BREAKING NEWS

PRU13 : TANPA UNDI CINA KIASU PUN NAJIB MAMPU TUBUHKAN KERAJAAN!!


Kaum cina dah melakukan kesilapan yang besar bila dorang memilih untuk total swing undi kepada Anwar dan Pakatan. Gua difahamkan, kaum cina anggap kali ni dorang semua mampu tumbangkan Najib dan kerajaan UMNO/BN andainya dorang bersatu.., tapi ternyata dorang silap..

Untuk PRU kali ni, bangsa melayu hampir 70 peratus bersatu mengundi UMNO/BN untuk membolehkan Najib kekal sebagai Perdana Menteri.. Ini bermakna.., kerajaan Najib selepas pasca PRU13 ni adalah merupakan kerajaan orang melayu!

Ini sekaligus membuktikan bahawa UMNO/BN masih lagi mampu membentuk kerajaan walaupun tanpa undi kaum cina kiasu yang tak sedar diuntung! Ini juga bukti bahawa melayu semakin bersatu menolak DAP serta Pakatan..

Untuk kaum cina, Najib dah usahakan macam-macam perkara kepada dorang.. Najib wujudkan tranformasi 1Malaysia untuk mendekatkan jurang perkauman diantara melayu, cina, india dan lain-lain didalam negara.. Tapi sekarang nampaknya, kaum cina menolak gagasan 1Malaysia Najib dan lebih memilih Malaysian Malaysia dari DAP.

PRU13 juga jelas menunjukkan bahawa Pakatan Rakyat sebenarnya didominasi oleh kaum cina.. Melayu-melayu yang menumpang didalam Pakatan sebenarnya dipergunakan untuk meraih sokongan dari masyarakat bumiputera di kampung-kampung..

Apa yang gua nampak, melayu-melayu dalam Pakatan sebenarnya tak sedar yang dorang sedang melemahkan kekuatan bangsa melayu dan juga meruntuhkan tunjang kekuatan Islam di Tanah Melayu..

Penyokong dan pengundi Pakatan bersungguh-sungguh nak tukar kerajaan Islam sedia ada tanpa sedar cina kiasu yang berpaksikan Singapura berkuasa disebalik wajah Anwar Ibrahim dalam Pakatan..

Melayu-melayu yang menyokong Pakatan juga tak sedar.., hampir kesemua bandar besar serta kawasan elit tempat penjanaan ekonomi dikuasai oleh kaum cina.. Melayu cuma dipergunakan untuk merampas kuasa politik dan pemerintahan yang selama dorang idam-idamkan selama ni..

Gua hairan bila ada lagi melayu yang percaya bahawa kaum cina terpinggir serta dianak tirikan di Malaysia.. Sebenarnya kaum cina dah diberi pelbagai peluang dan ruang dalam pelbagai program transformasi nasional yang dibuat oleh kerajaan UMNO/BN..

Kita kena sedar beb.., Najib buat slogan dan gagasan 1MALAYSIA pun sebenarnya semata-mata kerana nak rapatkan jurang perkauman diantara kaum cina di Malaysia.. Sebab itulah gua berani kata kaum cina tak ada alasan untuk tolak kerajaan Najib!

Tapi sekarang..., kaum cina dah menunjukkan bahawa dorang adalah bangsa perkauman yang paling keras kepala serta egoistik!! Kaum cina juga dah tunjuk bahawa dorang sanggup tolak perpaduan yang UMNO/BN tawarkan demi survival kaum dorang sendiri..

So patutkah kita bagi muka lagi pada puak-puak yang tak tau nak mensyukuri kesejahteraan yang ada di Tanah Melayu ni? Rasiskah kita bila kita bercakap mengenai surival bangsa melayu serta halatuju Tanah Melayu itu sendiri?

PRU 13 membuktikan..., Tanah Melayu masih mampu dipimpin oleh anak melayu yang beragama Islam biarpun tanpa undi kaum cina.. Lepas ni kita tengok macam mana puak-puak kiasu tu nak angkat muka!!

64 ulasan :

  1. bukak mata ds najib...lepas ni bagi perhatia kat sabah,serawak dan org2 melayu kat kawasan pendalaman,felda...jangan asyik bagi duit kat kaum cina ni..terima kasih YA ALLAH kerna selamatkan malaysia.tidak ada siapa pun jangka perancangan sulit kaum cina ni..

