Ini semua kerja jahat Umno.. - Pas Kelantan

Posted by MPP On Jumaat, 25 Januari 2013 5 comments
Ketua Pemuda PAS Kelantan, Abdul Latif Abdul Rahman menyifatkan tindakan sekumpulan pemuda mengaku ahli PAS dan mambawa bendera parti itu ketika demonstrasi di Kota Bharu semalam sebagai tindakan terdesak Umno BN.

Beliau berkata, tindakan itu juga sebenarnya cubaan untuk melaga-lagakan PAS dengan rakan Pakatan Rakyat yang lain.

"Kita tidak mengenali peserta yang menyertai himpunan tersebut, malah tidak mengetahui langsung ada perhimpunan sedemikian.

"Apa yang boleh saya katakan ini merupakan tindakan terdesak Umno untuk melaga-lagakan PAS dan DAP bagi tujuan untuk politik mereka," jelasnya kepada Harakahdaily.

Semalam, hampir 20 orang pemuda berkumpul di Kg. Padang Enggang kononnya bagi mendesak PAS keluar dari Pakatan Rakyat berhubung isu kalimah Allah.

Mengulas lanjut, Abdul Latif yang juga Adun Mengkebang berkata, ahli PAS sentiasa menghormati setiap keputusan yang telah diputuskan oleh peringkat pimpinan tertinggi parti termasuk Majlis Syura dan tidak akan bertindak sedemikian.

Abdul Latif juga menjelaskan, tindakan tersebut juga menunjukkan Umno gagal menangani isu kalimah Allah walaupun agansi penguatkuasaan seperti Kementerian Dalam Negeri (KDN) berada di bawah penguasaan mereka.

"Mereka (Umno) cuba menutup kegagalan mereka dengan menunding kepada PAS, dan mereka akan cuba mewujudkan perbalahan antara parti di dalam Pakatan bagi mencari undi Melayu.

"Kita dalam Pakatan tidak akan cepat melatah dan mengganggap itu hanya satu provokasi yang dilakukan oleh Umno, yang begitu terdesak untuk mempertahankan kemenangan mereka," tegas beliau.

5 comments:

maya izureen malek berkata...

salam bro~!! harap dapat pautkan blog maya di blog hebat ini..... http://jendelamy.blogspot.com

Pisau Lipat berkata...

Bodohnya budak Latip ni, siapa yang timbul isu kalimah Allah swt. Khalipah PAS Al Sheik Father Bishop Lim.

Disokong oleh Al Syoru Hardy Awe. Kenapa pulak Kerjaan dan UMNO pulak yang dilibatkan.

Berak tengah jalan sendiri yang cucilah. bau busuk satu negara dah tahu pekong siapa yang punya.

Pisau Lipat berkata...

Bodohnya budak Latip ni. Sendiri yang berak tengah jalan nak minta orang lain tolong cuci.

Suruhlah Mr. Hadi yang cuci dia yang berak. Porah... cakap serupa keling.

Tanpa Nama berkata...

UMNO suruh LGE mulakan isu kalimah Allah
UMNO suruh hadi+nik ajis setuju
UMNO paksa majlis syura bantah
UMNO bayar hadi+nik tarik balik
PR berpecah belah
UMNO menang PRU
DAP+PAS join BN
PKR tutup opis,
anuar pindah israel....hehe

Jijan Mali.... berkata...

Budak Latip tu sama ada belum baligh lagi atau pun otak dia kat kepala lutut. Bodoh piang betoi lah spesis PAS-pis-pus ni.

Woi brother....sipa yang mula kan kes kalimah ALLA SWT ni? Siapa yang declare sebelah BAng Non Al-Jubs Wal-Liwati dan DAPpigs LGE yang kapir harbi boleh guna pakai nama ALLAH SWT? Ni semua ni FAther HAdi'Flip-Flop'Awang punya hal lah. Lepas tu disokong oleh FAther Nik'U-Turn'Ajis ko pulak. Lepas Majlis SYoru PAS-Pis-pus taji depa kau-kau terus buat korner baring mengalahkan mat rempit. Sendiri berak tengah jalan, sendiri cucilah. Janganlah suroh orang lain pulak cuci cirit kau orang tu.

Tolak PR dlm PRU13 ni. Satu undi untuk PR adalah satu undi untuk PAS-pis-pus, DAPpigs, P'Gay'R dan satu undi untuk tuhan 'Allah Trinity' DAPpigs mereka tu. Jangan kita gadaikan masa depan anak-anak dan cucu kita dengan memangkah parti-parti yang bersekongkol bawah PR dlm PRU13 nanti.....

Catat Ulasan

Media Online

Share

MPP Online