BREAKING NEWS

TERKINI !!! NAJIB KENA TIPU DENGAN CINA DI PENANG.. PADAN MUKA!!


Maklumat awal yang gua terima, semua calon DAP di Penang menang dengan majoriti besar di kawasan yang dorang bertanding.. Ini bermakna, cina di Penang memang total swing menyokong calon DAP untuk memecahkan dominasi kuasa politik melayu di Malaysia.

Yang paling sadis, Najib terang-terang kena tipu dengan cina di Penang. Korang cuba bayangkan, Najib dah bagi semua apa yang cina Penang nak tapi calon BN menerusi MCA dan Gerakan semuanya kalah teruk.

Gua rasa, lepas ni Najib kena betul-betul sedar tentang perangai cina di Penang. Cina disini bukannya nak duit atau pembangunan, tapi dorang sebenarnya nak kuasa untuk menjajah Tanah Melayu.

So..., gua harap melayu-melayu bangkai yang jadi macai kepada cina kiasu rasis di Penang ni, tolong la sedar diri sikit..

Gabungan Pakatan hanya menguntungkan DAP saja beb.. Secara tak langsung, melayu-melayu jadi pencacai untuk cina DAP rampas kuasa politik melayu..

PAS dan PKR hanya jadi boneka untuk DAP ambik undi serta sokongan bangsa melayu.. Ini dah terbukti di PRU13 ni bila DAP mendominasi kerusi dalam Pakatan.

Kalau ni pun melayu-melayu pemakan bangkai Pakatan tak sedar lagi.., tunggulah kehancuran bangsa melayu satu hari nanti..

45 ulasan :

  1. MELAYU ISLAM PENANG YANG BODOH DAN TAK SEDAR DIRI MEREKA DITINDAS. SATU PENGAJARAN UNTUK NAJIB TABUR DUIT BANYAK-BANYAK DI PULAU PINANG TU. TAHNIAH LE NAJIB. DULU KINI DAN SELAMANYA CINA TETAP KAUM PENDATANG.

    BalasPadam
  2. Dah agak dah. Kalau dah ada kuasa takkan nak dilepaskan.Siap sedia je la jadi Singpore kedua. Next week LKY sure melawat dan ucap tahniah. Gelang patah pun menang. Melayu PR je bodoh tak sedar diri lagi

    BalasPadam
  3. ah jib gor kena swing dari awal lagi. anak muda pun kasi pukul juga. mampus. lepas ni, kalu rosmah nak tonjol diri juga, mampus nak kerja lebih kuat lagi. la ni, depa bukan percaya pada penerangan bertulis berfakta. tapi lebih kepada cakap-cakap kosong. itu kena fikir dan kajian. pembodek tak dapat nak jawab tu.

    BalasPadam
  4. selepas ini Najib jgn bagi muka kt cina DAPig kt penang nih. serap penang ke dlm kedah utk pecah dominasi pengundi cina. kasi ajar sama ini cina2 yg x tahu bersyukur siapa yg berkuasa!

    BalasPadam
  5. memang Najib dah tau ....
    tu pasal dia ala kadar je ......kat penang

    BalasPadam
  6. sebagai anak jati Penang yg dari kecil tinggal di penang dan bekerja di kilang yang dikuasai oleh cina DAP( selain drp operator pengeluaran), saya tahu cara cina DAP berfikir dan bekerja. Cina DAP memang terang terangan tak suka melayu..cuba kira disetiap kilang berapa ramai org melayu di bahagian pengurusan dan jawatan tinggi. Alasan yg diberi selalunya ialah calon tak layak bila ditemuduga..itulah cara halus diskriminasi mereka. Utk mereka-mereka yang tak pernah kerja di MNC atau tinggal di Penang, jangan pandai cakap..anda tak paham. Kalau nak tau tolong dtg kerja di MNC dulu dan tinggal di Pulau Pinang baru layak memberi pandangan. Melayu PAS dan PKR di Pulau Pinang ingat mereka boleh kawal DAP, mereka tak tahu cina DAP mempunyai strategi utk menguasai Malaysia. Mereka nakkan perdana menteri drp kaum mereka..mereka nak kuasa politik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Love your analysis. In other MNCs, bastards from India & Philippines are getting the opportunities in managerial level. Thanks to local Indians who are so obsessed with the foreigners. Soon Malays will be left to die in own country. Thanks to all political parties.

      Padam
  7. jgn kasi muka pda parti racist lagi..kita bangkang semua proposal mereka..jgn kasi mereka senang lenang mentabir pulau pinang.. Protest habis-habisan..ekori semua gerak geri pemimpin mereka dan bongkar semua niat jahat mereka..biar mereka tak boleh tidor.

