BREAKING NEWS

NAJIB LAGI KEJI DAN MEMALUKAN BERBANDING STOPA ALI... - ANUWAR IBRAHIM


Anwar Ibrahim berkata, percubaan Najib Razak menimbulkan rasa takut kepada pelabur dan komuniti perniagaan sekiranya Pakatan Rakyat menang pilihan raya sebagai keji dan memalukan.

Katanya, Najib ketika wawancara bersama Bloomberg mengatakan kemenangan Pakatan Rakyat akan menjadi malapetaka kepada negara dan pasaran saham akan jatuh menjunam melambangkan terdesaknya beliau.

“Najib menggunakan kedudukannya sebagai Perdana Menteri sementara untuk mengeluarkan kenyataan tidak berasas tersebut bagi menakutkan rakyat dan membangkitkan kebimbangan pasaran,” kata Anwar pada kenyataan hari ini.

Beliau berkata, Najib perlu menerima hakikat untuk dikalahkan dalam pilihan raya akan datang dan bertindak seperti pemimpin kalah yang baik.

“Kami percaya, pertambahan jumlah rakyat yang mengambil bahagian dalam pelbagai gerakan perubahan melambangkan kebangkitan rakyat yang mahukan perubahan rejim.

“Proses ini adalah selari dengan praktis sebuah negara demokrasi berperlembagaan. Cubaan Najib untuk samakan revolusi ini seperti ‘Arab Sring’ adalah niat jahat beliau untuk mengelirukan rakyat,” tegas Anwar menggesa supaya Najib berhenti bersikap kebudak-budakan dan segera berperanan seperti pemimpin Pakatan Rakyat.

Bekas Menteri Kewangan itu juga yakin dengan keupayaan Pakatan menstabilkan keadaan ekonomi dan kewangan negara dalam jangka masa pendek jika berlaku sebarang reaksi spontan akibat perubahan kerajaan.

“Kami ingatkan kepada semua pemegang saham untuk menghormati suara dan pilihan rakyat. Kerajaan baru di bawah Pakatan Rakyat akan pastikan perubahan kuasa secara aman dan lancar.

“Kerajaan baru juga akan memastikan keyakinan di kalangan orang awam, pelabur dan para pemegang saham melalui polisi ekonomi yang jelas dan konsisten serta perincikan keutamaan polisi,” sambung Anwar.

6 ulasan :

  1. Mengata dulang paku serpih
    Mengata orang Anuwar yang lebih

    Kalau orang lain rasuah, Anuwar lagi lebih rasuah
    Kalau orang lain jijik, Anuwar lebih jijik lagi menjijikkan
    kalau orang lain kroni, Anuwar lagi lebih kroni
    Kalau orang lain lucah, Anuwar lagi lucah melampau

    Kuman seberang laut nampak, gajah depan mata buatbuat tak nampak

    Anuwar, lu angkat tempurung, lu kencing tempurung dalam,
    Pastu
    Lu tengok lu punya muka sendiri la

    BalasPadam
  2. Bermain kata kata jer lah kerja Anuwar ni. Kerja satu apa pun tak leh harap. Dalam parlimen tempat untuk bercakap banyak pun dia tak ambil bahagian.

    Apa sumbangannya pada masyarakat di parlimen?

    CAkap tepi jalan jer lebih

    BalasPadam
  3. Nuar kalau diberi mike macam beruk dapat bunga habis lunyai.

    Cakap macam dia bagus sangat. KALAU BENAR PAKATAN DITERIMA OLEH RAKYAT KENAPA NUARVPERLU BERSUSAH PAYA MEMBURUKKAN MALAYSIA DI LUAR NEGARA JADILAH PEMBANGKANG YANG MATANG BUKANNYA JADI PEMBANGKANG YANG GILA BAYANG?

    PERKIRAAN NUAR JAUH DARI GAPAIAN TANGANNYA?

    DAP PUNTAK DAPAT SAMBUTAND DARI RAKYAT MALAYSIA YANG BEKERJA DINSINGAPURA?

    PENDUDUK SINGAPURA HIUP DSLSM TEKANAN TU YANG BILA DATANG MALAYSIA JADI MACAM RUA MASUK KAMPUNG MACAM BERUK RATAH BELACAN TAK TENTU ARAH SEGALANYA BARU BGI MEREKA MZKLUMLAH DINEGRA MEREKA JANGANKAN NAK BERSUARA NAKMBERSIN PUN KENA HATI-HATI?


    BalasPadam
  4. Sudah la!yg hang dok round satu dunia dok buat cerita buruk psl malaysia tu apa juboq woi!!!

    BalasPadam
  5. Nuaq Berahi dah nak start naik sheikh lah tu....lama dok puasa kut....maklumlah balik malam aja bendera jepun depan bilik...ayaq dah naik sampai kat kepala dah tu....china doll pulak dah balik negeri naik tong san.....kahkahkah

    kahkahkah...kesian macai-macai PR kat atas dah meroyan tahap gaban...tapi....ada aku kisah...kahkahkah...come on guys, ONE MORE TIME - ikut ramai-ramai -

    Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
    Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
    Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
    Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

    SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

    BalasPadam
  6. Like I said... sigay tua nih dah tak releven pun, perasan bagus.. actually kat luar negeri dia pun bukannya laku dah, media barat yg famous pun dah tak nak tulis abt him, sebab itu bial dia keluar negara memburuk2kan Malaysia tapi dia sendiri yg pegi cari media2 dan jaournalist yg tak laku utk di interview... those reporters yg tertipu dgn kesah 16sept dia dulu ketawa aje bila sebut nama siGay tua nih....He IS NO SIGNIFICANT< NO MORE... Al-Jub you're finished...ROTFL!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online