    BalasPadam
  2. cayalah siti hajar...

    BalasPadam
  3. Ini kalilah kita tolak cina DAP....minta PM kita jaga hati orang melayu islam yang sokong beliau...dan UMNO...harap PM terus membela nasib Melayu di tanah Melayu....Hidup Melayu.....

    BalasPadam
  4. Najib ni jenis dengar ulasan rakyat melayu tak??

    Listen.. Listen.. Listen..!!!

    BalasPadam
  5. ya betul wujudkan kebangkitan Islam ,syariah Islam, cara hidup Islam, Qanun Islam,

    BalasPadam

  6. Buy Chinese Last!!!!!!!!

    Kita bukan rasis klu nak mempertahanankan hak bangsa serta agama kita, adakah Cina dan DAP yang akan memartabatkan Islam serta bangsa Melayu di bumi Malaysia ini...fikir-fikrikanlahh...

    Buy Chinese Last!!!!!!!!
    Buy Chinese Last!!!!!!!!
    Buy Chinese Last!!!!!!!!
    Buy Chinese Last!!!!!!!!

    BalasPadam
  7. Confirm muka pecah la lepas ni...

    Pejuang Hamas...

    BalasPadam
  8. Aku setuju, kita mula dengan boikot barangan NONA (dulu aku ingat melayu punya tapi sial CINA yang punya). Contoh barangan dia ialah nasi impit, sos dan tepung kueh2. Kita beli Faiza atau adabi yang pasti 100% MELAYU punya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Brand sri murni pun sama,alber kwok yg punya. Byk lg,sapa yg tahu..kongsi2 la..

      Padam
    2. Beli myk saji, felda punya kann

      Padam
  9. Saya melihat dari perspektif politik Malaysia yang ingin menjaga hati semua kaum di Malaysia ini hinggakan terlalu banyak peluang serta ruang khususnya dalam sektor ekonomi negara ini sedangkan Melayu masih berada di tahap lama.. Persoalannya kenapa boleh jadi macam nie??? Siapakah yang kita boleh harapkan lagi melainkan kuasa2 politik yang sedia ada untuk bersatu membincang manifesto serta ideologi untuk memperkukuhkan kedudukan orang yang menyokong parti memerintah. Perlu kita sedari bahawa keterbukaan sistem demokrasi sebenarnya untuk menyatupadukan semua rakyat pelbagai kaum dan akhirnya selepas 50 thn sudah merdeka baru lah hari ini kita melihat senario politik pada hari ini... PRU13 boleh di jadikan gambaran sebenar perjuangan sama ada untuk negara atau politik perkauman atau ekonomi politik... pada masa ini kita tidak boleh menyalahkan mana2 pihak untuk kita meletakan hukuman tetapi sekrang ini perlu kita bicarakan kemanakah arah tuju Negara....Agama...Bangsa...Negara..

    BalasPadam
  10. kita sekat ekonomi bangsa ni....jgn mudah diluluskan apa2 jua yg dipohon. Klu boleh elakkan urusan niaga dgn bangsa ini, tak kiralah projek apa2 pun.

    Sama2 kita hidupkan semula semangat juang UMNO dan tanamkan dlm hati bangsa melayu apa yg telah diperjuangkan oleh Dato Onn' Jaafar.

    BalasPadam
  11. Melayu akal pendek,buta hati dan buta isi perut saja yang tak tahu menilai "ca ya nun alif " ultra kiasu.....
    Melayu sanggup julang mereka yang terang-terang mempertikai hak orang melayu....
    Kalau nak tahu,mereka adalah Sub-Spesis Yahudi yang bertapak di negara ini...yang sanggup bersabar lama untuk menguasai kuasa politik tanah air

    BalasPadam
  12. kepandaian mereka bukan sahja berniaga tetapi menggunakan mereka mereka yang kemaruk kuasa. lebihkan melayu dan bumiputera kerana mereka memang tahu bersyukur

    BalasPadam
  13. Kalau PM masih beri muka pada kaum Cina ni, aku dan semua kekawan nak tunjuk perasaan pulak kat depan PWTC suruh Najib letak jawatan sebagi Presiden UNMO. Gantikan dgn pemimpin Melayu yang tegas demi survival orang melayu sendiri.

