BREAKING NEWS

TERKINI!! NIK AZIZ TUDUH MAKSIAT DI KELANTAN SALAH UMNO.


Dibawah ni adalah kenyataan terbaru dari Nik Ajis mengenai laporan media mengenai masalah sosial serta maksiat di negeri Kelantan.

Yang bestnya.., Nik Ajis bukan nak bermusabahah diri bila ketidak mampuan dia dan Pas mentadbir Kelantan didedahkan.., sebaliknya dia menyalahkan Umno diatas semua maksiat yang berlaku..

Macam gampang je kan ulamak politik sorang ni!! Semua dia salahkan orang!! Macam dia maksum lah pulak!!!

-----------------------------------------------------


Saya membaca laporan muka depan New Straits Times semalam berkenaan dengan masalah sosial di Kelantan dengan tajuk KELANTAN AFTER DARK, ia disambung lagi dengan liputan dari Buletin Utama TV3 malam semalam. Seorang pemimpin utama UMNO Kelantan pula mengeluarkan kenyataan bahawa ini menunjukkan Kelantan tidak sempurna.

Respon saya ialah, saya tidak pernah menyatakan Kelantan sempurna, tetapi kita telah melakukan yang terbaik dalam kemampuan kerajaan negeri untuk mengekang masalah sosial. Kita tidak mengeluarkan lesen judi, tidak mengeluarkan lesen rumah urut, dan menghalang penjualan minuman keras secara terbuka. Begitu juga dengan penguatkuasaan sentiasa berjalan dari masa ke semasa.

Laporan NST hanya menyebut senario tanpa menyebut fakta-fakta yang jelas di mana lokasi untuk memudahkan penguatkuasa mengadakan serbuan. Tanpa maklumat, bagaimana penguatkuasa mahu bertindak?

Sepatutnya UMNO turut membantu ke arah mencegah gejala sosial. Bahkan semua pihak sepatutnya membantu kerajaan negeri menjayakan undang-undang yang diperkenalkan.

Sayangnya, apa yang UMNO lakukan ialah sentiasa mencabar undang-undang yang diperkenalkan oleh kerajaan negeri. Jamuan Perdana Perayaan Hari Guru 2012 pada 15 Julai tahun lepas contohnya, menampilkan persembahan artis wanita secara terbuka yang melanggar Enakmen Kawalan Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1998.

Persoalan sosial ialah masalah kita bersama. Kerajaan negeri telah memperkenalkan peraturan di dalam bidang kuasa kerajaan negeri. Jika wujud aktiviti tidak bermoral, ertinya ia wujud tanpa kebenaran. Soalan saya, adakah meningkatnya gejala penyalahgunaan dadah bermaksud kerajaan pusat membenarkan ia berlaku?

Jika hanya petak sawah kita dijaga dengan baik sedangkan petak sawah di sebelah berkubang dengan ular dan tikus tanpa jagaan, ular dan tikus pun akan membiak masuk ke petak sawah kita!

Nik Aziz Nik Mat
Menteri Besar Kelantan

16 ulasan :

  1. woi,nyanyuk ke...apesal nk salahkan umno sedangkan ko yg tadbir ...semua benda ko nyanyuk sampaikan ALLAH S.W.T ko anggap maha samseng...

    BalasPadam
  2. Puak pashit mana tau minta maaf atau berasa bersalah. Yg dapig pun tak salah sb dh jadi puak dia. Umno seagama terus dipersalahkn. Itula kalau mulut suka maki dan kutuk orang. Saya prgi kelantan haritu, nk solat, surau penuh taik cicak, air berbau. Tak terjaga. Tu belum hal lain. Sendiri tak pandai jaga, jangan dok persalah orang lain, moron

    BalasPadam
  3. jawapan mu sebenanya itulah jawapan yang kerajaan pusat nak bgtau..lain kali jgnlah selalu sgt salahkan org lain

    BalasPadam
  4. petak sawah kebenda pulak beruk tua ni melalut?? bo la weiiiiiiiiii

    BalasPadam
  5. Yg dia kecoh bila Siti nyanyi hari tuh...tapi bila dayangku intan nyanyi time ceramah politik xpe pulak,..ore jantan pakai spenda tayang body lepas pulak 'program' tuh...Cina DAP mengamuk pasal kes salon , xpe pulak, sgl undang2 Islam yg trbina lama sekelip mata boleh di lupuskn krn takotkn 'amokan' DAP...

    poooodaaaachittt.....cakap xserupa bikin lobai2 malang neh...

