BREAKING NEWS

AIR JAMPI SARANG ANAI-ANAI YANG MAKAN 22 JUZUK QURAN??? BIAR BETUL BEB!!!


Gua yakin korang semua tentu biasa dengar kelentong orang jual ubat.. Tak kiralah ubat kuat anu, atau ubat nak bagi hilang penyakit.. Sama je dia punya taktik beb iaitu cuba mempengaruhi bakal pembeli dengan cerita yang tak masuk akal..

Kalau si penjual tu jual ubat untuk tenaga batin.., dia punya skrip mesti ada cerita pasal tahan lama dan juga ke'power'an anu si pemakan atau pemakai ubat yang dia jual..

Dan bagi penjual ubat kesihatan pulak, mesti ada ayat bebas dari sebarang penyakit serta ramuan didalam ubat tersebut yang memang susah nak jumpa atau memang tak wujud sebenarnya pun..

So.., gua tertarik bila baca satu keratan akhbar pasal si penjual air jampi yang mendakwa produknya tu mampu menyembuhkan pelbagai jenis penyakit khususnya penyakit ghaib..

Yang bestnya.., si penjual tu mendakwa ramuan air jampinya terdiri sarang anai-anai yang dah makan 22 juzuk Al Quran!!! Diulangi..., sarang anai-anai yang dah makan 22 juzuk Al Quran beb!!!


Gua memang pantang sungguh kes-kes nak meniaga tapi menipu macam ni. Agak-agaklah kalau nak menipu pun kann.. Mana lah si penjual tu dapat idea reka cerita pasal sarang anai-anai yang makan 22 juzuk Al Quran tu hah? Genius betullah!!

Lagi satu.., dorang juga mendakwa air jampi dorang dihasilkan menggunakan air hujan yang turun pada malam jumaat 10 muharram!! Yang musykilnya.., berapa kali kah hujan turun pada malam jumaat yang bertarikh 10 muharram tu beb?

Gua rasa.., beberapa tahun sekali je hujan boleh turun pada malam jumaat tarikh 10 muharram tu.. Itu pun kalau nasib baik boleh jumpa.. Jenuh nak tunggu tauu..

Jadi.., gua nampak semua ni adalah satu lagi siri melayu cuba untuk memperbodohkan orang melayu sendiri.. Tak tahulah ada yang percaya ke tak pasal air jampi si penjual ni.. Tapi kalau ada jugak yang percaya.., gua hanya tumpang simpati je lah..

3 ulasan :

  1. Celaka sungguh org ini pakai Agama utk untung dunia. Bid'ah besar, sejak bila ada Riwayat utk pakai sarang anai2? DLm Al-Quran hanya ada An-Namlu, kisah lebah, khasiat Tamar, Madu, At-Tinn, Zaitunn.. Zam-Zam..
    Tolonglah jangan support perniagaan budak perosak Islam ini. Guna perkataan subhanallh tuk perdaya manusia. Anai2 perosak makan Al-Quran dia boleh jdkan modal utk kaut duit, mudharat.. celakalah org ini!!

    BalasPadam
  2. blogger PR manyak ma iklan kote lembik...haha.

    BalasPadam
  3. Kira air ni masih kurang mantap sebab setakat juzuk-22 je...
    Perlu khatam satu Al-Qur'an-lah kalau mcm tu....
    kihkihkih...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online