BREAKING NEWS

HOT!! ZAHID TUNJUK GAMBAR PALSU MAYAT PENCEROBOH?


Sebuah blog penyokong Anwar Ibrahim hari ini mempertikaikan kesahihan gambar mayat penceroboh di Sabah yang ditunjukkan oleh Menteri Pertahanan DS Zahid Hamidi. Blog berkenaan menyifatkan gambar mayat penceroboh itu tak ada bezanya dengan gambar mayat yang mati tertimbus akibat tanah runtuh.

Penulis blog berkenaan juga mempersoalkan mengapa anggota tentera sendiri tidak dibekalkan dengan kamera canggih bagi mengambil gambar sebenar ditempat kejadian.


Sementara itu, sebuah lagi blog yang dimaklumkan mendapat bayaran lumayan dari PKR di P.Pinang pula menuduh akhbar Utusan berbohong kerana melaporkan 30 orang penceroboh terkorban, sedangkan Menteri Pertahanan hanya menunjukkan gambar 13 orang sahaja didalam sidang akhbarnya hari ini.

Blog berkenaan menyifatkan akhbar perdana terbabit sebagai suka membuat fitnah dan sengaja mahu membesar-besarkan berita yang mungkin menimbulkan ketakutan dikalangan rakyat khususnya di Sabah.


Agak memalukan kerana kedua-dua blog ini langsung tak menyentuh tentang dakwaan pihak perisikan Filipina yang mengaitkan Pakatan Rakyat dengan kumpulan penceroboh berkenaan. Mereka juga tak peduli dengan desakan rakyat supaya Tian Chua dihukum kerana menghina anggota keselamatan yang terkorban ketika mempertahankan kedaulatan negara.

Mungkin bayaran yang mereka terima tidak tertakluk untuk menyatakan kebenaran kepada rakyat, sebaliknya hanya tertumpu kepada membuat fitnah dan meyebar dakyah palsu bagi memburukkan kerajaan semata-mata.

10 ulasan :

  1. Bawak je lahanat tu pergi tengok sendiri dgn
    mata kepala dia.Ada berani ke????

    BalasPadam
  2. Apa jenis orang yang mempertikaikan kejayaan kita sendiri membunuh pengganas tu pun, aku tak tahu. Tak tembak, salah. tembak pun dipertikaikan. Senang-senang suruh diaorang je masuk. Tembak sendiri lepas tu ambik gambar. Ada berani?

    BalasPadam
  3. dia jumpa 13 org HARI INI. maksudnya pencarian pada hari ini saja. apa da bodoh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Da nama pun blogger lembu kan, tu sbb la asik pertikai je. Sedangkan yg menteri tunjuk tu gambar semasa berita dia terima kat. Utusan pula laporkan jumlah terbaru yg dilaporkan, da tentu la berbeza. Dasar blogger bongok

      aj

      Padam
  4. Arhhh mmg low klass ketiga blog pakatan........woi mlm2 ko mengangkang dgn bini ko.......pasukan force bersengkang mata.....jaga kedaulatan negara......mmg dasar pemikiran third class mcm nuar berahim

    BalasPadam
  5. Mana PERKASA?
    Mana SELENDANG MERAH?
    Mana UNIT AMAL PAS?
    Dah terang lagi bersuluh Anuar PENGKHIANAT NEGARA.
    Padah ISA dimansuhkan.
    SELAMAT BERJUANG PDRM & ATM.
    Selamat ke Anuar anak beranak dan keturunannya bila negara huru hara?

    BalasPadam
  6. PLEASE REVIVE ISA FOR THE SAKE OF THE MAJORITY

    BalasPadam
  7. Pertikaikan kenapa anggota keselamatan x diberi kamera canggih utk amik gambar??.. kang kuar lak dakwaan anggota tentera tipu, edit gambar bunuh ramai penceroboh sbb nak tunjuk hebat.. salah jugak nanti kang anggota tentera tu.. dia igt anggota tentera tu xde keje lain ke nak pk amik gambar bagai.. tugas tentera angkat senjata pertahankan negara.. bukan amik gambar

    dasar perangai penyokong pembangkang cam sial...

    BalasPadam
  8. pembangkang dari longkang ni memang dah lebih. hidup atm dan pdrm....

    BalasPadam
  9. sandiwara...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online