    BalasPadam
  14. dahlah itu.....bukan cina sahajalah banyak undi pr....
    1. sebahagian golongan muda support pr kerana mereka perlukan reformasi...
    2. melayu yang tinggal di bandar2 dan bandaraya yang maju.....bagi undi kepda pkr dan pas....
    memang bandar2 besar dap banyak menang......
    tapi jangan lupa 2 perkara atas ini juga faktornya.....

    hakikatnya bn menang pusat sebab banyak kerusi parlimen tetapi dari segi dun dan undi popular blum masuk undi rosak, pr lebih sikit 2% ke atas bn.....tapi saya bersyukur tempat saya (parlimen tambun) bn menang....

    ada sebahagian orang cina sokong bn....buktinya, kota damansara, tempat maju gila kut dgn hartanah memang mahal gila beb.....tapi bn boleh menang....bersyukurlah walaupun bn kalah di bandar-bandar besar tetapi johor bahru still bn pegang kerana majoriti di situ orang melayu....so jagalah johor bahru dengan baik......

    kalau pemimpin bn still guna style lama dan kurang dekati golongan bandar dan x betulkan dari dalam, tak mustahil pr akan memerintah pru14....maaflah ini kata-kata dari seorang yang x sokong mana2 parti politik, hanya sokong islam khilafah sahaja.....

    at least bn boleh menang kat sabah dan sarawak sebab dorang nak bn teruskan pembangunan di sana...so jangan khianati rakyat di sana termasuk melaka, perlis dan pahang yg menjadi kubu kuat bn yang susah ditembusi.....

    BalasPadam
  15. Saya syorkan Najib tukar slogan gagasan 1Malaysia kepada gagasan 1Melayu.
    Melayu pakatan adalah melayu mangkok, sondoi taktentu arah dan tujuan. Mereka tak tahu tujuan sebenar DAP, sebab itu DAP berani kata melayu boleh dibeli dengan RM50, panggil melayu tuan dan encik supaya pungkok depa kembang, sogok melayu dengan dadah dan perempuan.......
    Melayu masih tak sedaq diri, bodoh nak mampuih....depa ingat depa perjuangkan kebebasan melayu tetapi sebaliknya kebebasan Cina.....

    BalasPadam
  16. Kita kena buktikan dengan tindakan... bukan hanya dengan tulisan.hidup UMNO, Hidup BN..KO CINA, KO DAP...

    BalasPadam
  17. kalau lah ketua2 umno blh tolak cina ketepi...alhamdulillah....puak2 umno ni lah yg telah mengkayakan org2 cina...

    BalasPadam
  18. Allahu Akbar..demi Islam demi melayu....bersatulah kita demi generasi mendatang..pemimpin2 melayu tolonglah bangsamu pandanglah kami...bekerja kerana Allah kerana anda akan dipanggil dahulu di akhirat kelak..

    BalasPadam
  19. Pertama no mca dan gerakan dlm BN. Pas takkan terima masok umno/ coalition. Sebab umno mengikut kata mca dlm banyak keadaan. Bn perlu umno , mic dan rakan2 lain sahaja.

    BalasPadam
  20. buat style singapore bro. takde bantuan untuk melayu bila menolak kerajaan dalam pru mereka. bila dah serik, pru-pru selepas itu berbondong-bondong melayu undi pap semula.

    kena buat camtu kat cina bro. mungkin depa rasa depa dah kuat ekonomi. tapi tanpa sokongan kerajaan, biar depa rasa peritnya. silap2 kerajaan buat lebih banyak kedai 1 malaysia, habis bengkrap karang depa semua. apa lagi umat Melayu Bumiputera..inilah masanya. kita semua dah ada alasan yang cukup kukuh skrg ni..

    BalasPadam
  21. golongan muda undi pr tu sebab bodo. itu je. reformasi kepala hotak depa!

    melayu bandar/urban? kami sekeluarga tak undi pr pun. yang undi pr tu mungkin sebab ada kepentingan aka jaga periuk nasi. atau mungkin dah kena beli..sape tahu? melayu urban yang bijak sudah tentu tahu apa niat sebenar kafir harbi dap tu. pkr? buang aje masuk lubang tandas. pas? ya. pas kena muhasabah. selama ini hanya jadi batu loncatan kepada kafir harbi dap sahaja.

