BREAKING NEWS

TERBAIK!!!! POLIS CABAR GENG 04 SERANG BALAI.


Pemangku Ketua Polis Selangor, Datuk A.Thaiveegan berkata polis tidak akan takut dengan tindakan Geng 04 yang bertindak menconteng dinding Ibu Pejabat Polis sebagai ugutan terhadap pihak berkuasa terbabit.

Menurut beliau, tindakan tersebut adalah satu perbuatan "kurang ajar" oleh kumpulan samseng yang cuba mencabar pihak berkuasa didalam menangani jenayah didalam negara.

"Saya tidak fikir (grafitti) itu bertujuan mengancam. Ia hanya dilakukan oleh 'sampah masyarakat' yang tidak menghormati undang-undang.

"Jika itu adalah satu cabaran, itu bukan cara untuk melakukannya.

"Datang bertemu dengan Ketua Polis Daerah, dan kata 'Saya dari (kumpulan) 04. Jika mereka berani, marilah," kata Thaiveegan dalam satu sidang akhbar.

Semalam, nombor 04, simbol Swastika dan RIP (rehat dengan aman) didapati disembur pada 11 lokasi lain di Banting termasuk pondok polis dan bank dipercayai dilakukan sejurus 5 penjenayah ditembak mati di P.Pinang.

Kejadian itu juga telah membawa kepada bantahan daripada ibu bapa dan rakan-rakan ahli-ahli kumpulan dan juga beberapa ahli politik DAP yang mendakwa polis bertindak "berlebih-lebihan" dalam melakukan tembakan.

Thaiveegan menasihatkan ibu bapa supaya lebih rapat dengan anak-anak mereka dan membuat laporan jika mereka mengesyaki anak-anak mereka terlibat dalam kegiatan tidak baik.

"Jika saya mempunyai seorang rakan yang saya tahu melakukan perkara tidak betul, saya akan cuba untuk membantunya atau membuat laporan. Sesetengah ibu bapa tidak tahu apa yang anak-anak mereka lakukan.

"Mereka tidak tampil ke hadapan dan memberi kerjasama. Tetapi apabila konfrontasi dengan pihak polis berlaku, semua orang menjerit dan menimbulkan masalah.

"Bulan lalu ramai mengadu tentang kejadian tembak dan bertanya apa yang polis lakukan. Jadi, apabila kita mengambil tindakan terhadap mereka yang disyaki, rakyat perlu memberikan polis sokongan.

"Kami melakukan ini untuk melindungi masyarakat," katanya.

33 ulasan :

  1. Geng n penjenayah naik kepala sbb adanya org politik n kenamaan sibuk membela sbb nak di angkat jadik hero..tu yg berlagak sgt!..PDRM kami rakyat yg berfikiran rasional dan sayang dan cintakan keamanan akan sentiasa menyokong selagi ianya membawa keamanan utk negara! maju PDRM JANGAN GENTAR!!

    BalasPadam
  2. 04 x sehebat mana pun..hanya bila mabuk baru jd berani..

    BalasPadam
  3. Kami dari rt memberi sokongan sepenuhnya kepada pasukan keselamatan yg membenteras jenayah di bumi Malaysia ini.Kami inginkan keamanan,kedamaian tampa rasa takut bila keluar rumah pada bila2 masa sahaja.Ucapan setinggi-tinggi Tahniah kepada seluruh angota keselamatan.

    BalasPadam
  4. Lagak jer lebih...cubalah buka cawangan korang di lahad datu klu nak rasa hebat sangat...

    BalasPadam
  5. Kami rakyat Malaysia yang setia, akan sentiasa menyokong pihak Polis demi keselamatan rakyat dan negara Malaysia tercinta. Geng 04 ni sebenarnya 'sampah' sahaja. Perasan gengster hebat, tapi naik motor kapcai je, pakai selipar jepun.

    BalasPadam
  6. boleh laa gang 04 bertanding nanti , atas tiket DAP !!!

