BREAKING NEWS

ANWAR AKAN SELAMATKAN MALAYSIA KALAU JADI PM.


Korang percaya tak bahawa Anwar akan selamatkan Malaysia kalau dia jadi PM selepas PRU13 nanti? Gua tak tahu lah Anwar nak selamatkan Malaysia dari apa.., tapi itulah yang puak-puak Pakatan kata..

Bagi gua, negara kita sekarang ni dah aman dan ekonomi juga dah stabil.. Kehidupan rakyat dalam negara pun ok walaupun ada sebilangan kecil rakyat yang masih mundur dibeberapa negeri tertentu khususnya Kelantan..

So Anwar nak selamatkan negara dari apa? Kemiskinan? Ekonomi? Masalah sosial? Nak jaga diri sendiri pun Anwar tak mampu, apatah lagi nak jaga negara beb..

Bodoh la sapa percaya Anwar tu mampu jadi penyelamat negara.. Dan jangan lupa.., Anwar pernah didapati bersalah dan dipenjara kerana salah guna kuasa.. Yang tu saja dah jadi bukti bahawa Anwar memang tak amanah dan tak boleh dipercayai beb..

Jadi.., semua cerita yang Pakatan dok canang tu hanyalah dongeng semata-mata untuk cari undi.. Gua yakin, rakyat Malaysia yang waras pasti tak sanggup berPM kan orang yang kuat temberang dan ada masalah sosial macam Anwar.

“Jika kita mahu selamatkan negara dan memperbetulkan kewangan, kita perlukan Anwar sebagai Perdana Menteri Malaysia,” kata Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menyampaikan ucaptama di Konvensyen Pakatan Rakyat kali ke-4 semalam.

Ketua Menteri Pulau Pinang itu berkata, sejak Ketua Umum KEADILAN tidak lagi memegang jawatan Menteri Kewangan pada 1998, belanjawan negara mencatat defisit selama 15 tahun berturut-turut.

“Kali terakhir negara berjaya mencatat lebihan belanjawan adalah semasa Anwar menyandang jawatan Timbalan Perdana Menteri,” katanya.

Berikutan itu, kata Guan Eng, pemberian sumbangan disalur Pakatan berbeza dengan BN kerana negeri-negeri yang ditadbir Pakatan menggunakan wang lebihan hasil keuntungan negeri, manakala BN pula terpaksa berhutang untuk memberi Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M).

“Wang lebihan yang diperolehi (Pakatan) hasil pentadbiran telus sejak 2008 disalurkan kembali kepada rakyat melalui program-program Agenda Ekonomi Sosial. Sebaliknya BN memberi bantuan kewangan kepada rakyat walaupun mencatat defisit tinggi dan hutang semakin melambung,” kata Guan Eng.

Menurut Guan Eng, ketirisan kewangan negara berpunca gejala rasuah yang membarah di kalangan pemimpin Umno.

7 ulasan :

  1. hahahaha...bkn main lg ye puak2 kiasu DAPig jek bontot Bang Non..peimimpin anugerah tohan le katakan....

    BalasPadam
  2. hahahahahaha..

    BalasPadam
  3. ANWAR AKAN SELAMATKAN MALAYSIA KALAU JADI PM ???
    TAK PAYAH BUAT LAWAK BODOH LA ANWAR ...... MAJORITI RAKYAT M'SIA BUKANNYA BODOH MACAM PENYOKONG PAKATAN HARAM JADAH.

    BalasPadam
  4. Bukan negara selamat, dibuat negara hancur lebur adalah

    BalasPadam
  5. Membuatkan negara hancur adalah

    BalasPadam
  6. Gendang Sudah DiPalu26 Februari 2013 11:46 PG

    Tengkorak hang Kit Siang. Masa Anwar pegang Kewangan banyak syarikat IKS Melayu lingkup, termasuklah syarikat bukan bumiputra yang lain.

    Kerana mengikut cadangan IMF, kononnya IMF lebih arif dalam menangani kegawatan ekonomi beribu ushawan yang muflis.

    Kami tak akan lupa untuk selama-lamanya. Manusia durjana yang bernama Anwar. Cuma kroni-kroninya sahaja yang mewah hingga sekarang.

    Kit Siang boleh bhong orang lain yang tak tahu. Ekonomi berkembang tidak sekali kali kerana Anwar tapi kerana Tun M. Anwar hanya tumpang semangkok.

    Bodoh punya Cina DAP.

    BalasPadam
  7. Sudah lah.....penduduk malaysia telah pandai menilai siapa itu anwar.....satu manusia atau binatang yg tak reti bahasa....perosak bangsa,pengkianat bangsa, dan juga perosak agama....manusia begini memang tidak layak memimpin rakyat malaysia yg berbilang kaum... cukup la perkara yg telah dilakukan olih beliau....sedar la penyokong pembangkang yg berbangsa melayu...kamu di tipu dan di jual olih anwar demi untuk memenuhi cita rasanya...kembali la ke pangkal jalan sebelum luka betambah parah.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online