KANTOI !!!! Najib Pakai baju cina mati???

Posted by MPP On Sabtu, 2 Februari 2013 5 comments

Ishhh..., tak habis-habis kantoi cai-cai Pakatan tu semua.. Hari tu dorang dah kantoi pasal hilangkan gambar salib masa majlis permurtadan melayu di gereja.., sekarang ni dorang kantoi pulak tuduh Najib pakai baju orang mati..

Gua musykil.., sejak bila pulak cina mati boleh pakai baju kaler merah beb?? Bukan ke baju official dorang masa berkabung hanyalah kaler hitam?

Cuba korang baca penjelasan tentang larangan pemakaian warna lain masa cina mati kat bawah ni...


Walaupun gua ni memang ultra melayu dan rasis tahap tertinggi.., tapi sekurang-kurangnya gua tahu lah jugak pasal adat resam kaum cina di Malaysia ni..

Malangnya.., blogger pemuja Anwar yang satu Parlimen dengan gua ni tanpa segan silu menunjukkan kerendahan pemikirannya pada umum.. Ishhh.., tak malu ke beb bila tunjuk bodoh macam tu?

Rugi Mansor bayar elaun kat blogger tu mahal-mahal tiap-tiap bulan sampai boleh beli kereta mewah.., tapi kerja langsung tak profesional..

Lepas ni elok Mansor bayar je kat gua.., sekurang-kurangnya.., gua lagi cerdik sikit dari blogger tu walaupun gua pakai kereta murah je.. Hahahaha...


5 comments:

Tanpa Nama berkata...

suke ayat ko "ultra melayu dan rasis tahap tertinggi" suke suke suke
melayu kt melayu Islam..
walau apepon parti kite, yg penting Islam tetap dgn melayu..

Tanpa Nama berkata...

TU LAAA..

DAH BANYAK KALI AKU TENGOK CINA MATI..TAK PENAH PUN DEPA PAKAI KALENG HONG..YANG ADA HEI SAJA ATAUPUN KELABU ASAP!

BODO PUNYA PR!

Tanpa Nama berkata...

itu pakaian si mati kot?

Tanpa Nama berkata...

keh3...cina ni ingt org melayu x tahu ke baju rasmi pengebumian org cina baju warna hitam...

Tanpa Nama berkata...

dlm tradisi kematian cina , warna merah tidak akan dipakaikan kepada si mati kerana dipercayai sekiranya si mati dikebumikan dgn warna merah rohnya akan membalas dendam. kalau tgk cerita hantu cina pun boleh tahu, hantu2 yg balas dendam tu suma pakai warna merah.

Catat Ulasan

Media Online

Share

MPP Online