BREAKING NEWS

Rakyat Malaysia tak bebas dan tak merdeka.. - Anwar

Anwar Ibrahim menyeru rakyat seluruh negara turun beramai-ramai ke Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) di Stadium Merdeka.

“Dedikasi untuk semua pejuang rakyat yang menuntut kebebasan dan keadilan. Ayuh bersama turun ke KL 12 Januari ini! Suara rakyat, suara keramat!” kata Ketua Umum KEADILAN di facebooknya hari ini.

Sebelum itu, Setiausaha Agung, Datuk Saifuddin Nasution Ismail mengerahkan semua anggota KEADILAN setiap peringkat agar hadir ke KHR.

Menurut Saifuddin, KEADILAN mendukung penuh himpunan tersebut yang merupakan kemuncak kepada jelajah kebangkitan rakyat yang diadakan di seluruh negara.

“Ia bukan sekadar perhimpunan, tetapi manifestasi kebangkitan rakyat, yang bukan saja disokong KEADILAN dan Pakatan Rakyat, malah badan bukan kerajaan (NGO),” kata Ahli Parlimen Machang itu.

Dalam perkembangan sama, Pakatan Rakyat (Pakatan) Selangor akan menggerakkan 300,000 anggota dan penyokongnya sempena perhimpunan itu.

Perkara itu dinyatakan dalam kenyataan bersama Setiausaha Majlis Pimpinan KEADILAN Selangor, Amirudin Shari, Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Abd Rani Osman dan Pengerusi DAP Selangor, Teresa Kok.

Himpunan mensasar sejuta rakyat itu bermula jam 2 hingga 5 petang, sebagai menyahut saranan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang mahu rakyat berhimpun di stadium jika ingin menyatakan tuntutan.

7 ulasan :

  1. Bebas yang dia maksudkan ialah bila mana sesiapa sahaja boleh sontot tengah jalan.

    BalasPadam
  2. Pale bapok mung xbebas dan xmerdeka...ko dgn syaitan2 ko bebas kuar ngr dok fitnah ngr kite ,xde kene apa2 tindakan tu msh xbebas...

    xabis2 mnyusahkn rakyat dgn pelbagai DEMO BAHALOL tu xbebas ke?..nak bebas bermaksiat kat mana2 ke? atau bebas beragama cam anak ko cakap tu ke? atau bebas menyamun harta rakyat mcm yg ko ngan syaitan2 ko wat ke?

    Insafla...sok mati , harta, wang hengget , DOLL2 semua xdapek menolong bila ko dah berpindah ke alam yg len...ANU anu....

    BalasPadam
  3. memang pon Sepit Ketam 10:46...maksud rakyat Malaysia yg tak bebas dan tak merdeka nih adalah dr golongan gay..lesbian dan yg sewaktu dgn nye....nie le yg Bang Non maksudkan....

    BalasPadam
  4. adui sungguh tak bebasnya aku..hari tu aku keluar pegi kerja kena tembak di kepala. menakutkan, tapi tak mati lah..masa nak makan aku kena bayar pulak kat mamak gerai tu, sungguh tak adil..angin aku satu badan...sungguh tak bebas dan tak merdekanya negara aku ni...

    BalasPadam
  5. Aduhai Pakatan..!8 Januari 2013 11:53 PG

    Tak puas hati lagi kah. Semua Pemimpin Pakatan amat senang lenang hanya baru 4 tahun lebih perintah beberapa buah negeri.

    Rakyat cukup masak dengan putar belit para pemimpin pakatan. lebih-lebih lagi Ketua Penipu.

    Apakah sumbangan Pakatan Untuk Rakyat selama ini. Jika setiap hari hanya tahu jual air lior. Orang yang dah sedar akan merasa jijik.
    Lebih-lebih lagi air lior basi.

    Apa yang orang lain buat semua tak betul.

    Tanya diri sendiri apa yang telah kau orang buat.

    Dalam dunia yang serba canggih kira undi yang jumlah ciput pun tak betul.

    Aduhai...!

    Putar jangan tak putar.

    BalasPadam
  6. ANWAR....TAK MERDEKA DAN TAK ADIL PUKIMAK HANG...

    BalasPadam
  7. Orang bodoh ja percaya kat Nuar Juburi ni

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online