    BalasPadam
  6. Orang-orang politik PAS ini perasan dia orang tu ulamak yang tidak ada kesalahan dan hampir maksum agaknya, bagi saya mereka ini adalah ahli-ahli politik yang menjual agama dan akhirat untuk mencapai kegilaan kuasa dan wang ringgit diatas muka bumi ini. renung-renungkan lah wahai 'ulamak2 pas' lebihkan sikit muhasabah diri, doa2kanlah supaya Allah SWT memberi petunjuk kepada kalian suapaya jangan sentiasa melalut tanpa merujuk kepada ajaran sebenar ISLAM. PAS belum tentu ISLAM, ISLAM tidak diwakili oleh PAS.

    BalasPadam
  7. N.Ajis tua nyanyuk tak sedau dighi lagi......dah, dah lah tu......rumah dah kata pi...kubor dah kata maghi....masih nak merapu meraban tak sudah2......

    BalasPadam
  8. N.AJIS org tua kutuk fahaman SYAITAN@Syiah yg sesat lagi mnyesatkan

    BalasPadam
  9. Sabar lah Pakcik Nik..biarlah pro umno ckp apa pun nanti bila umno ambil alih pentadbiran kelantan dr Pas lepas PRU nanti kami akan laksanakan apa yg sepatutnya dituntut dlm islam.Pakcik nanti bolehlah komen tapi jgn kutuk pulak yg pentadbiran Umno dpt buat yg terbaik dr Pas dan seterusnya kelantan maju dan makmur...TAPI,pakcik dan kawan2 nanti dlm penjara mcm mana nk tolong bg komen pd umno...kawan2 tolong sambung karangan ambo nih....wa dah habis idea hehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ayat menarik..hmm..
      A++++.. Haha

      Padam
  10. Jijan Mali....1 April 2013 8:52 PTG

    kahkahkah....Standard Operation Procedure (SOP) juak-juak PAS-piss-puss dari ahli biasa sampai ke murshitdul Am dia - salahkan ore lain tetapi tidak diri sendiri. Malu lah Pork Nik mu cakap lagu tu, ibarat meludah ke langit, jatuh kat pipi sendiri - itupun dia cakap salah UMNO / BN. Tenat dah ore tua ni. Bila lah nak pi ni...rumah dah suroh pergi, lahad dah panggil mari....

    BalasPadam
  11. Lagi tak mampoih lagi tu la meraban.makin lama makin ramai la org yg disesatkan oleh en nick

    BalasPadam
  12. X lama lagi dia ni nak jadi pesawah bila kalah pru

    BalasPadam
  13. MENATE MENTERI BESAR AKU NIH TAK HABIS HABIS NAK SALAHKAN ORANG LAIN....CELAKA SUNGGUH SI TUA KUTUK NIH...DAH 20 TAHUIN LEBIH MENATE NIH MEMERINTAH TETAPI TAK LEH KAH NAK BUAT SESUATU UTK SELESAIKAN BENDA MUDAH TUH......DAH 20TAHUN DAH MU MEMERINTAH,,,DAH 20 TAHUN DAH MU MEMERINTAH,,,TAK RETI-RETI...SEMUA BENDA NAK SALAHKAN UMNO.....AGAKNAY SI TUA KUTUK NI DEMAM KE...SAKIT PERUT KE NI PUN SALAH UMNO JUGAK...TOLOL SUNGGUH.

    BalasPadam
  14. tunngu nk mampus jek ni..ulamak pebenda..ulamak gila kuasa

    BalasPadam
  15. "Sepatutnya UMNO turut membantu ke arah mencegah gejala sosial".Orang ajak bersatu tak nak...Baru mudah nak selesai masalah......

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online