    BalasPadam
  22. beranikah ai jib gor buat camni.
    rasa-rasanya keluarga diaorang dengan cina ada iktan blood yang amat kuat mula zaman bapa dia .
    najib perlu ada keberanian untuk melaksankan proses politik dendam,
    melayu sudah lama tersinggung dgn tindak-tanduk peminpin bn dlm menjaga hati kaum cina.
    siap diumumkan lagi kami tak akan meminggirkan pendidikan aliran cina dlm kempen2 akhir ini .
    ada betulkah ini.so sekarang kita tukar cara bila deal dengan cina kapiak ni

    BalasPadam
  23. RASMINYA AKU ADALAH RASIS, ULTRA-MALAY...KITA TUNJUK MACAM MANA NAK JADI RACIS....BUY CHINESE LAST....KITA BINA EKONOMI KITA SAAT INI...LEPAS NI, KITA TENGOK CINA-CINA TERSUNGKUR DENGAN RACIS MEREKA

    BalasPadam
  24. Jangan bagi muka lagi,sudah lah cukup apa yg di beri tapi tidak mengenang budi bangsa ni!Anak Melayu boleh perintah negara ini bersamasama Melayu/Bumiputra Sabah dan Sarawak!Tunggu apa lagi! katakan sayonara pd mereka yg resis ni..LAIN KALI LA,SOLI LAA!!!

    BalasPadam
  25. Salam bangsaku,
    http://bahterawawasan.blogspot.com/2013/05/pemerhatian-akhir.html?m=1

    BalasPadam
  26. elok juga jadi tsunami cina ni...baru semua bukak mata yg cina ni hanya mementingkan survival depa saja...kalau bole semua nak jadi milik depa...depa ni ibarat 'kacang lupakan kulit'..'melepas anjing tersepit' atau orang kata 'bagi betis nak paha'...depa telah mempergunakan melayu yg kurang cerdik dalam PKR dan PAS...baru hampa tau noo...

    BalasPadam
  27. dp DLM BN TU SENDIRI KENE DBERSIHKN DULU....muka2 yg x sedar2 diri tu baiklh berambos...dp umno amnye...

    BalasPadam
  28. kena ingat jugak kemenangan ini adalah kemenangan Bumiputra Malaysia iaitu Melayu dan bumiputra di Sarawak & Sabah

    BalasPadam
  29. Demokrasi rakyat berhak mengundi apa yang dia rasa suka.....kalau rasa nak memerintah terus tak payah buat pilihanraya....

    BalasPadam
    Balasan
    1. yg dap gunakan racial overtones tu apahal...ni dah hitting below the belt...buat fitnah supaya Melayu dibenci...Melayu tak bersalah pun..benci kami buat apa

