BREAKING NEWS

Bob Lokman kata Patrick Teoh tak salah.. Yang salah adalah Umno..

Pelawak yang kini aktif berceramah diatas pentas politik Pas menyeru orang ramai supaya tidak menyalahkan Patrick Teoh yang menimbulkan kontroversi apabila menyentuh sensitiviti agama Islam didalam laman sosial Facebook.

Bob Lokman atau nama sebenar Mohd Hakim Lokman berkata “mereka (orang bukan Islam) tak faham akan kehendak agama kita.

Jadi, mereka tak akan nampak keadilan.” “Kalau saya juga turut kutuk Patrick Teoh secara peribadi, ia tak akan selesaikan perkara ini sampai bila-bila,” katanya kepada wartawan.

Menurut beliau, pemerintah yang perlu melakukan sesuatu bagi membendung perkara sama berulang, yang mungkin membawa kepada perpecahan pada masa akan datang.

“Satu hari nanti, keadaan akan bertambah teruk. Jika ia tak dibendung oleh pemerintah, perang dan rusuhan antara kaum akan berlaku disebabkan agama.

“Kita kena bagi penjelasan mengapa (berhubung keputusan Kedah). Apa yang Kerajaan Negeri Kedah buat itu ada kebaikannya tetapi kalau nak cerita secara terperinci itu terlalu panjang,” tambahnya.

Teoh kelmarin mempersoalkan garis panduan 1Malaysia Sambutan Tahun Baru Cina 2013, yang dikeluarkan oleh Kerajaan Negeri Kedah melalui mikro sosial Facebook.

Komen Teoh tersebut menimbulkan rasa tak puas hati masyarakat Islam di dalam negara termasuklah dikalangan para artis.


p/s: Inilah jadinya bila pelawak perasan nak jadi ulamak...

18 ulasan :

  1. Apa bangang sangat aduyai... itu kerja kerajaan kamu la dalam nak explain kat teoh kafir laknat ni, apa kerajaan pusat pulak... kata dah berjaya tarbiyahkan, kata DAP nak bela islam, awat dalam hal-hal camni, nak lepas tengkuk, salahkan kerajaan pusat... walaweyh, negeri kamu, kamu la terangkan camne... weyh bangsat, hal agama jangan wat men politik la la sial, agama hal len, politik hal len, semata2 nk jilat buntot cina, korang jual agama pasal apa pulak sial....

    BalasPadam
  2. Kesian Bab Lokman, rupanya tak mampu dia nak pertahankan Islam, sebaliknya beri alasan dan sokong puak yang menghina Islam, semata-mata kerana alasan 'mereka tidak tahu tantang Islam'.

    Saya nak tanya, Patrick Teoh Harbi ni, budak remaja ke? Dia baru duduk di Malaysia ke? Atau dia tak pernah bercampur dengan artis Malaysia ke?

    Ushalah buat komen bodoh, nanti kami makin meluat dengan PAS, sebab terbukti diperkudakan oleh Kafir Harbi.

    Jangan nak salahkan pihak lain, sebaliknya muhasabah diri dulu Bob oi..

    BalasPadam
  3. boblok lu tak habit2 lawak

    BalasPadam
  4. memang salah UMNO sebab tak 'tarbiyah' kaum melayu selama 50 tahun! Tak menjadikan syariat Islam sebagai dasar utama sejak mereka berkuasa? Menjadikan Islam sebagai hak eksklusif orang melayu dan tak benarkan orang bukan melayu untuk berhujah dan memperkatakan tentang Islam (kerana dengan berhujah maka orang islam boleh berhujah semula secara rasional untuk membuka minda bukan melayu kepada kebenaran Islam). Salah Cina? hmmmmm fikirkan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hujah bodoh oleh stupid khawarij.

