BREAKING NEWS

TAIK PUN BOLEH JADI EMAS KALAU MASUK UMNO !!!


Kerana ketandusan ahli-ahli yang boleh diketengahkan sebagai pemimpin, UMNO sekali lagi terpaksa mengitar semula pemimpin yang melompat keluar dari PKR.

Jika sebelum ini Lokman Noor Adam telah dilaporkan dikitar semula oleh UMNO untuk turut bertanding dalam pemilihan kerusi Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, ini pula mengenai Mantan TKM1 Pulau Pinang.

Beliau yang kini bergelar YM Orang Kaya Laksamana Dato' Seri Amar DiRaja Sulu atau YM Professor Dato' Seri Laksamana Amar DiRaja Dr. Mohammad Fairus Bin Khairuddin dilaporkan telah dicalonkan sebagai Ketua Pemuda UMNO Selayang.

Bagi membolehkan beliau dicalonkan kejawatan itu, rayuan telah dilakukan oleh Ketua UMNO Cawangan Selayang Pandang yang juga Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Selayang Haji Saiful Bahari, kerana tempoh beliau belum mencukupi untuk membolehkannya diterima sebagai calon.

Kerana mengikut fasa 15.5 perlembagaan UMNO calon-calon yang ingin bertanding mana-mana jawatan Ahli Jawatankuasa Bahagian hendaklah mendaftarkan dirinya dan telah menjadi ahli sekurang-kurangnya tiga tahun.

Fairus telah mendaftarkan dirinya sebagai ahli UMNO pada 1hb March 2010, jika mengikut fasa 15.5 Perlembagaan UMNO dan senarai berakhir 30hb Disember 2012 keahlian beliau kekurangan tiga bulan untuk melayakkan beliau bertanding.

Oleh yang demikian Haji Saiful Bahari telah mengirim surat rayuan memohon pertimbangan Setiausaha UMNO Malaysia untuk memberi pelepasan dan pengecualian keatas beliau untuk membolehkan beliau dicalonkan kejawatan diperingkat Cawangan dan Bahagian.

Menurut Haji Saiful Bahari ini adalah perlu kerana UMNO khususnya UMNO Bahagian Selayang ketandusan pemimpin baik untuk peringkat Cawangan mahupun peringkat Bahagian. ~ ASD


p/s: Taik pun boleh jadi emas kalau masuk Umno... Hahahahaha...

2 ulasan :

  1. Bukan lagu tu. Sebenaqnya Lembing dan parang yang jatuh ketangan kita dari musuh sangat berguna untuk tikam depa balik.

    BalasPadam
  2. Bashariah. Keja bawah si guan eng memang tak dapat melombong...tapi dia bagi kaum cina dia je melombong......melayu terkontang kanting........kau ni pun bodoh....tak paham maksud tersirat....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online