BREAKING NEWS

ADAM ADLI TEWAS LAGI.. ANWAR MESTI SALAHKAN UMNO.


Hakim Mahkamah Tinggi yang mendengar kes semakan kehakiman pelajar Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Adam Adli Abdul Halim, hari ini mengingatkan pelajar itu supaya menghormati pemimpin walaupun pegangan politik berbeza.

Hakim Datuk Zaleha Yusuf berkata demikian dalam penghakimannya selepas menolak permohonan Adam Adli untuk mencabar keputusan UPSI yang menggantungnya kerana melanggar peraturan universiti.

Beliau tidak menetapkan sebarang kos setelah mengambil kira pemohon (Adam Adli) adalah seorang pelajar.

Hakim Zaleha berkata perbuatan Adam Adli di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) Disember 2011, telah mendapat publisiti meluas dan sebagai pelajar UPSI, nama UPSI turut tercalit dan pihak universiti berhak mengambil tindakan disiplin terhadapnya.

"UPSI memberitahu mahkamah bahawa Adam Adli telah diberi peluang untuk mengemukakan kesnya dan beliau boleh menghantar wakil. Tetapi pemohon menolak untuk menghantar wakil dalam prosiding jawatankuasa tatatertib UPSI dan tidak memberi sebarang bantahan semasa prosiding dijalankan.

"Beliau tidak hadir walaupun telah dimaklumkan sebelum itu dan Adam Adli hanya menghantar wakil untuk mengetahui keputusan pihak jawatankuasa sahaja," katanya.

24 ulasan :

  1. Padan muka manusia yg tak tahu bersyukur... Baru pandai sikit aje dah berlagak nak melawan org yg lebih pandai dari dia... Kalau kena hukuman sebat ke, lagi bagus.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pandai ke .... Bengap je rupanya

      Padam
    2. La buat malu alumni itm je...

      Aku budak itm tahun.74-77. Aku bukan ahli umno....aku usaha sendiri. Aku berjaya dlm bizz. Tak perlu kerajjan punya funds atau bank loans. Bukan sombong, namun mekanisma industri aku chuma exploit banking process, contract terms like bcck to back payment to international supplier. Aku pegang orang lain punya floating asset bernilai usd 100 million bro....cash outflow pon dak dekat RM 1.8 million monthly ! Margin tak payah cakap la...

      Jadi apa yg puak PR marah sangat.kat kerajaan la ni....kalau jenis yg tak mau berusaha dan suka maki orang dah tu tak beriman dgn hadis ttg hadis 9/10 rezki...

      Wahai Adam Adli. Otak lu rosak terok...


      Padam
  2. setakat nak beli pemadam pun suruh mak bapak tanggung tak payah nak jadi hero lah.......aku suruh rafizi liwat kang baru tau.....

    BalasPadam
  3. Padan muka kau. Manusia Melayu yang tidak tahu diuntung. Disuruh belajar dan diberi bisiswa oleh kerajaan supaya menjadi bijak tapi otak diletak kat buntuttttt. Bak menolong buaya tersepit, tak mengenang jasa, bagi hukum sula saja dia ni kepada kaum Nabi Lut........ ha..ha...ha.... padan muka sekali lagi. Buang saja dari universiti UPSI budak tongon dan bahlul ni.

    BalasPadam
  4. .
    ..
    ...

    Kesian...dia dikencing oleh Anwar Aljubs siang malam pagi petang...mudah mudahan Anwar ambil dia buat menantu...Kawinkan dengan adik Izzah bengong..Nurul Nuha .boleh perlebarkan Kroni Empayar maa...
    Parti Anak Beranak..Menantu Ipar Duai semua kira Kali...

    Cerah masa depan ko Adam Adli Abdul Halim....mak bapak ko mesti bangga...
    Anwar Aljubs suka kreteria laku bangkang benggong macam ni...all in the family maa...same shit head.



    .

    ..

    ...

