BREAKING NEWS

SAYA LAGI POPULAR DARI AZALINA KERANA SAYA ARTIS... - DAYANGKU INTAN


“Bukan saya mahu cakap besar tetapi saya tidak bimbang menentang Azalina. Kalau nak ikut, nama saya juga besar tetapi saya lebih kepada dunia hiburan manakala Azalina sebagai ahli politik. Itu bezanya kami", - itu kata penyanyi terkenal 80-an.

Beliau bakal menentang penyandang Ahli Parlimen Pengerang, Datuk Seri Azalina Othman Said dalam Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU-13) pada 5 Mei ini.

Penyanyi berusia 47 tahun itu berkata, jika Azalina berasa kuat atas kapasitinya sebagai bekas Menteri Belia dan Sukan, dia pula akan meraih sokongan kerana dikenali sebagai penghibur.

Dalam perjuangannya beliau berhasrat berhasrat memperjuangkan nasib penduduk di kawasan berkenaan yang dianggapnya tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain ingin mengubah kehidupan artis supaya menjadi lebih baik sekiranya memenangi kerusi berkenaan.

Katanya, artis-artis masih hidup dalam kemiskinan, tiada insuran selain mahu menuntut agar pembayaran royalti kepada pelakon dapat disegerakan.

Selain mendedahkan keputusannya menyertai parti pembangkang juga di dorong rasa kecewa terhadap dunia seni apabila kehidupan mereka tidak dipedulikan.

“Jika saya sebagai artis berasa kecewa dengan situasi kehidupan saya itu, saya percaya rakyat juga kecewa dengan apa yang mereka lalui hari ini,” jelasnya yang masih lagi aktif bergelar penyanyi walaupun bergelar ahli politik.

27 ulasan :

  1. deyy,angkat bakul sendiri la...saya tara kenal siape lu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Manyak btoilaaa

      Padam
  2. popular suam suam kuku...nak tanya kelulusan kau dgn Azalina agak2 siapa lebih tinggi?yg lain2 x payah tanya nanti kau malu...aku ingat lepas PRU13 nanti kau cari lah kat mana2 lounge minta kerja jadi residence artis..anyway klu terjumpa dgn Man Yahil kirim salam eh..kwn lama tu....

    BalasPadam
  3. azalina tu lawyer....kau siapa?..hakim?...engineer?

    BalasPadam
  4. azalina tu lawyer....kau siapa?..hakim?...engineer?

    BalasPadam
  5. Keaadaannya sama, bila ditanya kenapa nak bertanding? Alasan utama adalah atas sikap kecewa dengan ..... Agaknya kalau bertanding tu pasti dapat selesaikan masaalah? Kalau dalam hati ada perasaan dendam, lebih baik tak yah bertanding ...

    BalasPadam
  6. alamak!! aku terlupa nak makan sarapan la pagi tadi laaa....
    ni salah kerajaan la...
    alamak dia tu nyanyi pitching kelaut laa.... ni pun salah kerajaan gakk!...

    dalam PR ada DAP...DAP=anti Islam... jadi PR boleh blah!

    BalasPadam
  7. Aku tgk azalina lebih cun dr makcik ni....kalau nk wakil rakyat carilah org yg dr golongan professional tk perlu buang masa dgn bekas penyanyi yg tk sekolah tinggi.

    BalasPadam
  8. Artis skrg dah mewah.artis x laku mcm kau je yg x cukup mkn

    BalasPadam
  9. artis dapat payment banyak.. tapi enjoy sampai habis.. jadi la kais pagi makan pagi... nak salah gomen jugak? sedaq la woi..

    BalasPadam
  10. buruknya muka dayangku Intan ni, takde aura lansung. dia ni tak jaga kecantikan ke, umur baru 47 tahun tapi nmpk tua sngt. apa lah punya artis ni

    BalasPadam
  11. Artis purba cuba nak buat come back...ayooyo aci..perasaan lebe lah u..haha

    BalasPadam
  12. Aku tak kenalpun kamu ni....betulke popular zaman 90han dulu??? Tak ingat pun....

    Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
    Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
    Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
    Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

    SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

    BalasPadam
  13. muka macam lim kit siang pakai tudung je.....

