BREAKING NEWS

KEJAM!!! VIDEO AMAH INDON LAMBUNG BAYI..


Orang Indonesia selalu kata pembantu rumah dorang akan kena dera kalau kerja di Malaysia.., tapi dorang tahu ke bahawa maid Indon banyak yang dera bayi di negara ni?

Cuba kalau perkara ni dilakukan oleh orang Malaysia kepada anak-anak dorang.., maunya bergegar Kedutaan Malaysia di Jakarta tu dorang goncang sambil berdemonstrasi beb..

Apalah salah budak tu sampai dilambung macam tu rupa? Maid Indon tu ada masalah mental atau memang sengaja nak lepaskan geram pada bayi yang tak berdosa tu?

Gua pun heran dengan perangai pembantu rumah Indonesia ni.. Sekarang ni dorang demand macam-macam untuk datang kerja kat sini.., tapi bila dah ditunaikan, buat hal pulak sampai kepala kita dorang nak pijak..

Yang golongan pemimpin diatas pulak asyik tunduk kepada tuntutan yang diadakan untuk pekerja dari indonesia. Seharusnya kita perlu satu pulangan atau jaminan yang baik dari kerajaan indonesia terhadap servis yang bakal diterima rakyat Malaysia.

Kalau gua jadi Menteri terbabit, dah lama gua hentikan import Maid Indon ni semua.. Banyak lagi Maid dari negara lain yang tunggu peluang je nak kerja di Malaysia.. Apa nak heran!!


7 ulasan :

  1. Di Indon saluran MetroTV cepat betul highlight setiap perkara negatif yg berlaku di Malaysia, terutama kes penganiayaan amah. Saya harap saluran ini menghebahkan juga visual/video di atas utk tuntutan rakyat Indon keseluruhannya.

    BalasPadam
  2. Bila tonton video ni dan dalam berita tv pelbagai perasaan wujud dalam hati ni. Perasaan marah, benggang, menyampah dan pelbagai lagi. Bukan untuk pembantu rumah tu aja malah terhadap Menteri terlibat juga. Ramai lagi rakyat negara lain yang boleh dijadikan Pembantu rumah selain Indonesia ni.
    Dah....lah bayar mahal tapi lihat hasil mutu kerja? Menteri berkenaan juga perlu bertanggangjawab.

    BalasPadam
  3. Gaji dh dslaraskn..dmand 1 keje je..lps2 tu klu hal mcmni jdi..xke skit jiwa kte dbuatnye..pndailah sgt krajaan nk hndle kes cmni..nyawa tu bknnye ade prcubaan..kte xtau msalah dlaman..coz knon maid2 ni dh dberi ltihan kcuali mjikan amek maid xikuy prosedur..apepun cmne nk hntikan hal2 cmni?...#snggup benti keje jga ank sndri..1001 rsa tgok vdeo ni smpai mrah pd pihak yg brtggungjwb..u tink u can handle this?

    BalasPadam
  4. Pukimaknya indon.....indon mmg ska buat psal la

    BalasPadam
  5. Dgr kadar inflasi kita yg makin teruk jgn haraplaaaa boleh isteri tak keje jaga anak...k ini yg yahudi suka dimana manusia semua akan sibuk sibuk sibuk cari duit hingga lupa yg anak tu perlu di didik dan monitor oleh tangan ibu sendiri. Xpelah nak wat camne carik duit pun utk hidup gak. infact ketidakseimbangan antara inflasi dan pendapatan di m'sia ni dah lebih 10 tahun lepas dah kwn aku seorang pengarah kewangan bagitau...cuma lately ni baru ramai yg sedar...

    BalasPadam
  6. Dari klip video yang saya tengok ni, saya dapat merasakan maid ni ada wayar syot dalam otak dia ,kepada semua yang hendak mengupah maid berhati-hatilah ,nasib baik baby tu x mati, agen pembantu rumah yang berlesen perlu lebih berhati untuk memasukkan warga sana ke malaysia..

    BalasPadam
  7. Bukan smua org jahat. N bukan semua orang baik. Nila setitik rusak susu sebelangga........

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online