BREAKING NEWS

Cina Celaka ni patut mintak maaf kat Najib dan Sultan..

Kebiadapan pelakon keturunan Cina, Patrick Teoh menghina Islam masih hangat diperkatakan ramai sekalipun Patrick yang juga adalah penyokong kuat PR telahpun memohon maaf di atas keterlanjurannya.

PAS yang baru mengetahui kecondongan politik Patrick yang dekat dengan rakan sepakatannya iaitu DAP segera sahaja melembutkan nada kecaman dalam usahanya mengurangkan impak negatif terhadap prestasi PR dalam PRU 13 nanti.

Serentak dengan itu juga PAS terutama sekali pemimpin bawahan dan penyokongnya cuba mengalihkan tumpuan umum dengan menyalahkan Kerajaan Pusat termasuk Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak berikutan timbulnya isu ini.

Kata mereka kegagalan Kerajaan Pusat menerangkan keindahan Islam kepada orang bukan Islam seperti Patrick merupakan punca sebenar wujudnya ketidakfahaman dan perlakuan biadap sedemikian.

Tak pasal-pasal PM dan Kerajaan Pusat pula yang dipaksa menanggung biawak hidup dari PR. PAS yang gagal mentarbiah DAP sejak kedua-duanya bersekongkol tidur sebantal, tidak pula mahu diakui kelemahannya.

Sedangkan hakikatnya sejak negara ini merdeka hingga kini, pelbagai perancangan pendidikan dan penerangan mengenai Islam serta dakwa Islamiyah telah dilaksanakan oleh Kerajaan Pusat pimpinan BN.

Selama ini tiada masalah bagi orang bukan Islam mendalami Islam dan menghormati sensitiviti agama, sebaliknya hanya golongan keras hati dan tebal perkaumannya seperti Patrick sahaja yang sengaja buat-buat tidak faham.

Pun begitu, kesediaan pelakon itu mengakui kesilapannya walaupun dialu-alukan namun di masa yang sama sukar untuk umat Islam menerima hakikat seorang Cina yang sudah berusia seperti Patrick masih jahil dengan sensitiviti agama di negara ini.

lebih-lebih lagi sejak hampir 5 tahun kebelakangan ini sudah agak kerap penyokong dan pemimpin PR terutama dari DAP bertindak kurang ajar sebegini.

Antara yang masih segar dalam ingatan ramai ialah sikap biadap pemimpin DAP Perak, Ngeh Koh Ham mempertikaikan bantahan umat Islam terhadap sebuah filem barat yang menghina Islam.

Sebelumnya, seorang pemimpin DAP, M. Manoharan juga pernah mempermainkan doa masuk tandas sehingga menjadi bahan lawak pengikutnya di ruangan sosial Facebook miliknya.

Tidak berapa lama dulu pula, kalangan penyokong dan pemimpin DAP pernah mempertikaikan laungan azan serta turut mempertikaikan tulisan jawi di papan tanda jalan.

Dan yang terbaru ialah berkaitan tuntutan melampau berunsur penghinaan oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng terhadap kalimah Allah s.w.t untuk digunakan dalam Bible versi Bahasa melayu.

Tidak mustahil kebiadapan yang dilakukan oleh Patrick Teoh juga ada kaitan langsung dengan trend penghinaan terhadap Islam yang semakin mendapat tempat dalam parti chauvinist Cina itu.

Apapun disamping kita dengan berat hati mengalu-alukan kesediaan Patrick memohon maaf atas kesilapannya, harapnya penyokong tegar PR itu juga perlu perlu berani untuk memohon maaf dengan PM dan Kerajaan Pusat kerana turut menerima tempias berikutan keterlanjurannya.

8 ulasan :

  1. Blog dia lagi siot. Tapi Kjee dah lupa alamat dia.

    BalasPadam
  2. dah rmai kot no org2 Cina @ India yg bukan Islam msuk Islam krn ditarbiyah oleh PAS...?
    tpi...
    nmpk gaya mcm PAS yg telah ditarbiyahkan DAP supaya spya setuju semua kehendak DAP...waima penggunaan nama ALLAH dlm agama Kristian....pelik2....!!!

    BalasPadam
  3. kenapa pulak nak mohon maaf dengan Najib dan tidak kepada SEMUA umat Islam? Najib hanyalah seorang individu yang BUKAN mewakili umat Islam SAHAJA. Najib ada lebih kepada pembela bangsa Malaysia tuh. aku sarankan supaya permohonan maaf ditujukan kepada SULTAN khasnya dan masyarakat Islam 'amnya.

    BalasPadam
  4. Mungkin ramai ahli DAP di Penang, Kedah, Selangor dah masuk Islam, pentadbiran Islam bawah kjaan negeri.

    BalasPadam
  5. Ini semua konspirasi bn nih

    BalasPadam
  6. Ini semua krn PAS bongok...kene tang puak mrk hina Islam pon xpe..siap bela lagi...kemarok nakkan kuasa dan wang hengget di tambah dgn perjuangan berlandaskn nafsu dendam kesumat thdp UMNO saudara yg sebangsa dan seagama dgn mrk.....kafir harbi sekutu mrk pijak dan hina Agama pon xape...bongoks tol...

    BalasPadam
  7. Semua salah bn.Pas maksum.wal haram mu wal halalku.di kelate ramai ahli dapig masuk. ...kandang babi.hasil tarbiah ore paeh

    BalasPadam
  8. isu nga kor ming persenda ayat al-quran disambut takbir oleh penyokg pas.isu penjualan arak,xbnrkn pekerja islam bkeje dkedai mjual arak,hal papan ikln,kedai salon,nge koo ham kata membuang ms n tenaga umat islam berdemo,lim guan eng tuntut kalimah Allah dguna dlm bibble,adakn pilihanraya masjid,jwtn YDP MAIPP ksg hmpir 6 bulan kerana perlantikan hanya boleh ditentukn oleh KM tp anggap xkisah klu kosong pun..nie antara yg dilakukan o DAP...tolak DAP dlm PRU-13

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online