      Padam
    2. bodo punya komen.tau nak salah kan org lain ja tp kalau side umno semua salah kalau yg buat salah tu menyebelahi pakatan semua tak salah...dasar munafik

      Padam
  5. memang salah UMNO sebab tak 'tarbiyah' kaum melayu selama 50 tahun! Tak menjadikan syariat Islam sebagai dasar utama sejak mereka berkuasa? Menjadikan Islam sebagai hak eksklusif orang melayu dan tak benarkan orang bukan melayu untuk berhujah dan memperkatakan tentang Islam (kerana dengan berhujah maka orang islam boleh berhujah semula secara rasional untuk membuka minda bukan melayu kepada kebenaran Islam). Salah Cina? hmmmmm fikirkan

    -------------------------------------------------

    Tak apa Paktaik Teoh buat macam tu kata Bob Lokman, kononnya sebab Paktaik Teoh tak faham Islam, lihat ini:

    http://pilihan-anda.blogspot.com/2013/01/hina-islam-bob-lokman-pertahan-patrick.html

    Memang diakui bahawa Paktaik Teoh tak faham Islam, sebab itu hingga kini dia tak menganut Islam. Tetapi apakah boleh dijadikan alasan bahawa tak faham Islam boleh hina Islam dengan begitu jijik sebegitu rupa?

    Kalau macam itu apakah orang Buddha boleh hina dewa dewi Hindu dengan begitu jijik dengan alasan dia tak faham agama Hindu?

    Apakah orang Hindu boleh hina Jesus dan bible dengan jijiknya dengan alasan dia tak faham agama Kristian?

    Apakah orang Islam boleh hina dewa dewi Buddha sesuka hati dengan alasan tak faham agama Buddha?

    Biasalah PAS dengan tololnya akan memberikan alasan bebal seperti yang dibuat oleh Bob Lokman jika yang membuat salah itu adalah sekutu mereka.

    Bagi PAS, keutamaan politik adalah lebih utama daripada kepentingan agama yang diperlakukan dengan hina oleh orang lain. Sebab itulah mereka sebelum ini boleh benarkan kalimah Allah disyirikkan oleh orang bukan Islam dalam ibadat bukan Islam sebagaimana pendirian rasmi PAS yang diumumkan oleh Hadi Awang bersama Lim Kit Siang dan Anwar Ibrahim sebelum Nik Aziz, dan Mat Sabu yang sebelum ini menyokong kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam walaupun tidak mencapai maksud sebenar sebagaimana bahasa sebenar Al-Quran dalam ibadat bukan Islam telah buat konar baring tak setuju pula secara tiba-tiba dalam keadaan Whilly semasa sedang menunggang Vespa Lambretta hingga terbabas kerana diugut oleh ahli Majlis Syura PAS dalam mesyuarat.

    PAS lebih mengutamakan kepentingan politik lebih dari agama, dulu PAS tuduh UMNO tak Islam sebab kononnya UMNO asingkan agama dari politik walaupun UMNO tak buat macam itu pun, tapi sekarang PAS sanggup utamakan kepentingan politik melebihi kepentingan agama, apa pula hukum yang nak dibuat oleh Hadi Awang sekarang ini?

    Sudah-sudahlah berbohong PAS, insaflah dan sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    BalasPadam
  6. PAS dah kena sontot dengan DAP, malahan sekarang PAS juga tengah 'blow job' PKR, atas bawah kena balun, sebab itulah PAS tak boleh nak fikir dengan waras lagi, dah kena kawal oleh PKR dan DAP sekarang ini, sampai jadi anjing suruhan dan pecacai. PAS mana berani lawan DAP kerana tanpa DAP, maka PAS sukar untuk melawan UMNO, kerana bagai PAS melawan UMNO adalah lebih utama, macam jihad sebagaimana ucapan Hadi Awang dalam ceramah politiknya di Banggol Peradong pada tahun 1980an dulu yang dikenali sebagai Amanat Haji Hadi yang dipegang kukuh oleh puak-puak totok PAS selama ini.