      Padam
  30. saya berpendapat selepas ini DS Najib sendiri memantau semua parlimen dan dun di semua negeri terutamanya negeri perak yang menang sangat tipis . Jangan gembira dengan kemenangan ini, kerana pakatan sedang merancang stategik mereka dari sekarang di negeri Perak kerana kawasan itu adalah kawasan luar bandar dan perkembangan ekonomi masih lembab. Contohnya DUN Hutan Melintang telah jatuh 2 x ke tangan PKR. Ini adalah kerana walaupun kawasan itu maju tetapi masyarakat india dan cina dibrainwash oleh pihak pakatan secara halus.Mereka selalu dikaitkan dengan masyarakat di selangor yang mendapat banyak keistimewaan tak kira, melayu, cina dan india. Mereka tidak pernah tahu adakah apa yang PR cakap betul atau tidak, tapi percaya 100% kerana masyarakat terutamnya di Parlimen Bagan Datoh khususnya kaum India dan cina tidak ada pemimpin cawangan yang beritahu apakah kerjaan BN sudah atau sedang lakukan. Mungkin DS Najib kata media -TV/Radio /suratkhabar selalu menunjukkan berita apa yang sedang/sudah dilakukan oleh BN, TAPI berapa orang akan lihat ini semua???. Dari pemantauan saya, surirumah lebih suka dengar kawan cakap. pekerja syarikat lebih suka dengar kawan cakap, majikan lebih suka dengar businessfriend cakap. Semua cakap-cakap itu adalah PALSU dan TIPU. tapi siapa mahu bagi tahu dia orang. Pemimpin masyarakat lebih suka jaga keluarga sendiri, dapat peruntukan atau apa-apa sumbangan simpan sendiri atau kalau terpaksa agih, bagi saja dengan saudara sendiri. masyarakat dipinggirkan macam sampah. Contoh paling mudah, DUN hutan melintang, sila tengok berapa pemimpin cawangan mca dan mic buat kerja. semua pemimpin ini tidak dihormati oleh masyarakat, tapi jawatan pengerusi cawangan. meluat betul. apa pun tak akan buat untuk masyarakat. tanya apa pun tak tahu, suruh orang pergi pejabat umno tanya sendiri. ini ke namanya pemimpin masyarakat?. Duduk rumah taman, tapi jadi pengerusi di ladang jend 1, 2 atau 3. apa jadi di sana dia tak akan ambil tahu. bila pilihanraya baru keluar pergi sana, tapi minta orang undi PR. ini bukan panggil pengerusi caw tapi toyol pembangkang!!!. saya tidak maksudkan semua pengerusi mic/mca kerana ada yang betul-betul BN. tapi jumlahnya sedikit. saya berharap Dato zahid hamidi selaku ahli parlimen bagan datoh, sila buat penyiasatan secara detail dan keluarkan pengerusi mic/mca/umno /ipf/gerakan/padu/ppp yang jadi ahli barut pembangkang. tak payah bagi muka lagi kerana mereka ini akan ulang lagi perkara sama di PRU 14 nanti. pakai baju BN tapi undi pembangkang. carilah orang yang betul-betul bekerja untuk BN. Pengerusi mic yang tidak dihormati, tolong buang dari parti. Ingat PRU 14 bukan lama. START BUAT KERJA DARI HARI INI.

    BalasPadam
  31. Semangat berkobar-kobar tp janganlah...........HOT HOT CHIKEN SHIT

    BalasPadam
  32. AKU SOKONG

    BalasPadam
  33. Wujudkn HUDUD!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. sebelum seronok citer pasal hudud.citer dulu ekonomi islam.bn(kapitalis) sbb tu ujud tokey2 yg kaya raya.DAP rasanye guna sistem sosialis(ade pemuda sosialis dap) sistem ekonominye semua kemudahan di miliknegarakan sbb tu dia bole bagi perkhidmatan murah.perbelanjaan kerajaan tanggung.tapi pemimpin yg kaya raya.sbb rakyat seronok puas hati ngan perkjidmatan murah.saya inuin lihat model sistem ekonomi islam.pas bole buat sbb ia ade negeri yg diperintah.tonjolkan ekonomi islam.jenayah sendiri akan berkurangan jika rakyat hidup dalam kesengangan.hanya org yg nak eenang cepat je akan jd penjenayah.kat sini perlunye hudud.tonjolkam dulu ekonomi islam tu.cari pakar2 ekonomi isl bagi membentuk ekonomi islam.bukan setakat pinjaman je.jual beli.kontrak semua cara islam.sbb nak tarik org sekarang( yg mengaku moden) bukan dengan hukuman(hudud).percaya la lau PAS dapat tunjukkan ekonomi cara islam, hudud tu diaorg minta sendiri.tak yah nak ditonjol2 kan.

      Padam
  34. nak tambah sikit fakta kepada posting ini.. pasca pru-13 bukan hanya kerajaan melayu .. jgn lupa rakan-rakan bumiputra kita di sabah dan sarawak yg banyak membantu BN menang PRU kali ini.. kaum india pun ada jugak ayunan ke arah BN .. pendek kata.. semua kaum di malaysia ok kecuali ....... paham2 je lah..

    tapi lebih sedih melihat org melayu sendiri yg sibuk benar nak defend cina2 dap tu ... semoga Allah tunjukkan kebenaran pada kita semua agar satu hari nanti semua melayu bersatu ... berserta dengan semua bumiputra lain dan juga para mualaf.. insyaAllah