    BalasPadam
  7. Hapuskan semua geng geng ... kita nak malaysia yang selamat ... sokongan penuh kepada PDRM

    BalasPadam
  8. Teruskan usaha Kamu PDRM.... Golong org baik ramai dari yang jahat. So tak perlu teragak untuk buat perkara baik.

    BalasPadam
  9. sokong PDRM...banteras jenayah

    BalasPadam
  10. PDRM terbaik.

    BalasPadam
  11. @Tanpa Namalancau u tau ke 04 under DAP.....kimak u ingat 3 line apa bukan gangster ke???/cibai....

    BalasPadam
  12. Henti ckp mcm hero dlm tamil movie..klu dia org2 betul2 attack mcm GOD FATHER MOVIE baru u org tau..kita tak tau apa mcm gun mrk ada..cuba tangani masalah dgn kreatif bkn dgn kuasa..peace..

    BalasPadam
  13. tahniah kepada PDRM

    BalasPadam
  14. Hahahaha good one asking then directly to meet rather than
    being _ _ _ _ _!!!

    BalasPadam
  15. Penjenayah 04 di Penang semua hanya boleh dihapuskan kalau ketua mereka dihapuskan. Selagi orang yang memberi arahan bebas berleluasa di luar... selagi tu konco-konco dia akan beroperasi.. Kami sebagai rakyat Malaysia, sentiasa ada harapan tinggi terhadap PDRM dan sentiasa akan memberi sokongan kepada segala usaha mereka...

    BalasPadam
  16. Kami sebagai rakyat Malaysia, sentiasa ada harapan tinggi terhadap PDRM dan sentiasa akan memberi sokongan kepada segala usaha mereka...WE ARE SUPPORT PDRM

    BalasPadam
  17. dei ko orang rapla lar'''guna otak sikit lar puki''''
    semua guna india2,,,
    ko org x ada dgn 36 ker''
    pikir sikit ;ar bontut'''

    BalasPadam
  18. Hapuskan gangsterism!

    BalasPadam
  19. @Tanpa Nama kenapa nak bunuh orng india je.....takkan semua orang tak buat kesalahan jenayah ka nie.....

    BalasPadam
  20. Kenapa masa mereka berarak tak ada FRU?

    BalasPadam
  21. 08 04 21 24 36 18 32 30

    BalasPadam
  22. teruskan usaha anda pdrm.

    BalasPadam
  23. Keep on th good work PDRM

    BalasPadam
  24. Teruskan usaha anda PDRM. WE SUPPORT PDRM

    BalasPadam
  25. Tidak salah kita guna nama apa pun..04..08..32 tp jgn lah buat hal yg negatif..alangkah indahnya kita dpt hidup aman damai di Malaysia yg tercinta..berfikirlah cara positif..

    BalasPadam
  26. LuaskAn KuasamU 04

    BalasPadam
  27. 10Q utk PDRM sbb hapuskan janayah.....dan beribu2 terima kasih kepada semua angota polis di malaysia.Kepada ketua polis sy dimita 1 shj semua org buat salah tp tolong kurungkan hukuman tembak.....i tak blh tgk paper sbb ada juga kes tambak...dan sy rasa sakit hati.

    BalasPadam
  28. Agent Splinter26 Ogos 2013 1:32 PG

    kalo bleh bunub smua geng 04,08 sampai habis-habisan mereka membahayakan nyawa org lain tambah2 remaja bawah umur terlibat ......

    BalasPadam
  29. PDRM the best..Hapuskan gangster2 kat malaysia nie..Tembak mati je diaorg jln penyelesaian.

    BalasPadam
  30. sya sokong pdrm, hpuskn smseng2 yg trdapat d ngara kta

    BalasPadam
  31. y noy evry gen g in malaysia turn into good team hlp other..
    y u wan fight n gve troble 2 every1?
    ting abt yr self.. yr parentz.. yr fmly... yr frenz..!
    yr parentz gve birt u 4 die?
    PLIZ TING LA!

    BalasPadam
  32. Jahat ttp jahat. Tak perlu nak bela. Bab ini tak boleh bertolak ansur. Polis kena tegas.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online