    BalasPadam
  8. eloklah selepas ini bantuan ke sekolah kebangsaan Cina kena dikurangkan. Cukai pintu premis perniagaan Cina kena dinaikkan supaya mereka sedar, termasuk bantuanx yg lain. Permintaan dari kaum Cina patut dikaji semula supaya lain kali jgn tipu PM pada PRU14 nanti.

    BalasPadam
  9. Cina MCA & GERAKAN bangsat...sembang macam celaka...cina tetap cina!!!

    Pejuang Hamas...

    BalasPadam
  10. CINA DAP, GERAKAN MAUPUN MCA TETAP MAKHLUK YANG PALING KOTOR DAN TAK JUJUR!!!! PAS & PKR BUTA2 KENA KUDA!!!

    BalasPadam
  11. Dari dlu lagi cina Penang dah lemak.DAPig mmg da lama maw bikin ini Penang sbgai mini Sing..Melayu Penang yg dk skong DAPig,PKR,PAS mmg x taW depA kena pekena. Sokong DAP-Ala komunis,skong PKR-Ala yahudi,skong PAS-konform murtad......bAngsa Melayu x harus berpecah belah.mari kita bersatu

    BalasPadam
  12. Adalah lebih baik sekiranya Kerajaan memikirkan agar Sekolah Jenis Kebangsaan dihapuskan.

    Semua hendaklah sekolah kebangsaan saja. Implement macam Indonesia.

    -art-

    BalasPadam
  13. Woi pencacai2 melayu pas dan pkr..korang nampak tak? Mmg korang bodoh bangkai sbb dap harbi menang..korang dpt bangkai!

    BalasPadam
  14. Dah nmpk dah belang cina..lps ni korang pandai2 lah...

    BalasPadam
  15. Sokong lpas ni kaji semula sejarah..bawak masuk penang kembali ke dalam Kedah. Cina penang semua xsedar di untung, diorang terang2kan racist..xkan kita masih nak berlembut, Najib kena tegas secara berkhemah

    BalasPadam
  16. Saya setuju .Najib adalah the sino centrik prime minister.
    Tapi dia tak mau dengar .
    sama perangai juga dengan Pm Tun dol,tak mau dengar.
    beza sikit aja ,dia adalah engage inklusive 1M4U.
    Najib kalah pada dao kerana over sangat bodek cina soalalh dia bersalah kapada mereka.
    Dap bayar balik cash di penang.
    Nanti dia kan buat statement.. I am PM for All,trust me,the best is yet to come.Engage, I am willing to listen to all your concerns.....
    Dap bayor cash kat gelang patah.
    Sahih kan cina tidak mau umno lagi.
    Najib masih tak terima kenyaatan realiti....
    WAKE WAKE WAKE UP
    arjuna waspada
    changkat lobak

    BalasPadam
  17. Isunya begini .

    1. Àllah swt maha melihat dan mengator.
    2. konsep Melayu sudah tidak releven.
    3. Islam UMNO dan Islam PAS pon tidak boleh bersatu.
    4. Kalau ada pon mungkin tidak mengubah keadaan.
    5. Padahnya bila berbalah.

    Walau apa pon jangan Berputus Asa....pulang kepangkal jalan kepada Quran dan Hadis...nischaya bantuan langit tetap kan tiba...

    BalasPadam
  18. jgn bg cina muka lg....fight fight fight...no way i nk support.bisnes cina lg...sekarang i tgk dia.org serong dah...hak tuih...

    BalasPadam
  19. Padan muka umno yg dok bersekutu dgn haram jadah gerakan & mca... Bg duit byk lagi kat cina. Melayu yg dok sokong tak jaga. Dari 11 kerusi menang dah tinggal kurang dr 5 setakat ni. Padan muka umno lakhanat. Lepas ni pe jilat lagi pungkok cina gerakan. Hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau tu yg lahanat jahanam nak mampos.. Pg la undi pas dan pkr lg, kan dah dpt kat dapig.. Aku undi bn sebab xde perkauman lambang ttp dacing.

      Padam
    2. Kepala pungkok hang, aku sokong BN la babi. Dh memang najib nk jaga hati cina babi la mangkok. Hg tgk semua cina dpt mcm2 konon nak dpt undi depa balik, pasai tu la tajuk dia pun najib kena kencing. Hg ni kena pe sekolah balik la bodoh nak mampus rak nampak lagi. Bangan punya melayu.

      Padam
  20. Patut kah najib step down n kasi muhyiddin jd pm. At least bini dia x sekontroversi spt rosmah. N stop giving chinese what they wanted. Stop giving aid to skolah sjkc... Sekolah kenangsaan ada yg daif tau x....bantulah org kita. N bg org yg betul2 nk kerja dgn rakyat kerja.