    BalasPadam
  35. Org Melayu yg menyokong Anwar / PAS ... satu je masalah mereka.. bagi mereka apa saja benda2 buruk mengenai ketua-ketua mereka, fitnah umno belaka .. sebab tu lah depa jadi taksub dan tegar (a.k.a. ketegaq)

    Depa lupa .. dulu masa nak merdeka tuk nenek depa juga sama2 mengangkat keris dan parang utk berjuang .. lawan komunis .. sapa komunis tu kalau bukan bangsa cina .. depa lupa entah2 tuk nenek mereka juga dulu kena hentak kena tikam dek bangsa cina ni... laa ni depa pi sokong cucu komunis tu ... chin peng pasti suka tengok melayu-melayu ni...

    13 may 69 .. saya pasti bapak2 depa.. pakcik2 depa bersatu utk lawan cina .. pun depa buat buat lupa...

    ada ka orang cina berjuang menentang komunis zaman tu ?? org melayu juga yg bersusah payah bangun menentang komunis .. sebab tu tanah melayu ini dekat di hati bangsa melayu ..

    tapi laaa ni mai pulak idealogi .. hak sama rata lah .. hapuskan hak istimewa melayu lah... sapa tak geram .. memang kita sama rakyat2 malaysia tapi masa tanah melayu bergelut dgn komunis...

    sapa yg berkorban jiwa raga utk mendapat kemerdekaan ? MELAYU ! hak istimewa tu lah reward pada bangsa kita yg berjuang menentang penjajah dan komunis..

    sapa yg jadi komunis ?? Cina !!

    13 may sapa yg buat kacau ?? Cina !!

    pun puak-puak melayu pakatan rakyat tak sedaq... owh sebelum saya terlupa.. ada satu lagi konsep baru dlm idealogi depa... bangsa tak penting ! pulak dah !! org melayu tu pun setuju juga.. bangsa dah tak penting ...

    selama ni pun kita banyak berjaya dgn segala mcm hak keistimewaan melayu yg kita dpt... spt mara, felda dsbnya... dlm situasi itu pun .. kita masih jauh dibelakang cina... ini kan pula nak equal rights... memang lagi jauh la ketinggalan ..

    melayu oh melayu ...

    not only i am upset with the chinese who betrayed the nation but i am also upset with some groups of my own brother i.e. melayu pakatan rakyat .. yg ikut menjadi petualang bangsa ...

    BalasPadam
  36. BN kena berterima kasih kepada orang melayu & bumiputera yang menyokong UMNO/BN pada PRU 13 kali ini. Jangan sampai hilang sokongan melayu pula pada PRU 14 kerana semata-mata nak jaga dan menambat hati orang lain.Wakil Rakyat UMNO/BN kerana mendekati rakyat....Jangan sub kerja-kerja/aduan rakyat kepada JKKK/cawangan/wakil kerana mereka tidak mampu membuat keputusan. INGAT LAH! RAKYAT SENTIASA MEMERHATI YB.

    BalasPadam
  37. ASAL BUKAN CINA (abc)

    BalasPadam
  38. ASAL BUKAN CINA (ABC)

    BalasPadam
  39. ASAL BUKAN CINA (abc)

    BalasPadam
  40. Pemimpin UMno ngok jgn bersandiwara la x suka cina pda hal mereka ni penghianat bangsa melayu. Mereka la yg saperti abang adik dgn tauke-tauke merompak tanah-t anah negara ni. Berpuluh ribu ekar diberi pd syarikat besar dan pemimpin umno gngok ni dilantik sebagai Pengerusi bagi tujuan utk dptkan projek-projek besar.Kalau orng melayu nak mohon tanah 10 ekar pun susah... masih x nampak ke

    BalasPadam
  41. @Tanpa Nama Bodoh dan bebal sgt la kau ni, klau DAP ni meyokong BN aku rasa semua OK. Pemimpin (Perompak) UMno ni x akan cakap ape-ape

    BalasPadam
  42. Salah satu cara memperkasakan bangsa melayu ialah kawin 2, 3 atau 4. Buat anak ramai2. Kerajaan kena bagi subsidi kalau ramai anak. Cina DAP tak suka anak ramai. Tak boleh kawin ramai. So population depa stagnant je. Population kita mencanak naik. Pas tu disemai sikap bersyukur dan patriotik. Mesti takkan boleh menang lah PR. Al Juburi mana boleh tambah anak kalu menjubur je unless dia tibai bini org ikut jalan depan. Satu masaalah je, konsep ni PAS dah lama buat. Tu yg banyak bini, tibai bini kawan, tibai mistrs jual tudung dan kawin org kemboja.