    BalasPadam
  14. Sya ada anak generasi ke2 felda sening, kaw.parlimen pengerang.. pencalonan sekali lgi Datuk Azalina adalah penghinaan kepada para peneroka dan juga belia felda yg berada didalam parlimen pengerang. Perbandingan Datuk Azalina dgn Datuk Harun Abdullah, mantan Adun Tanjung Surat, para belia dan generasi kedua felda lebih mesra kepada Datuk Harun. Penterjemahan penghinaan tersebut, membuat majoriti para belia dan generasi kedua felda dan para peneroka, meminta Cikgu Azaman Johari bekas timbalan pemuda umno cawangan Felda Adela bertanding melawan Datuk Azalina. Kes RM30juta projek IKBN Bandar Penawar pada kerabat nok chik melibatkan sekutu Datuk Azalina jga yg juga bekas Menteri Belia Dan Sukan perlu disiasat. Bukan setakat itu, projek komplek belia bandar penawar, komplek sukan bandar penawar, kolej profesional mara bandar penawar n projek2 mega yang lain dlm tempoh hampir 10 tahun Datuk Azalina memegang ahli parlimen pengerang diserahkan kepda kronik yg kebanyakan syarikat petender adalah dari kuala lumpur. Main kontraktor pula dikalangan kronik2 UMNO pula, akan meALIBABAkan, kontraktor kedua kepada syarikat2 cina yg mempunyai cash yg byk.Kontraktor tempatan tiada lansung yg dpat kontrak ataupun subcont mereka.. manakala, tender pembersihan sekolah setiap zon di kota tinggi, malahan di seluruh Johor, perlu menyerahkan duit melobi kepada tabung pemuda UMNO RM30K - RM45K setiap zon. Masyarakat pengerang tahun mengenainya dan bosan janji manis Datuk Azalina. Termasuk campur tangan dlm urusan tender di KEJORA dan LBJT. Penghinaan kepada peneroka yg tanam sendiri amat keterlaluan yg dilaungkan setiap kali berucap, akhirnya berapa ramai peneroka felda yg mengambil kembali tanah felda yg diuruskan PTS Felda yg mana mengutamakan pekerja bangla dan nepal untuk kontrak pengurusan ladang felda.. wahal tanah felda yang diuruskan oleh syarikat PTS Felda ada pemilik sndiri yg rata2 berupaya menguruskan tanah ladang mereka, tpi dinafikan hak mereka. Dimana peranan Datuk Azalina mempertahanan ekonomi orang felda yg 100% adalah melayu. Datuk Azalina hanya cakap, bersyukurlah dengan elaun sara hidup RM1500 sebulan kepada para peneroka ini selama 7 tahun yg diberikan felda.. elaun yg merupakan pinjaman.. (7 tahun x 12 bulan x RM1500).. peneroka felda terpaksa berhutang kembali dengan rejim felda..tanah felda yg dikatakan oleh UMNO diberi FREE..oleh kerajaan.. bohong belaka.. berapa potongan penyata gaji peneroka untuk BAYARAN KEMBALI, BAYARAN TANAM SEMULA, POTONGAN BAJA.. dari hari pertama masuk felda hingga dapat hak milik setelah 30 tahun.. tengoklah dalam geran hakmilik tanah peneroka di felda sening, felda adela, felda kledang, felda tunggal.. adalah pajakan 99tahun.. hinggakan jalan ladang dan jalan kampung pun felda memotong gaji peneroka. Pada sya, pemimpin Parlimen saya ini adalah pengkianat kaum Melayu, pengkianat perjuang kemerdekaan tanah melayu.. dulu semasa yag kecil dan bersekolah rendah.. semua sekolah rendah difelda dikenali Sek. Keb (LKTP) .. sya tak kenal pun Felda.. tiba2, bila sya menjangkau ke sek.men, LKTP (Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan) tidak boleh digunakan dan ditukar nama FELDA.. rupanya pentadbiran UMNO.. takut, agenda LKTP diketahui peneroka.. LKTP (Langkah Kerajaan Tipu Peneroka).. sedarlah peneroka Felda di bawah Parlimen Pengerang, kita undi Cikgu Azaman Johari.. wakil suara peneroka dan belia generasi kedua felda kita.. hidup facebook "KitaSekampung"...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ne macam tepak bersulam jer yg tulis

      Padam
    2. Dah ko memang hina, nak salahkan org lain pulak

      Padam
  15. ALLO..ALLO TOK WAN...GUA INGAT ITU PELAKUN CILIK MIA SARA LAGI ORANG KENAL DARI LU...APA PUNYA PERASAN GILER LA LU TOK WAN...1 SEN PUN TAK GUNA LAH LU NI TOK WAN HOIII...!!!