    PAS lebih rela disontot dan di'blow job' oleh DAP dan PKR daripada bersalaman dengan UMNO kerana PAS sangat dengki kepada UMNO dan sangat iri hati kepada UMNO dari dahulu hingga sekarang. Sedarlah semua akan mainan politik pembangkang yang buruk ini. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    BalasPadam
  7. Tanpa Nama says:
    17 Januari 2013 10:22 PG
    memang salah UMNO sebab tak 'tarbiyah' kaum melayu selama 50 tahun! Tak menjadikan syariat Islam sebagai dasar utama sejak mereka berkuasa? Menjadikan Islam sebagai hak eksklusif orang melayu dan tak benarkan orang bukan melayu untuk berhujah dan memperkatakan tentang Islam (kerana dengan berhujah maka orang islam boleh berhujah semula secara rasional untuk membuka minda bukan melayu kepada kebenaran Islam). Salah Cina? hmmmmm fikirkan

    -------------------------------------------------

    Majlis Syura PAS bila nak buat kenyataan rasmi berkenaan isu penghinaan terhadap Al-Quran oleh Paktaik Teoh?

    Apakah ahli Majlis Syura telah ketar lutut kerana Paktaik Teoh adalah penyokong tegar DAP disebabkan PAS sebagai anjing suruhan DAP dalam Pakatan Rakyat selama ini? Sila bei pendirian berhubung perkara tersebut.

    Jangan lupa ajak Hadi Awang sekali untuk menyertai mesyuarat tersebut dan dia perlu tandatangan kenyataan rasmi tersebut kerana dia adalah Presiden PAS dan bukannya tukang cuci tandas di pejabat PAS atau tukang kebun di rumah Nik Aziz, ingat tu. Bersikap jujurlah. Sekian, terima kasih.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    BalasPadam
  8. Tanpa Nama says:
    17 Januari 2013 10:22 PG
    memang salah UMNO sebab tak 'tarbiyah' kaum melayu selama 50 tahun! Tak menjadikan syariat Islam sebagai dasar utama sejak mereka berkuasa? Menjadikan Islam sebagai hak eksklusif orang melayu dan tak benarkan orang bukan melayu untuk berhujah dan memperkatakan tentang Islam (kerana dengan berhujah maka orang islam boleh berhujah semula secara rasional untuk membuka minda bukan melayu kepada kebenaran Islam). Salah Cina? hmmmmm fikirkan

    -------------------------------------------------------------------

    UMNO tak tarbiyah orang Melayu apa lagi? Sekolah-sekolah agama yang dibina oleh Kerajaan Barisan Nasional yang ditunjangi oleh UMNO, pengajian-pengajian agama yang dibiayai oleh Kerajaan Barisan Nasional yang ditunjangi oleh UMNO, pembangunan masjid-masjid yang imamnya dibayar elaun oleh Kerajaan Barisan Nasional yang ditunjangi oleh UMNO, kelas-kelas pengajian Al-Quran yang dibiayai oleh Kerajaan Barisan Nasional yang ditunjangi oleh UMNO, itu bukan tarbiyah ke?

    PAS yang kononnya nak bertahaluf siyasi dengan DAP untuk berdakwah kepada DAP telah menjadi tolol akhirnya akibat diperkudakan dan kemudiannya dianjingkan seterusnya dibabikan oleh DAP untuk menyalak nyaring bagi kepentingan DAP.

    Buktinya dalam isu kalimah Allah, PAS sanggup jadi pecacai DAP membenarkan bukan Islam menggunakan kalimah Allah dalam ibadat mereka walaupun tidak mencapai maksud sebenar dalam bahasa sebenar dalam Al-Quran sebagaimana perutusan rasmi PAS mengenai perkara tersebut yang dibacakan oleh Hadi Awang sendiri sebagai Presiden PAS, itu apa cerita?

    PAS sudah jadi toyboy untuk disontot dan di'blowjob' bergilir-gilir oleh DAP dan PKR kerana PAS terdesak nak dapatkan sokongan DAP dan PKR untuk melawan UMNO disebabkan kedengkian PAS terhadap UMNO, PAS sanggup jadi balaci, pecacai dan anjing suruhan untuk disontot dan di'blow job' oleh DAP dan PKR kerana hendak memuaskan nafsu serakah politik kedengkian mereka terhadap UMNO. Sedarlah akan mainan politik liar Pakatan Rakyat ini hingga boleh merosakkan pemikiran dan akidah masyarakat. Sedarlah semua untuk menyelamatkan Malaysia dari dirosakkan oleh Pakatan Rakyat buruk ini. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    BalasPadam
  9. Salam 1 Malaysia.Saya kurang setuju dengan pendapat pertamanya “mereka (orang bukan Islam) tak faham akan kehendak agama kita.".Namun saya bersetuju dan itu yang sepatutnya dilakukan.Pemerintah perlu lakukan sesuatu.Tak kiralah di pihak negeri atau pusat.Bila keduanya berperanan,barulah Islam kuat dan non muslim tak berani nak kata yang bukan-bukan.Kalau masih terus bermain,mainlah sepuas-puasnya.Semoga beroleh hidayah.

