruskan sesiapa yg boleh tolong masakkan utk buat jamuan lah, tu pasal letak kat depan pintu masjid.

    Bagitau penyokong Anwar, jgn bazirkan rezeki yg datang menggolek tu, demi memantapkan iman ...

    BalasPadam
  2. Apa daging B.A.B.I.?????
    B.A.B.I = Bapak Anwar Bin Ibrahim..

    BalasPadam
  3. Kalau kurang ajar sudah sampai ke tahap babi maka babi cincang masak merahlah jawabnya.

    BalasPadam
  4. kenapa ALLAH haramkan babi, byk hikmahnya manusia x makan babi, dalam daging babi bukan saja ada cacing yg x mati walaupun di bakar dgn api yang kuat , tapi ada lagi satu yg kita bukan x tahu tp buat x tahu iaitu DNA babi adalah hampir sama dengan DNA manusia . jadi makan babi sama seperti makan daging kita sendiri

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online