HOT!! Awie mengaku buka Pub di Ipoh..

Posted by MPP On Jumaat, 28 Disember 2012 4 comments

Sebelum ni nama Awie kembali jadi bualan kerana ada dakwaan dia bukak satu Pub di Ipoh yang dikatakan menghidangkan arak kepada pengunjung..

Ramai yang tunggu penjelasan dari Awie pasal isu ni sebab ramai yang nak tahu betul ke dakwaan tersebut..

Hari ni dalam satu temuramah dengan Kosmo.., Awie mengaku bahawa beliau memang membuka sebuah Pub dan ia telah 3 bulan beroperasi di Ipoh..

Pasal dakwaan hidang arak tu.., tak pulak Awie jelaskan.. Cuma penyanyi Rock tersohor tu menafikan tentang penjualan dadah, senjata api, pelacuran serta gangster..

Gua cuba bersangka baik disini ye.. Mungkin betul Awie difitnah dan mungkin juga sebaliknya.. Bagi gua, selagi gua tak nampak bukti depan mata, kira tak sahih lagi la semua dakwaan tu..

Apapun.., korang baca temuramah antara Awie dan Kosmo dibawah ni.. Semoga Otai Rock ni terus sukses dalam bidang hiburan.. Hidup Awie!!!

------------------------------------

Selain kerana vokal kental dan tubuh maskulinnya yang menghambat pandangan, vokalis Wings dengan nama komersial Awie ini sering dikaitkan dengan cerita gaduh.

Mungkin kerana sosoknya yang sebegitu, wajahnya yang kadangkala tampak garang, maka Awie terusan dilontarkan dengan persepsi kaki gaduh atau gangster. Hilang seketika perwatakan yang disenangi, lucu berlawak dan mesra dengan peminat dan semua pihak tatkala cerita kelahinya sampai di pendengaran umum.

Baru-baru ini timbul lagi cerita kononnya Awie bergaduh dan bertumbuk lagi di Pulau Langkawi, Kedah. Berita ini bukan kali pertama kerana cerita yang sama sudah sampai di pengetahuan umum pada bulan November tahun lalu.

Awie dengan tegas menafikan berita ini. Di samping isteri tercintanya Rozana yang menemani ketika temuramah, sang isteri juga menyatakan dia tahu selok-belok dan jadual Awie. Tampak kesal dengan berita angin ini, Awie menjelaskan suasana yang berlaku dalam dirinya kini.

Baru-baru ini dapat berita yang Awie bergaduh lagi di Langkawi. Sejauh mana kebenaran cerita ini?

AWIE: Saya sekarang ni tak keluar kecuali mengadakan persembahan di Kelantan dan Ipoh. Pulau Langkawi sudah lama saya tidak jejak kerana tiada kesempatan. Malah anggota Wings yang lain ada mengajak saya ke sana tetapi saya tolak kerana sibuk.

Tapi bagaimana cerita sebegini boleh tersebar?

Saya kurang pasti kenapa orang masih nak kaitkan saya dengan cerita ini. Baru-baru ini di Ipoh, orang kata saya jual dadah, senjata api dan terlibat dengan pelacuran serta gangster.

Bagaimana cerita tersebut juga timbul?

Saya memang membuka sebuah kelab di Ipoh. Ini bidang saya iaitu hiburan dan kami ada live band di kelab tersebut. Kelab dengan nama Malai Rock Station (MRS) ini sudah tiga bulan dibuka. Sejak itu orang mula menfitnah dan menipu saya. Persepi manusia memang begitu dari zaman 80an, kalau rock sahaja mesti jual dadah.

Jadi apa tindakan Awie?

Saya buat tidak tahu. Malah ada orang kata saya kini dalam pemerhatian. Pada saya, ini rezeki dan kerja saya. Hak manusialah mahu bercakap dan saya tidak boleh hentikan. Saya bersyukur orang masih mengingati saya dengan cara baik dan buruk. Maksudnya saya masih hero.

Walaupun banyak difitnah dan ditipu, nampaknya rezeki Awie sekarang makin murah dengan pengacaraan program Tunggu Sekejap dan juri untuk Maharaja Lawak Mega 2012 (MLM 2012).

Syukur tetapi mesti ada orang cakap saya tamak. Kenapa saya jadi pengacara? Kerana saya mahu membuat eksplorasi dalam bidang lain. Isteri saya juga memberi dorongan buat saya. Untuk jadi pengacara, kita perlu ada ilmu.

Bagaimana pula dengan pengalaman mengacarakan MLM 2012?

Dahulu, Boboi ajak saya sertai mereka tapi saya tolak sebab sibuk dengan penggambaran. Saya juga ditawarkan jadi juri tapi saya tolak kerana pementasan Teater Lat The Musical. Kini tawaran datang lagi dan saya terima. Jujurnya. saya tidak suka untuk komen sebab takut orang terasa. Jadi saya bagi komen yang selamat dan dapat membina semangat.

Daripada kacamata Awie, bagaimana mutu MLM 2012?

Secara peribadi, mutu agak kurang. Asyik-asyik nama tiga kumpulan yang sama berada di tangga atas. Tapi mungkin kerana awal lagi.

Bagaimana pula dengan lakonan?

Saya akan mula dengan penggambaran Zombie Kilang Biskut. Ada beberapa filem saya yang belum ditayangkan seperti Husin, Moon dan Jin Toncit, Frankenstein, Bikers Kental dan Rentaz. InsyaAllah, bulan Februari nanti saya akan membuat penggambaran filem Gangster Superstar arahan Khabir Bhatia. - Kosmo

4 comments:

Tanpa Nama berkata...

perempuan yang dalam gambar sebelah awie tu yang pegang mic tu macam penyanyi yg asal taiping tu la,yg pnh kontroversi tu dulu,apa entah nama dia dah xingat..kl salah sori ye,alamak,seksinya!!!pakai baju macam baju dalam je

Tanpa Nama berkata...

X berani nk ckp apa2 pasal awie ni....takut niat hati nk beri tegurn tapi kaitkn dgn isu politik.....tp ini kah gambaran ikon islam yg dpilih.....

Tanpa Nama berkata...

Takut nak komen lebih2 pasal awie ni....niat hati nk beri tegurn, nnt dkaitkn dgn isu politik pulak....tapi ni ke ikon islam yg dpilih

Tanpa Nama berkata...

takutnya buka pub...byk y kona tanggung dosa2 owg2 bukan muhrim mna lak y tayang2 bodi...tak mo tak mo..sy

Catat Ulasan

Media Online

Share

MPP Online