BREAKING NEWS

TERKINI!! Ostazah Ebbi pun TAK SOKONG AES..


Tu diaa!! Bukan KJ je tak sokong AES tu, tapi Ostazah Ebbi pun tak sokong AES beb..

Setakat ni gua masih SETUJU lagi dengan AES tu.. Yelah, macam gua cakap dulu, AES ni sebenarnya 'menambah kemesraan' antara rakyat dengan kerajaan..

Cuba korang fikir, bila sampai je surat saman AES tu, perkara pertama yang rakyat ingat adalah kerajaan.. Bukan ke ini baik untuk memupuk 'kasih sayang' beb?

Dan lagi satu, kamera AES tu cuma dipasang untuk tak bagi rakyat bawak laju dan cuma dikawasan 'kemalangan' je.. Kan itu tandanya pihak terbabit tu amat prihatin pada rakyat?

Kalau tak bawak laju, minyak pun save beb.. Dan sejak pemasangan AES tu, dah TERBUKTI kemalangan TAK ADA LANGSUNG di lokasi terbabit macam sebelum AES tu dipasang.. Korang nampak tak keberkesanan sistem AES tu?

So.., gua sebagai seorang rakyat yang prihatin kepada kehendak kerajaan membantah penolakan KJ dan Ostazah Ebbi tentang perlaksaan sistem AES..

Dorang tu tak sedar bahawa kerajaan cuma nak mendidik rakyat, bukannya MENGHUKUM.. Takkan nak didik pun salah kannn..

Apapun.., gua baru je dapat 2 saman AES.., tapi gua tak kisah punnn... Gua bersyukur kerana dengan saman tu, gua dapat menyumbang sesuatu pada kerajaan..

Kalau boleh, gua nak banyakkkkk lagi saman supaya gua dapat menabur jasa pada negara yang gua cintai ni.. Patriotik tak gua?? Hahahahahaha....



5 ulasan :

  1. terbaik la bro

    BalasPadam
  2. btul bro!!..lu la bloggers yg best..x mcm yg lain flip flop..AES baik utk rakyat yg patuh pada undang2..KJ pun kalu kene saman x kan x mampu bayar, tau la bawak hummer x leh slow2..nak tau jalan ade aes ke x, skang dh bleh download apps kt fon2 mahal depa..

    BalasPadam
  3. Bodo..AES utk kebaikan bersama..utk anak2 kecil kita..org tua yg meumpang kenderaan kita. Org bebal je yg bantah.

    Kalao tk hukum dgn saman duit nk hukum dgn ape lg? So kalau xnk kena sama memandulah dgn hati2.. kerajaan PR akan buang semua undang2 ke? lepas tu rakyat jd mcm berok di rimba boleh rogol, bunuh, sesuka hati?

    BalasPadam
  4. Sy pun stuju AES boleh mndisiplin kan pemandu n mngurangkan kemalangan. Tp yg tak sedap dgr nye bila tahu kos nk psg bnda ni yg mcm melampau je.. Pastu syarikat yg pasang dpt share pulak..pe cter

    BalasPadam
  5. alahai... aku sokong 100% AES tu sebab aku tak bawak laju, x mahu langgar lampu merah.. so AES tu untuk mendidik pelesit jalanraya yg membahayakan myawa org seperti aku.. So.. siapa salah mestilah takut.. kalo ikut undang2 jalanraya, watpe nak takut..

    Dalam Islam sendiri menegaskan bahawa sayangi nyawa anda.. jadi nyawa org lain pun kita kena jaga sebab org itu pun sayang kat nyawa dia.. so.. kalo betul ko berjuang dijalan Allah.. ko kena sokong AES wahai ostazah ebbi.. bukannye konon bila berjuang agama Allah ko cuma sifatkan PAS je yg betul..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online