BREAKING NEWS

DR MAZA CABAR ANWAR DEBAT DENGAN DR MAZLAN DI PERMATANG PAUH..


Ketika ini, debat adalah merupakan modal baru ceramah Anwar Ibrahim untuk siri jelajah kempennya yang digunakan bagi memancing undi rakyat. Motifnya ialah untuk mengambarkan kononnya pimpinan Barisan Nasional (BN) takut untuk berdepan dengan Ketua Pembangkang itu.

Namun pemikiran rakyat bukanlah bodoh, kerana mereka sudah mampu menilai sendiri kredibiliti kerajaan BN melalui segala perancangan yang telah dan akan dilaksanakan dan bukan melalui perdebatan di antara pemimpin.

Apa yang paling penting ketika ini ialah, memastikan rakyat terus faham dan menerima segala pendekatan transformasi yang dijalankan oleh Perdana Menteri dengan pelbagai program transformasi

Tapi sebelum bicara soal debat dengan lebih jauh, ada baiknya Anwar selaku pemimpin ‘Anugerah Tuhan’ yang banyak terpalit dengan segala macam isu moral menyahut cabaran debat yang dilontarkan oleh bekas sahabat baiknya yang juga merupakan rakannya bermain tenis.

Yang di maksudkan adalah Presiden Parti Bersatu India Malaysia (MIUP), Datuk S. Nallakaruppan yang sebelum ini secara terbuka telah mencabar Anwar untuk berdebat mengenai isu moral Ketua Umum PKR itu.

Menurut Nallakaruppan, debat itu perlu kerana beliau tidak sabar untuk mendedahkan perkara tersebut kepada umum, apatah lagi kes saman yang difailkan oleh Anwar terhadapnya dalam isu berkenaan telah ditarik kembali.

“Anwar mahu memanggil Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berdebat. Bagaimanapun Anwar perlu memanggil saya untuk berdebat terlebih dahulu dalam isu-isu moral melibatkan beliau.

“Saya minta beliau menetapkan tempat debat itu dan bersedia pergi biarpun pada pukul 2 pagi. Beliau tidak perlu panggil Perdana Menteri berdebat, saya sudah gelar Anwar sejak dulu, bukan hari ini,” katanya sebelum ini.

Terbaru, mantan mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainal Abidin telah mempelawa Anwar untuk berdebat secara terbuka dengan pencabarnya di kerusi Permatang Pauh Dr Mazlan Ismail yang juga merupakan bekas Naib Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang.

Menurut tweet Dr Asri cabaran debat tersebut bagi membicarakan mengenai isu di kawasan yang dikatakan kubu kuat Anwar itu.

Namun malangnya sehingga kini masih tiada jawapan yang diberikan oleh Anwar walaupun menurut Dr Maza wakil BN, Dr Mazlan telahpun menyatakan kesudiannya untuk berdebat.

Persoalannya beranikah Anwar menyahut cabaran tersebut atau seperti kebiasaannya memberikan seribu satu alasan sebagi helah melepaskan diri. - sumber biswardiharbi

16 ulasan :

  1. yang MAZA ni sebok2 pehal ??? dia lagi tak guna !!! menyalak je sana sini, suruh masuk politik tak nak plak, tapi mcm BATU API !! pukimak betul dia ni.

    BalasPadam
  2. hahaha...Bang Non...apa kata kita namakan nye dgn nama "Anwar Debat"...tak habis2 asik nak berdebat je...buat nye hampeh...!!!

    BalasPadam
  3. Aikk!! marah nampak?? Kalo PR punya puak berdegar2 nak Nuar ni debat dgn Najib ko tak bunyi pun. Apa klass Najib nak debat dhn Nuar. Nuar bkn sape2 pun kat M'sia ni..Hanya ko org je yg agung2kan dia.

    Yg ni betul la kalo nk berdebat dgn Mazlan sbb sama2 nk bertanding jd YB..so, u gi la bg tau kat Nuar tu..
    Tajuk debat..Lubang Belakang Atau Lubang Depan..Mana pilihan Anda..?

    BalasPadam
  4. pandai kau maza....jadi moderator, orang tengah tak habis2..mcm batu api. mana2 menang pun, kau jugak yang untung. kau jugak yang naik kan?

    BalasPadam
  5. Dr MAZa tak payah lah cari publisiti murahan, kalau minat politik sgt mengapa tak bertanding...? Mcm bagus je....

    BalasPadam
  6. Dr maza mcm sewel je hang ni..hari jumaat yg baik ni hang nk jadi batu api..apa kata debat negara kebajikan islam pas vs negara kebajikan liberal dap pkr...

    BalasPadam
  7. Anwar The Butt lebih sesuai..

    BalasPadam
  8. dr maza ni jenis yg suka cari publisiti.... Bila dia dah rasa org tak bagi perhatian kat dia atau dia dah tak mendapat perhatian mulalah dia akan cuba buat benda benda pelik utk tarik perhatian umum kat dia. Spesis dsai jugak dia ni. Bla la....

    BalasPadam
  9. @Tanpa Nama
    rileks la bang...berdebat dgn secara terbuka seperti amalan negara demokrasi lain adalah baik kerana sumber yg direct dr calon..

    BalasPadam
  10. Ini baru ular dalam semak...yeah

    BalasPadam
  11. Dr. Mazlan ni bukan tandingan nuar brahim....patut nya najib, bukan dr. Mazlan.. Mungkin dr. Mazlan ada phd. Tapi dlm politik dia masih baru pandai merangkak

    BalasPadam
  12. Anwar ni mana ada telur..sembang ja kemaih...

    BalasPadam
  13. Tak payah layan le debat ni...tak ada apa faedah debat dgn Dr mazlan kambing hitam UMNO...rakyat tak dpt apa2 pun...YG PENTING DEBAT BAKAL PM DGN PM...baru bertemu buku dgn ruas...malangnya najib takuuuuuut,kecuuuuuut,...banyak benda yg dia tak berani nak jwb...hu3...Nala tu sape,ada hati nak debat...dia tak sedar dia tu hanya anjing suruhan Najib je....HINA!!!!!!

    BalasPadam
  14. nk berdebat ngan isu kwsn sendiri pn kecut....hahaha.bila anwar ajl debat.najib ada gak alasannya sbb malas nak lyn.bila dr mazlan ajak debat...bkn stakat alasan, bukak mulut pn bang nuar xbleh.penyokong PR je yg lebih.kahkahakah

    BalasPadam
  15. Ustz asri blaja agama lebih dr kita...jgnlah sesukati mrendahkn martabat para alim...jika x brknn dihati berikan hujah secara rasional bknnya mmbenci membuta tuli..
    Stuju ustz asri jd moderator..x bias dn sgt balance...mari mmbgn bpaksikan islam tnpa mengenal pahaman kepartian....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online