    BalasPadam
  5. Aksi yang dirakam ketika keganasan dicetuskan oleh penyokong politik ekstrem ------->>>>>>>> ohpilihanrayaku

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anon 10.08

      Lu kena bayar ke suruh promote malaysikini..bodo

      Padam
  6. Padan muka. Memang macam samseng pun, ingat Malaysia tak ada undang-undang ka? Nak berpolitik pun janganlah melampau sangat. Tak tahu nak berterimakasih. Dah bagi peluang untuk belajar, gunalah peluang sebaik mungkin. Bila dah jadi manusia berguna, berbaktilah pada negara. Kalau nak jadi pemimpin pun boleh, tapi kenalah cara yang betul. Pemimpin yang dia hina itu adalah pemimpin yang telah dipilih secara demokrasi dan sah disisi undang-undang.

    BalasPadam
  7. Adik adam,berapa ribu anwar bayar pada adik?pada pendapat pakciklah kalau nk bersikap mcm org bodoh tanpa ada sebarang bayaran sudah tentulah kamu malu nk jadi begini tetapi alangkah ruginya masa depan kamu kerana menjadi sebahagian dari sahabat syaitan yg memusnahkan iman kamu.Pakcik pun pernah jadi pelajar universiti tetapi tidaklah sebodoh dan se-fanatik mcm kamu walaupun dikala itu pakcik penyokong Parti Semangat 46.Teruskan belajar dan dapatkan segulung ijazah walaupun tk setaraf PhD mcm pakcik.

    BalasPadam
  8. Bravo Adam adli!

    MAHASISWA dan pemuda... melawan kedajalan dan kelanunan melayu "jahil & jahat" ... tak dak masalah.... bah menentang mungkar & kezaliman penguasa2 melayu yg fasik adalah satu kewajipan Islam!

    apakah kerana melayu walaupun berperangai syaitan & firaun sekalipun kita wajib pertahankan?

    puak2 assobiyah UMNO semakin mabuk kuasa untuk tindas, tipu & khianati bangsa & rakyat sendiri!

    HR Muslim: bersabda Rasulullah saw, “Sesiapa yang mati terbunuh di bawah bendera ‘immiyyah, mengajak kepada kepada assobiyyah atau membantu asaobiyyah maka ia mati dalam jahiliyyah.”

    PRU13... no vote to UMNO/BN leaders -- mereka semua liabiliti rakyat & negara!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alahaiii... anak babi utan yg komen rupanye.. igatkn sape td.. BN tetap di hatiku... hidup bn...

      Padam
    2. Asobbiah tu masih khilaf lg...ada pendapat di kalangan ulama yg berbeza...

      Apakah kita benar2 memahami maksid asobbiah yg nabi saw katakan?

      Bangsa itu Kulit Luaran dan roh islam adalah isinya...

      Kalau tolak bangsa...isi nak dudok tang mana? Jadi Kulit tu kita jaga, buat rawatan dsb supaya tetap kemas serta memelihara isinya...

      Orang gila Nik Ajis je yg sombong dan tidak redho dgn ketentuan Allah swt ttg Kulit/bangsa nya...

      Di Kelantan menang ramai yg sakit otak dlm keluarga nereka . Entah la pasai apa jd macham itu...

      Padam
  9. Salam,

    Didoakan sedare sudah kembali pulih dan sihat kehendaknya.
    Mohon tukar pautan. Blog ini telah dipautkan dalam blog Kinta Menjerit.

    tq

    http://kinta-menjerit.blogspot.com

    BalasPadam
  10. saudara adam adli,maaf byk2..skdar pndpt..anda sepatutnya belajaq bagi habis dulu..Jngla buat perkara yg sia2.. Bina dulu kerjaya anda..
    -mukmin al qassam-

    BalasPadam
  11. Xyh blja da...knfrm kye die lps ni..bolh gnti rfz

    BalasPadam
  12. A. Allah
    B. Bersama
    U. Umno

    BalasPadam
  13. Habis belajar nt boleh posting ke Sulu..

    BalasPadam
  14. Bangkang dari longkang..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku orang peneng...malu ada si sial macham ini..

      Dptkan degree dulu..lepas itu berpolitik la...dua kali untong. Degree dpt berpolitik pon dapat...

      Bodo juga mamat ni nampak gaya nya.....

      Padam
    2. Babi yg pandai petik hadis bg mewajarkan tindakan mereka...

      Ish...ish...tak pernah jumpa pon seperti ini sebelomnya....

      Padam
  15. aku kalau jumpa budak hingusan ni memang aku belasah kaw2..serius cakap..

    geram btoi aku dengan budak tak tau bersyukur ni..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online