    BalasPadam
  43. DS Najib terlupa nk mention yg kemenangan BN juga kerana sumbangan besar "silent voter", "first time voter", "youth voter", "anti-DAP voter". Ini adalah penyumbang kepada kemenangan BN. Pada pemerhatian saya, kini ramai silent voter dan first time voter terutama org2 muda. Bila org2 PR berdemo di jalanan mereka fikir lautan manusia yg dtg mengesahkan yg majoriti rakyat Malaysia adalah penyokong PR tp mereka tak sedar semasa mereka berkumpul di jalanan ada ramai org2 muda buat hal sendiri masing2 di tempat kerja, di rumah, dan universiti tanpa mempedulikan dunia politik. Tapi bila sampai waktu mengundi barulah mereka ni semua akan turun menunaikan tanggujawab mengundi BN. Inilah yg saya panggil silent voter yg menjadi pembunuh kemenangan PR tanpa mereka sedar pd PRU13 ni.

    BalasPadam
  44. @Tanpa NamaSyukur Alhamdulillah.... result PRU13, Allah tunjukkan kebenaran yg kita buta selama ini.
    Kita dah kenal siapa musuh dan siapa kawan kita.

    BalasPadam
  45. @Tanpa Namaramai yg sangka melayu bandar juga undi PR TAPI PERCAYALAH... di Shah Alam, peti2 undi dari pusat pembuangan undi yg majoritinya orang Melayu, undi diberi kpd BN sebab tu pada mulanya Zulkifli Nordin mendahului kiraan undi. TETAPI SELEPAS peti2 undi dr pusat yg majoriti pengundinya kaum Cina dikira, barulah Khalid Samad mula menang.

    Itu HAKIKAT! FAKTA!

    BalasPadam
  46. @Tanpa Nama Saya nak tengok PERKASA buat lapuran Polis terhadap SEMUA posting samada printed or di media maya ni yg mengandungi cacian terhadap orang Melayu, Pemimpin Melayu, Sultan dan Islam.

    BalasPadam
  47. @Tanpa NamaKalau baca Buletin Mutiara, depa selalu tuduh BN/Umno tidak adil KERANA SYED SYED BUKHARI control pelabuhan dan beras.

    Aiiikkk...?? dari sepuluh billionaire kat Malaysia ni, 8 orang depa, tapi yg 1 orang Melayu ni pun depa nak dengki???

    Apa jenis manusia depa ni???
    Tamak haloba!

    BalasPadam
  48. @Tanpa Nama Laaa.... Seri Murni tu bukan yg orang Melayu ke?

    Tengok iklan, sangkakan yg orang Melayu.. cerdik betoi depa ni!

    Kena beli yg FGV laa tapi kat Tesco jarang dapat produk FGV.

    BalasPadam
  49. @Tanpa Nama OOohh... jadi kerana tu sahaja anda sokong Dap kapir harbi tu?

    Hanya kerana nak marah tak dapat tanah, anda gadaikan undi anda kpd si kapir tu?

    Anda ni Melayu atau Red Bean Army.. HAHHHH?????

    BalasPadam
  50. Penjawat Awam ramai warga kelante...terutama di Putra jaya sebab itu husam teringin kesana.Dalam selimut Ada Awang Tuli&pekak susah dengar cakap.Janji bulan bulat & lubang.

    BalasPadam
  51. Ubah DS Najib...!!!!projek bg kat melayu..!!!!bukak kedai 1 malaysia di luar bandar,dibandar..tingkatkan produk yg sama dijual dikedai cina...tingkatkan ekonomi org melayu!!!!!