    BalasPadam
  21. takda kata-kata yang boleh menyatukan umat islam lagi selain dari ALLAH tapi kalau itu pun dah mereka sanggup gadai nampaknya takkan bersatu melayu dimalaysia ini..sedar tak sedar anak cucu mereka dah jadi hamba..tunggulah 5 tahun lagi habis semua tanah melayu jadi tanah besar cina

    BalasPadam
  22. penat2 Najib buat sekolah cina, bagi fund dekat diaorang. Banyak masih sokong DAP, dan tidak MCA.

    Boleh tengok apa terjadi dengan Melayu di Singapura. Maju memang maju. Tapi suara Melayu tak dapat di lontar lagi.

    BalasPadam
  23. Kalau Cina Kuat perkauman & nak Tindas MELAYU , Melayu juga boleh buat... Mulai Sekarang Kita boikot jangan beli barang dari kedai Cina. Secara tak langsung biar dia tahu Kita juga Ada kuasa membeli Dan mereka Akan tetap mengharapkan MELAYU untuk kehidupan mereka Dan tak boleh Tindas Kita.. Apa kata semua Melayu yang sejati ???....

    BalasPadam
  24. Melayu mudah lupa, tp hikmahnya dr pru 13 ni tak da lg wakil cina dlm kabinet so kita pimpin ikut majoriti melayu jgn bg muka kat cina ni, skrg ni pun aku pndg cina pun dah lain mcm...

    BalasPadam
  25. Ada lg melayu yg tak sedar, cina makin bersatu sedangkan melayu berpecah..

    BalasPadam
  26. Lepas secara senyap kita boikot kedai cina jgn bg muka kat diorg ni..

    BalasPadam
  27. MELAYU MASIH KUAT. MALAH UMNO MAKIN KUAT PUN. CUMA GERAKAN DAN MCA YANG HAMPAS.

    SO PENDAPAT AKU, MENTERI MESTI SEMUA DARI UMNO BUMIPUTERA SABAH SARAWAK.

    PRU14 PASTIKAN LEBIH BANYAK KERUSI UNTUK UMNO BERTANDING. MCA DAN GERAKAN MEMANG TAK BOLEH HARAP LAGI DAH.

    BalasPadam
  28. Tukang Karut6 Mei 2013 9:49 PG

    Sbg pengundi saluran 1, aku betul2 terkesan dihati melihat keputusan PRU13 ini.

    Aku memang sudah mengagakkan bahawa org2 cina melalui DAP akan mempergunakan parti2 PKR dan PAS utk memecahkan undi org2 Melayu utk keuntungan kesatuan kaum mrk dlm mencapai kemenangan yg lebih baik. Cina2 dari MCA dan Gerakan akhirnya TETAP akan memberi undi kpd calon2 cina sekiranya DAP bertanding dikawasan mrk mengundi.

    Melayu2 PKR dan PAS hanya menumpukan hasrat utk bertahta di Putrajaya, tanpa mengira risiko yg bakal dihadapi bangsa sendiri dimasa akan datang.

    Sedangkan cina2 DAP termasuk darti parti2 komponen BN dgn tenang membuat percaturan utk merampas kuasa politik memerintah dari tangan org2 Melayu dlm jangka masa panjang. Dgn keputusan PRU13 ini mrk telah berjaya menyusun strategi dlm persiapan memerintah Malaysia dlm jangka 5 tahun lagi. Syabaslah kpd Melayu2 PKR dan PAS dlm merealisasikan impian kaum cina ini ...

    BalasPadam
  29. Sebenarnya, bukan BN je kena tipu..tapi yg paling malang semua melayu pas dan pkr pun kena tipu..kalau beginilah keadaannya melayu dpt "menang sorak kampung tergadai"..tahniah utk melayu PAS dan PKR..

    BalasPadam
  30. KITA KENA BERSATU..TAK KIRA UMNO PAS KE..ASALKAN ORANG MELAYU...MENENTANG PARTI2 YANG BERSIFAT PERKAUMAN...CINA TAK NAK PEMBANGUNAN....MEREKA NAK MENGUASAI MALAYSIA SEPERTI MEREKA MENOPOLI EKONOMI DI MALAYSIA...MACAM DI GELANG PATAH...LIM KIAT SIANG BARU JEW KAT SITU BERBANDING DENGAN LAWANNYE IAITU TOKOH JOHOR YANG BANYAK MENYUMBANG KAN JASA PADA NEGERI JOHOR..TAPI KALAH DENGAN MAJORITI YANG TERTINGGI..KAUM CINA YANG BERADA DI GELANG PADAH HAMPIR 52%..SO YANG MANE LEBIH PENTING,,SUMBANGAN&PERKAUMAN?..FIKIR2 LAH WAHAI BANGSAKU MELAYU...

