BREAKING NEWS

Anwar janji akan bagi tanah pada rakyat Johor kalau Pakatan menang..

Anwar Ibrahim berjanji akan mengembalikan hak rakyat Johor ke atas tanah mereka yang dirampas sewenang-wenang jika beliau menjadi Perdana Menteri selepas PRU13 nanti.

“Insya-Allah sebaik tawan Johor, kita sambut dengan kembalikan hak milik. Mandat diberi untuk pertahan hak rakyat. (Kalau) diambil, pampasan (kena) betul. Memang sukar tapi kita kena buat.

“Yang diambil tanah orang kampung. Tak boleh ikut suka. Kena hormat proses. Satu kesilapan oleh pemerintah akan memudaratkan satu generasi,” katanya.

Ketua Umum KEADILAN itu berucap demikian di Himpunan Kebangkitan Rakyat peringkat Johor, di Parit Saleh Ros, Batu Pahat, malam tadi.

Anwar antara lain merujuk isu bantahan penduduk Batu 5, Kampung Md Noor, dekat Seri Gading yang membantah kawasan perkampungan mereka dijadikan pusat pelupusan sampah.

“Dulu, orang Umno Johor kuat sokong saya. Tapi, adakah sokong untuk curi tanah? Sekarang siapa dapat? Syed Mokhtar yang banyak dapat. Pelabuhan Tanjung Pelepas, Pasir Gudang dan lain-lain. Tidak ada orang lainkah?” kata Anwar.

Beliau juga kagum dengan kebangkitan rakyat di Johor berikutan sokongan sedemikian dulunya hanya berlaku di Kedah dan Kelantan yang sinonim dengan parti pembangkang.

“Kalau di Kedah, di Kelantan, ramai sebegini tak pelik. Tapi puluh ribu hadir di Johor. Johor apa dah jadi ni?

“Sebab apa? Sebab rakyat ada minat (terhadap Pakatan). Mereka menyatakan kegelisahan, kekecewaan dan harapan. Inilah yang dikatakan kebangkitan rakyat,” katanya.


p/s: Janji lagiii???? Janji yang dulu macam mana Nuar oiii??? Jom layan janji Anwar di Kampung Buah Pala... Janji tinggal janji... Puiiii!!!

11 ulasan :

  1. Ye la. Kat Pulau Pinang tu apa citer? Sembang je lebih!!!

    BalasPadam
  2. Pakatan akan beri tanah. Di Kelantan mereka dah bagi. Mula-mula dekat Exco dulu. Orang-orang lain akan menyusul.

    BalasPadam
  3. Apa yang kau dengkikan Syed Mokhtar tu..??
    Betul-betul kau ni jadi barua DAP !!

    Sedangkan orang melayu yang berjaya macam Syed Mokhtar pun dipertikaikan oleh Anwar, macamana dia boleh diharapkan nak membela orang melayu yang lain ?

    BalasPadam
  4. Tak payah ar layan janji org munafik mcm ANUwar liwat ni.....bukan stakat maruah jer leh tergadai,bontot pun leh tergadai.

    BalasPadam
  5. musibatullah ni...brjanji dgn org kg mmg hbat...lpas tu org kg tu gerenti kena halau mcm anjing kurap....tgk buah pala cukup..jgn jd bodoh percayakan lahanat ni

    BalasPadam
  6. bodohla kalau pecaye ckp si kitol ni...!

    BalasPadam
  7. rakyat johor x BODOH mcm rakyat kelantan. suma da kenal dgn peliwat tegar nih

    BalasPadam
  8. Tanpa Nama 11:06 PG,

    Rakyat Kelantan pun tak bodoh tapi penyokong Pakatan yang bodoh sebenarnya..

    BalasPadam
  9. taubatlah anwar ibrahim kesiankan kluarga kamu anak cucu kamu... takkan atok berperangai begitu begini......

    BalasPadam
  10. ada lg ke yg percaya janji dibontoti ni?tanah tu berharga sangat tk mampu pun dia nk bg sedang banjir kuala langat jgnkan bantuan muka pun tk nmpak...sial jer...

    BalasPadam
  11. ey machaii...!!! itu kampung buah pala ahh.. sikit punya janji ka... apa sudah jadi?.. lagi sekarang mau janji lagi ka?.. dulu keling lu kasi temberang, sekarang sama melayu juga mahu kasi temberang ka???? .. bila mau pegi china punya kampung ? kasi janji sama itu china la.... dulu lu cakap keling banyak pusing.. sekarang lu lagi kuat pusing... ini macam ka machai mau jadi ketua?... ayoyo ... banyak kuat temberang la lu machaiiii....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online