    BalasPadam
  52. kerajaan kena mula bersihkan talibarut dari kalangan penjawat awam dan guru2 yang gaji besar tapi belot pada kerajaan...lebihkan program belia,beri lebih banyak bantuan kepada sabah,serawak,lantik menteri yang rakyat suka dan mulakan jentera kempen pru 14 seperti mana dap lakukan..red bean army ditubuhkan 5 tahun sebelum pru 13 maknanya kini mereka telah mula berkerja untuk pru 14

    BalasPadam
  53. Ribut berlalu, kiambang bertaut. Kuatkan semula ekonomi MELAYU dan BUMIPUTRA. Buy MALAY and BUMIPUTRA product FIRST. Kita dah tahu siapa musoh kitasekarang ini. Sedar lah bangsa MELAYU DAN BUMIPUTRA semua. Ayoh bersatu!!!!!!

    BalasPadam
  54. bukan ke PAS kata UMNO kena buang dulu 'kebangsaan' tu, baru boleh nampak isle

    BalasPadam
  55. jgn terlalu ikut sedap mulut bila brckp...ada sebab bila org suka dan ada sbb bila org tak suka.jgn terlalu salahkan cina bila dap menang byk..sbb kaum lain pun undi dap juga..kena kaji..penyokong pr bukan percaya pd janji pembangkang. tapi mereka hilang keprrcayaan pd bn..memang dap untung dlm pru kali ni bukan sbb mereka kuat tapi sbb bn lemah ..apa yg paling di takuti jika benar mca dan gerakan keluar bn dan pas masuk bn..pru14 akan dilihat melayu dlm bn dan cina dgn pembangkang...ini sgt bahaya....tlg hati2 ya...tlg jgn terlalu racist bila bckp

    BalasPadam
  56. penyokong anwar terharu tgk anwar lepas keluar , penyokong sangkut kat belakang 3 jam .. hahaha

    BalasPadam
  57. KINI DAH TIBA MASANYA PM KITA MEMPERKASAKAN BANGSA YANG TAHU MENGENANG BUDI SERTA BERTERIMA KASIH....LAKUKANLAH TRANFORMASI UNTUK MEREKA YANG SETIA, JANGAN BERBUDI PADA MEREKA YANG LUPAKAN KULIT....PM KITA TAK PERLU LAGI MENYALURKAN SEBARANG PEMBANGUNAN DI KAWASAN PEMBANGKANG KHUSUSNYA KELANTAN...BIARKAN MEREKA MERASA SUSAH DAN KETINGGALAN.....BATALKAN PROJEK LEBUHRAYA KUALA KRAI KOTA BHARU DENGAN SEGERA.....BIARKAN PAS LUNASKAN JANJI MEREKA UNTUK MENYIAPKAN PROJEK ITU.....BEGITU JUGA DI KAWASAN LAIN YANG DIKUASAI PEMBANGKANG....TAK PERLU LAGI PM TAWARKAN SEKOLAH CINA (SRJKC) DI MASA DEPAN.....TAK PERLU LAGI PM NAIK TARAF KOLEJ MEREKA....SEKARANG TUMPUKAN KEPADA SEKOLAH MELAYU DAN SEKOLAH AGAMA DI KAWASAN BN AYUH NAIK TARAFKAN, AYUHKAN PERKASAKAN SEKOLAH TERSEBUT.....BINA BANGUNAN DAN KEDAI UNTUK MELAYU BANYAK-BANYAK AGAR EKONOMI KITA KUAT.....LAHIRKAN ANAK BANGSA YANG BERJAYA MELALUI PENDIDIKAN....DAN EKONOMI....TOLONG MAJUKAN MASYARAKAT LUAR BANDAR....SEDIAKAN PELUANG DAN PEMBANGUNAN UNTUK MEREKA SEBANYAK YANG MAMPU......

    BalasPadam
  58. apa nak takut dengan rasis, mereka boleh buat, kita boleh buat.

    BalasPadam
  59. Najib,

    Jangan bagi muka pada Kuffar dan Cina. Dan aku cukup menyampah bila orang melayu bercakap Bahasa Inggeris apatah lagi bercakap cina.

    aku ingatkan Najib dan seluruh pemimpin Melayu, Jangan bagi muka pada Cina.

    Jika kamu kata aku RASIS, tanyakan pula, mengapa kamu RASIS terhadap Bangla, Indon, Myanmmar dan Sulu sedangkan mereka ini majoritinya Muslim?

    Bukankah Cina juga merupakan makhluk Pendatang suatu ketika dahulu, sama seperti bangla dan Myanmmar?

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online