    BalasPadam
  10. jonnyszetalk says:

    17 Januari 2013 11:08 PG

    Salam 1 Malaysia.Saya kurang setuju dengan pendapat pertamanya “mereka (orang bukan Islam) tak faham akan kehendak agama kita.".Namun saya bersetuju dan itu yang sepatutnya dilakukan.Pemerintah perlu lakukan sesuatu.Tak kiralah di pihak negeri atau pusat.Bila keduanya berperanan,barulah Islam kuat dan non muslim tak berani nak kata yang bukan-bukan.Kalau masih terus bermain,mainlah sepuas-puasnya.Semoga beroleh hidayah.

    -----------------------------------------------------------------------

    Pemerintah pula yang disalahkan, parti politik yang suka mempolitikkan agama macam mana pula? Jangan baling taik sembunyi tanganlah, tetap bau busuk juga. Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    BalasPadam
  11. PAS PELIWAT AGAMA

    BalasPadam
  12. Kerana pengikut2 PAS yg kebanyakannya macam Bob Lock Man dan ostad ostajah 'segera' ni lah membuatkan PAS dah hilang 'kejantanan'nya.Ditambah dgn penyokong2 yg buta tuli...apa yg 'orang depa' cakap..semua ditelan..ngangnga aja mulut terus telan...busuk.buruk atau halal ke haram ke..tak de le nak ditapis..semuanya halal.
    Beri pendapat itu boleh..tetapi 'kerosakan' org lain jgn lah diletakkan ke bahu org lain utk menutup kesilapan sendiri...
    Alah..org Pas ni kebanyakannya begini...kalau aqidah org lain pun diperlekehkan mereka...apa lah setakat 'orang lain menghina Islam'.Tunggu saja 'jawapan ALLAH'

    BalasPadam
  13. Isu pentingnya semua org Islam mesti bersatu untuk UGAMA ISLAM. Hidup ni mesti utamakan ugama Islam ugama kita, tak boleh kasi orng bodoh2kan dan hina ugama kita. Hina2 dan cakap,
    oops..sori, boleh ke?
    Apa lagi matlamat utama hidup if bukan untuk ugama Islam..celik biji mata kita ingatkan ISLAM
    boleh kasi orang hina2?

    BalasPadam
  14. Paktaik Teoh ni bukan hidup sehari dua di Malaysia ni. Nak kata kerajaan tak tarbiyah rancangan keagamaan sentiasa ada melambak di televisyen. Dah memang dia benci agama islam, orang kafir tidak akan redha selagi kamu tidak mengikut cara mereka. Orang islam dalam PAS,PKR,DAP boleh diam tak kata apa2...apa nak jadi... Takkan nak harap kerajaan pusat sahaja,mainkan peranan anda sebagai umat islam.

    BalasPadam
  15. Ula'r'mak Ostad Bob Lokman ni tau apa...udahlah, buat penat saja kutuk spesis otak kat kepala lutut ni...

    Tolak PR dlm PRU13 ni. Satu undi untuk PR adalah satu undi untuk PAS-pis-pus, DAPpigs, P'Gay'R dan
    satu undi untuk tuhan 'Allah Trinity' DAPpigs mereka tu. Jangan kita gadaikan masa depan anak-anak
    dan cucu kita dengan memangkah parti-parti yang bersekongkol bawah PR dlm PRU13 nanti.....

    BalasPadam
  16. inilah masalahnya, ko gi disko ko salahkan umno, anak jahat ko salahkan umno....padahal negara da aman makmur, masjid merata-rata, takde sapa nak tegah gi ngaji agama....sendiri pikirla! anak-anak aku baik jer...pun salah umno gak ker!!!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online