    BalasPadam
  16. Dulu masa tgh popular sikitla zaman 90'an, tak nak menabung, pendapatan menyanyi pastuh tak hingat dunia, spending bagai nak rak, lepas tuh dah xlaku, mau salahkan UMNO/BN..poodahh chittt!!

    BalasPadam
  17. Percaya kah kita, minah nie..jadi pemimpin..profil pribadi yang begitu hina dan keji..oi...jangan mimpilah.Minah nie.. syok sendiri. Dia di pilih jadi calon bukan nak menang pun.. sengaja nak isi calon PAS mln azlina.

    BalasPadam
  18. Saya agent insurans-klu pemegang polisi tak bayar insurans salah kerajaan juga ke? Kita wajib berusaha untuk mencari rezeki bukan asyik nak salahkan pihak lain.

    BalasPadam
  19. jika tak setuju dan rasa ada masalah kenapa Tim.Pemuda UMNO(bekas) tidak report ke SPRM?..entah2 bila Cikgu Azaman dan penyokong2nya akan lebih kroni jika diberi jawatan...mcm anuar braim...dia tuduh org UMNo kroni kerana apa?kerana nak simpan pekung yg ada dlm diri dia..mcm tu lah manusia yg sebok nak berebut kuasa dgn memburukkan YB yg ada..Bakal Yg awak pilih tu pun...belum tahu lg siapa yg akan di pilih utk bagi tender2 atau subcon..sbb belum jd YB..cakap dan janji mmg mudah..semua org boleh berjanji.aku tengok Pengerang ok je..membangun pesat..ekonomi org kita pun bertambah baik...org yg 'marah'tak dpt tender je yg selalu merungut..tak tahu bersyukurlah tu..

    BalasPadam
  20. TAK PAYAH BACA LAH TULISAN MOHD SUHAILI BIN ABDULLAH TU...BUAT RUGI AIR LIUR DAN SAKIT OTAK MIKIR....TULISAN ORANG TAK RETI BERSYUKUR DAN BUTA MATA HATI.....CUMA AKU NAK BERITAHU AKU PUN TAK BERAPA KENAL DAYANG KU INTAN....SETAKAT SATU DUA LAGU YANG MELETUP ITU PUN SEKEJAP DAN TAK LAYAK JADI LAGU MALAR SEGAR DAH PERASAN......KALAU OTAK BERTARAF BUDAK-BUDAK TAK PAYAH BERTANDING LA......WAWASAN APA YANG MU NAK BAWA, PERJUANGAN APA YANG MU NAK PERJUANGKAN......KALAU SETAKAT CAKAP DAN JANJI MULUT LEBIH BAIK TAK PAYAH...BUAT RUGI AIR LIUR BASI SAJA......KALAU DAH EXPIRED BUAT CARA EXPIRED......

    BalasPadam
  21. Masuk kilauan emas ajelah...mujur2 dapat tempat pertama...RM25 ribu, piala dan bunga.

    BalasPadam
  22. Jangan mengaku artis popular, yang sebenarnya tak popular. Jangan mengaku pandai,kalau yang sebenarnya tak pandai. Jangan mengaku ahli politik popular, kalau baru saja nak betanding, hilang deposit baru tahu. Jangan mengaku nak jadi pemimpin rakyat, diri sendiri dan keluarga pun tak boleh nak pimpin. Jangan nak berangan jaga kebajikan artis,sedangkan pengundi bukanya artis. Jaga pengundi dulu, baru nak jaga orang lain. Fahami dulu maksud perjuangan. Fahami dulu maksud pemimpin. Sedar dulu kelemahasn diri, sebelum nak perbetulkan diri orang lain.

    BalasPadam
  23. Mohd suhaili bin abdullah. Anda ni tak berapa cerdik atau dlm bahasa lain anda masuk tak bagi Salam. Kita discuss pasal artis yg berangan ni yg ko melalut ke laut tu pehal?
    Komen tolong ringkas la sikit, pakai perenggan Kalau rasa nak buat karangan UPSR k. Ni main balun semacam je, ko sekolah melayu ke sekolah Tamil ladang elfinggam ni?

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online