    BalasPadam
  31. SULTAN KEDAH PERLU AMBIL SEMULA PENANG UNTUK SELAMATKAN TANAH MELAYU, AMBIL PENGAJARAN DIJOHOR, MAFIA GANGSTER INI TAK BOLEH CARA BAIK, SELAGI KEDAH ADA PERUNTUKAN GUNAKAN SEBELUM TERLAMBAT.

    BalasPadam
  32. SULTAN KEDAH KENA GUNAKAN KUASA AMBIL SEMULA PENANG DIBAWAH JAJAHAN KEDAH, MAFIA GANGSTER NI TAK BOLEH MAIN LEMBUT, CEPAT GUNAKAN KUASA DEMI KEDAULATAN MELAYU

    BalasPadam
  33. PRU12 DAP menang kat Penang, puak pakatan kata BN tak sangka DAP menang sebab tu tak bawak masuk pengundi hantu ke Penang. PRU13 DAP menang lagi. Takda pulak pengundi hantu kat sana ??

    BalasPadam
  34. @Tanpa Nama

    Cina dah makin berani tunjuk taring..sedarlah bangsa melayu..jangan senang sangat diperbodohkan...kita plak yang berbalah sesama islam..

    BalasPadam
  35. Semasa british jajah tanah melayu lagi dulu dah depa kata...the only straight about chinaman is their hair. Pikir2lah sendiri org melayu.

    BalasPadam
  36. Pakat ramai3x. Jgn bom ja kuat

    BalasPadam
  37. kita dah cuba sedaya upaya untuk berbaik-baik dan bertolak ansur dengan mereka tetapi apa yang kita nampak mereka tetap tidak mahu berbaik2 dan bertolak ansur dengan kita,mereka mahukan lebih drp itu...mereka berbaik2 pun hanya untuk kepentingan perniagaan mereka sahaja dan pada masa yang sama mereka memandang sinis dan penuh dengan kebencian...jadi kita x perlulah tunjuk baik dan terlalu mengalah dengan mereka,marilah kita sama-sama membangunkan pelbagai perniagaan atau sekurang2nya kuasa pembeli dan pengguna kita dan ajar mereka cara memghormati kita.

    BalasPadam
  38. masalahnya sekarang mcmana nak buat nak kuatkan melayu....majoriti 2/3 tak dapat??? berapa melayu dalam BN??? PAS buat apa??? Dari hari ni kita semua haruslah sepakat utk jaga kepentingan melayu....Fikir2kan lah....

    BalasPadam
  39. dahlah itu.....dulu penyokong cina dap sebahagian cina keluarkan kata-kata berbaur perkauman....skrg ni, orang melayu penyokong bn pula yang keluarkan macam itulah....nak ke wahai orang cina dan melayu merasa 13 mei lagi.....saya x snggup hadapi.....terimalah negara kita berbilang kaum....politiklah dgn matang....pru 14 ni kita kena buat something.....tapi kena ingat kami wakil sekolah yang ada cina, india dan melayu akan bersatu membentuk 1malaysia di sekolah....kami x akan terpengaruh kalau terjadi 13 mei nanti......

    BalasPadam
  40. Anuar Ibrahim memang terkenal dengan kaki temberang. Macam-macam dia janji dengan orang disitu dan orang disini. Rasanya lah kan tujuan pakatan rakyat hanya satu.. bantu anuar jadi PM. Pakatan sebenarnya beri keuntungan kepada anuar saja.. dia janji macam-macam paling ketara harga minyak akan turun.. so lepas pakatan menang dalam tempat-tempat tertentu harga minyak surah turun ke atau pun tidak... Kalau tidak... ah haahh memang sah lah korang nii kan kena tipu hidup-hidup. Alahai ... .. .

    BalasPadam
  41. Kesian sangat dengan Najib, semuga Allah beri Hikmah padanya. Terus bangkit Datuk Seri. Jangan dilayan sangat orang Cina, memang banyak dari komen2 kata orang Cina ni bukannya nak sangat pertolongan dan bantuan dari Kerajaan. Matlamat derang satu aje sekarang ni nak kan Malaysia ni aje. Please orang Melayu bersatu lah kita. Terus terang saya kata orang Cina akan tutup peluang pekerjaan untuk orang Melayu lepas ni percayalah. Ini semua kerana dendam PRU13.

    BalasPadam
  42. Melayu Penang bukan melayu tapi malaysian,cina tetap cina.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online